وام فوق العاده مسکن ویژه اجاره نشین ها | وام مسکن بدون نیاز به ضامن با اقساط 4 ساله آغاز شد!

وام فوق العاده مسکن ویژه اجاره نشین ها | وام مسکن بدون نیاز به ضامن با اقساط 4 ساله آغاز شد!
کدخبر : 20025
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام مسکن مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر ذهن بسیاری از افراد، جوانان، زوجین و افراد بازنشسته‌ را درگیر خود کرده است. بسیاری از افراد در تلاشند با استفاده از وام مسکن سرمایه‌گذاری کرده و خانه‌ای خریداری کنند.از آنجایی که خیلی از افراد نمی‌توانند به صورت یکجا مبلغ زیاد خرید خانه را متقبل شوند، وام مسکن یکی از گزینه‌های پیش‌روی این افراد است. مبلغ وام مسکن بستگی به نوع وام و تسهیلاتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، دارد.در ادامه به آخرین اخبار از وام مسکن می پردازیم.

وام مسکن

طرح فروش متری مسکن از طریق بورس، مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و به زودی شکل اجرایی به خود می‌گیرد؛ از جمله مزایای این طرح می‌توان به نوسازی بافت‌های فرسوده، پوشش ریسک تورم بازار مسکن و امکان خرید آپارتمان برای متقاضیان مصرفی اشاره کرد.

مکان خرید مسکن به صورت متری به زودی فراهم می‌شود. این طرح که از شهر تهران آغاز می‌شود در حال حاضر در سازمان بورس به مراحل نهایی رسیده است. ماه گذشته سازمان بورس اعلام کرد که تا شهریورماه دستورالعمل طرح فروش متری مسکن به تصویب هیات مدیره این سازمان می‌رسد.

 

گفته ‌می‌شود که طرح مسکن متری مراحل کارشناسی و فقهی را گذرانده و هم‌اکنون توسط  هیات مدیره بورس در حال بررسی نهایی است.

وام مسکن

با توجه به نوسانات قیمت مسکن، برخی از خانوارها توانایی خرید یک آپارتمان کامل را ندارند اما ممکن است بتوانند متراژهای مشخصی از یک آپارتمان را خریداری کنند. در قالب طرح مسکن متری، متقاضیان می‌توانند به اندازه‌ی یک یا چند متر از یک واحد مسکونی در یک پروژه را خریداری کنند. در واقع افراد زمین می‌خرند و از ارزش افزوده آن طی تکمیل مراحل طرح استفاده خواهند کرد.

با استفاده از این طرح امکان سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک نوسان قیمت‌ها در حوزه مسکن برای عموم افراد فراهم می‌شود و در صورتی که متقاضیان بتوانند یک واحد را در قالب خرید یونیت (واحدی از متراژ) را خریداری کنند نهایتا خانه‌دار می‌شوند.

شهرداری تهران اولین پروژه در قالب فروش متری مسکن را در هلال احمر (نواب) به تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته است. کنترل تورم و جذب نقدینگی در جامعه، رشد تولید مسکن و ساخت مسکن استطاعت‌پذیر سه هدفی است که دولت سیزدهم و شهرداری در اجرای فروش متری زمین دنبال می‌کنند.

نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از جمله مزایای طرح فروش متری مسکن محسوب می‌شود. البته طبق آخرین آماری که محمد آیینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده به دنبال ارایه بسته تشویقی ۱۹ بندی، نوسازی در کل کشور ۴۴ درصد و در ۱۳۲ شهر کشور ۱۴۰ درصد رشد داشته است. در سه ماهه اول پارسال، پروانه نوسازی ۱۱ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده صادر شد و امسال این رقم به ۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.

وام مسکن

هم اکنون وضعیت بازار خرید وفروش مسکن در پردیس راکد است، متقاضی هم وجود دارد اما نه مانند قبل.

شهر جدید پردیس مرکز شهرستان پردیس است که در استان تهران و در شمال شرق پایتخت قرار دارد و در مجموع شامل 11 فاز است. یک واسطه گر ملکی در پردیس می گوید: هم اکنون وضعیت بازار خرید وفروش مسکن در پردیس راکد است، متقاضی هم وجود دارد اما نه مانند قبل.

به این واسطه گر ملکی، در سال گذشته واحدهای 85 الی 90 متری مسکن مهر، یک میلیارد و 200 میلیون تومان الی یک میلیارد و 600 میلیون تومان به فروش می رسید و در ایام عید نوروز به 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هم رسید، اما به دلیل رکود هم اکنون به 2 میلیارد و 300 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

بررسی فایل های موجود در پلتفرم های خرید و فروش مسکن در پردیس نشان می دهد، برای خرید واحدی 95 متری و نوساز در فاز 8، 2 میلیارد و 600 میلیون تومان و برای واحدی نوساز با 107 مترمربع مساحت در فاز 5، یک میلیارد و 650 میلیون باید پرداخت.

در فاز 3 پردیس، واحدی 75 متری و 10 سال ساخت، 3 میلیارد و 650 میلیون تومان و واحدی با 80 مترمربع زیربنا و 8 سال عمربنا، 2 میلیارد و 450 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در فاز 8 پردیس، آپارتمانی 95 متری و نوساز، 2 میلیارد و 600 میلیون تومان و واحدی 106 متری و یک سال ساخت، 3 میلیارد و 150 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه