وام بازنشستگان | وام بازنشستگان کشوری

وام ویژه بازنشستگان با بهره 4 درصدی | وام 200 میلیونی بازنشستگی بدون ضامن و تنفس 6 ماهه

وام ویژه بازنشستگان با بهره 4 درصدی | وام 200 میلیونی بازنشستگی بدون ضامن و تنفس 6 ماهه
کدخبر : 18831
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بازنشستگان کشوری از 12 به 15میلیون تومان اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر 30 میلیون تومان است. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

وام بازنشستگان

اگر بخواهیم حقوق بازنشستگی را برایتان شرح دهیم، این حقوق عبارت است از مقدار پولی است که ماهانه، به طور مستمر و تا پایان عمر، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تأمین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی، تعلق می‌گیرد.

حقوق بازنشستگان

سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. لازم به یادآوری است که حقوق بازنشستگی ۱۴۰۲ مانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف، متفاوت است. حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۴۰۲ مقداری از حقوق بازنشستگان کشوری کمتر است.

حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

در مورد عیدی باید گفت، عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق و مطابق مصوبه هیئت‌مدیره محترم صندوق از محل سود سرمایه‌گذاری صندوق تامین شده است.

همچنین کلیه مستمری‌بگیران که تاریخ اجرای احکام مستمری آن‌ها تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ است مبلغ ۷ میلیون ریال. مستمری‌بگیرانی که بعد از تاریخ مذکور مشمول انواع تعهدات صندوق گردیده‌اند. ۵۰ درصد مبلغ تعیین شده پرداخت گردیده است.

لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مشمول بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت صندوق شده یا خواهند شد از مبلغ عیدی بهره‌مند خواهند شد.

پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان باید گفت: ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

۱ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰

۲ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%

۳ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%

۴ ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%

۵ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۱%

۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳

۷ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰

۹ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰%

۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

۱۲ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.۱%

۱۳ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.۶%

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱۵ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.۸%

۱۶ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱۶.۵%

۱۷ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۸ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

بر اساس احکام قانون بودجه در مورد صندوق‌های بازنشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته افراد و در جهت هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده‌درصدی اعمال شده و برای کمک‌معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به‌صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.

همچنین پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان مصوب شده است تا حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از حداقل میزانی که کارگران در همان سال دریافت می‌کنند، کمتر نباشد. براین‌اساس و باتوجه‌به مصوبات شورای‌عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

حقوق بازنشستگان

تذکر به دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

گفته های وی از این جهت حائز اهمیت است که برخی موضع گیری ها و اقدامات اخیر در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان تنها برای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است ولی وی در صحن علنی مجلس با صراحت نام بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز آورده است.

نماینده مردم یزد تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان ضروری است و نیاز به اقدام انقلابی مجلس و دولت دارد تا بازنشستگان بتوانند سفره کاملی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: ان‌شاءالله اقدامات اساسی برای کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد و به قیمت معقولی برسد تا مردم بتواند برای هزینه های زندگی خود برنامه ریزی کنند.

 محمدصالح جوکار در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ثبات اقتصادی است که به مردم فرصت برنامه ریزی برای زندگی و امید به آینده می دهد و مردم برای برنامه ریزی در زندگی خود به ثبات قیمت ها نیاز دارند. در حال حاضر که افزایش قیمت ارز تا حدودی کنترل شده است ان‌شاءالله اقدامات اساسی برای کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد و به قیمت معقولی برسد تا ملت بتواند برای هزینه های زندگی و دخل و خرج خود برنامه ریزی کند.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: نکته بسیار مهم حذف واسطه‌گری محصولات باغی است. دولت به وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه دستور دهد تا به گونه‌ای برنامه ریزی شود که محصولات با اختلاف قیمت منطقی از باغات به دست مردم برسد چراکه دلالان و واسطه گران بخش عمده ای از درآمد کشاورزان را به جیب خود می زنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان ضروری است و نیاز به اقدام انقلابی مجلس و دولت دارد تا بازنشستگان بتوانند سفره کاملی داشته باشند.

جوکار گفت:‌ تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق التدریس که سالیان متمادی در امر تعلیم و تربیت کار و تلاش داشته‌اند، نباید بلاتکلیف بماند، می‌طلبد برای امنیت شغلی آنان، مجلس و دولت برنامه اساسی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه