وام بازنشستگان | وام بازنشستگان کشوری

جزئیات داغ وام بازنشستگان ویژه مرداد ماه | وام 30 میلیونی بازنشستگی به چه کسانی تعلق میگیرد؟!

جزئیات داغ وام بازنشستگان ویژه مرداد ماه | وام 30 میلیونی بازنشستگی به چه کسانی تعلق میگیرد؟!
کدخبر : 18771
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بازنشستگان کشوری از 12 به 15میلیون تومان اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر 30 میلیون تومان است. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

وام بازنشستگان

«نعمت الله ترکی» با اعلام این خبر گفت: مرحله سوم وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب ۳۳ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط تا عصر امروز چهارشنبه 18 مرداد  واریز می شود.

ترکی افزود: امکان ثبت نام این نوع تسهیلات به صورت مستمر وجود دارد و بازنشستگانی که متقاضی دریافت این وام هستند می توانند به بخش تسهیلات مالی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

وی همچنین یادآور شد: وام ضروری ۳۰میلیون تومانی با کارمزد سالانه ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۳۶ماهه درنظر گرفته شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری گفتنی است، نوبت دوم این وام ۱۲ تیرماه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شده بود.

مدیران صندوق کشوری می‌گویند: این صندوق در سال ۱۴۰۱ برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان اقدامات مهمی همچون رشد سقف تسهیلات وام ضروری تا ۲ برابر، افزایش حقوق افراد بازنشسته و رشد منابع درآمدی با ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت‌ها را اجرایی کرده است.

نعمت‌الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در این باره گفت: یکی از بخش‌های مهم در تأمین منابع مالی صندوق، بخش‌های اقتصادی است که در سال‌ گذشته به نوعی نابسامانی در این عرصه در همه شرکت‌های اقتصادی به چشم می‌خورد که در سال جاری برای رفع این دغدغه‌ها، بخش اعظم سیستم تصمیم‌گیری را روی حوزه سطح درآمدی متمرکز کرده‌ایم.

او ادامه داد: از آنجا که موضوع ارزش‌گذاری دارایی‌ها همه شرکت‌های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری برای ما مهم بود این اقدام را انجام دادیم و در بخش ساماندهی نیروی انسانی این شرکت‌ها و به همین منظور موضوع تجمیع، ادغام، انحلال، توسعه و سرمایه‌گذاری را در سال جاری در دستور کار داریم.

ترکی اضافه کرد: در این راستا یک برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در عرصه اقتصادی را در نظر داریم تا همپای برنامه هفتم در حوزه اقتصادی اجرایی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رویکرد اصلی این صندوق را مولدسازی برای ایجاد امنیت مالی بازنشستگان دانست و گفت: صدور احکام مربوط به مطالبات ۱۵ درصدی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی، اقدامات جدی برای پرداخت معوقات بازنشستگان دیگر دستگاه‌های اجرایی و موضوع مولدسازی و تبدیل آن به ثروت و در نهایت درآمدزایی برای همه بازنشستگان را در سال جاری در برنامه داریم.

سید هاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان از اقدامات سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود که از سال گذشته 35 هزار نفر متقاضی وام قرض‌الحسنه باقی مانده‌اند.

وی افزود: طی چند روز گذشته وام این افراد در فرآیند پرداخت قرار گرفته است و برای سال 1402 نیز فرآیند پرداخت وام طی روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

موسوی در ارتباط با افزایش مبلغ وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پیشنهاد افزایش مبلغ وام در سال جاری نیز به هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه داده شده و در صورت تصویب مبلغ وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در سال گذشته 12 میلیون تومان بود که پیشنهاد شده است که این وام به 20 میلیون تومان افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه