پیش فروش ایران خودرو | ثبتنام پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش تابستانه ایران خودرو شروع شد | ایران خودرو آتش زد به مالش

ایران خودرو شرایط استثنایی پیش فروش 3 محصول پرطرفدار خود را اعلام کرد.

پیش فروش تابستانه ایران خودرو شروع شد | ایران خودرو آتش زد به مالش
کدخبر : 18485
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پیش فروش ایران خودرو یک فرایند است که در آن شرکت ایران خودرو خودروهای جدید را به مشتریان عرضه می‌کند قبل از آنکه خودروها به بازار عمومی عرضه شوند. پیش فروش ایران خودرو برای مشتریان علاقه‌مند به خرید خودروهای جدید، یک فرصت مناسب برای خرید قبل از افزایش قیمت و یا دریافت تسهیلات و تخفیفات ویژه فراهم می‌کند.یکی از محصولات معروف در حوزه پیش فروش ایران خودرو، خودروی سدان مدل "سمند" است.  از جمله خودروهای سواری مانند "پژو 405"، "دنا"، "تیبا" و "دوازده سوپر". همچنین، خودروهای وانت و اس‌ی‌وی نیز در فهرست پیش فروش ایران خودرو قرار می‌گیرند.برای شرکت در پیش فروش ایران خودرو، مشتریان معمولاً باید از طریق نمایندگان رسمی یا دفاتر فروش ایران خودرو در سراسر کشور ثبت نام کنند.

ایران خودرو شرایط پیش فروش پژو ۲۰۷ (اتوماتیک و دنده‌ای)، دنا پلاس (دستی، دستی توربو، اتوماتیک توربو) و سورن پلاس (دوگانه، بنزینی مالتی مدیا) را اعلام کرد.

در طرح جدید پیش فروش ایران خودرو، پژو ۲۰۷ (اتوماتیک و دنده‌ای)، دنا پلاس (دستی، دستی توربو، اتوماتیک توربو) و سورن پلاس (دوگانه، بنزینی مالتی مدیا) با شرط تحویل آبان ۱۴۰۲ شده است.

قیمت مصوب خودروهای عرضه شده در پیش فروش ایران خودرو خرداد ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است:

در طرح جدید پیش فروش ایران خودرو، پژو ۲۰۷ (اتوماتیک و دنده‌ای)، دنا پلاس (دستی، دستی توربو، اتوماتیک توربو) و سورن پلاس (دوگانه، بنزینی مالتی مدیا) با شرط تحویل آبان ۱۴۰۲ شده است.

قیمت مصوب خودروهای عرضه شده در پیش فروش ایران خودرو خرداد ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است:

طبق اعلام ایران خودرو این طرح ویژه متقاضیان عادی است که سال گذشته از طریق سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده بودند و اسامی آنها بـه عنـوان بخش دوم اولویت های پاییز ۱۴۰۲ بـه ایـن شـرکت اعـلام شـده است. گفتنی است برای متقاضیانی که در الویت قرار گرفته‌اند توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال شده است تا با واریز پیش پرداخت در این طرح ثبت‌ نام کنند.

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس https://esale.ikco.ir/ انجام می شود درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

طبق اطلاعیه ایران خودرو، آخرین مهلت واریز وجه طرح پیش فروش ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو روز شنبه ۱۳ خرداد ماه است. برای اینکار لازم است پیش پرداخت خودرو پرداخت شود. دقت کنید پس از واریز، امکان تغییر خودرو وجود نخواهد داشت. گفتنی است واریز وجه از ۳ خردادماه اعلام شده است.

قیمت خودرو ، مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود. فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خودرو را از مطابق با جدول فوق واریز می کند و الباقی وجه خودرو پس از تعیین قیمت نهاییی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه های قانونی تعیین و دریافت خواهد شد. /اقتصادآنلاین

بر اساس آنچه اعلام شده، سند خودرو یکسال در رهن شرکت خواهد بود، انتقال امتیاز به شخص ثالث و فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است و در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود و الباقی وجه خودرو، پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

پیش فروش ایران خودرو

در صورت عدم واریز کامل پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو در موعد تعیین شده، ثبت‌نام کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. ضمن اینکه در صورت انصراف مشتری یا مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی، در هر مرحله پیش از تحویل خودرو، ثبت‌نام لغو و وجه مشتری ظرف مدت ۲۰ روز مسترد می‌شود.

همانطور که اشاره شد، مجدد تاکید می‌شود که قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل خواهد بود؛ فرد منتخب در حال حاضر بایستی مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب را مطابق بخشنامه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو واریز کند؛ الباقی وجه خودرو پس از تعیین نهایی در زمان ارسال دعوتنامه و با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی شورای رقابت پایه است، توضیح داد: بنابراین به این قیمت‌ها هزینه مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، هزینه بیمه و… اضافه می‌شود؛ به طور کلی بر اساس قانون بین ۱۳ و در برخی موارد نادر تا ۱۶ درصد به قیمت‌های پایه اضافه می‌شود.

جی پلاس؛ مدیر روابط عمومی شورای رقابت با تاکید بر اینکه گزارش تخلف برخی مونتاژکاران عمده در دست بررسی است، گفت: ایران خودرو موظف است دناپلاس را با توجه به قیمت شورای رقابت محاسبه و اختلاف قیمت را با مردم محاسبه کند.

سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه همه تولیدات و تعهدات خودروسازهای مونتاژی تا قبل از مصوبه ۵۸۴ (۱۷ تیرماه) باید به قیمت‌های قبل ارائه شود، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی با حساسیت این موضوع را پیگیری می‌کنند و گزارش تخلف برخی مونتاژکاران عمده در دست بررسی است و مردم می‌توانند شکایت‌های خود در این حوزه را نزد سازمان حمایت ثبت کنند.

وی ادامه داد: اگر فردی در سامانه ثبت‌نام کرده و نوبت دریافت کرده باشد، در این شرایط قیمت‌های قبلی شامل حال فرد می‌شود. تا قبل از ۱۷ تیر قیمت‌های ۱۶ اردیبهشت ملاک است. بنابراین هیچگونه افزایش قیمتی برای تعهدات قبلی شرکت‌های خودروساز مورد پذیرش نیست. گاهی بحث استنکاف خودروساز از ارائه نوبت مطرح است که از نظر شورای رقابت مطرود و باید طبق قیمت‌های قبل فروش رود.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی شورای رقابت پایه است، توضیح داد: بنابراین به این قیمت‌ها هزینه مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، هزینه بیمه و… اضافه می‌شود؛ به طور کلی بر اساس قانون بین ۱۳ و در برخی موارد نادر تا ۱۶ درصد به قیمت‌های پایه اضافه می‌شود.

توکلی در ادامه با اشاره به قیمت‌های خودروهای مونتاژی که از سوی شورای رقابت اعلام شده است گفت: قیمت‌هایی که شورا اعلام کرده از یک تا ۳۰ درصد به نسبت قیمت‌های کارخانه در محصولات مختلف کاهش داشته است، هیچ قیمت خودروهای مونتاژی جدیدی با افزایش نسبت به قیمت کارخانه همراه نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌ها رقابتی است، توضیح داد: این موضوع مطرح می‌شود که قیمت‌ها با همان خودرو در خارج کشور محاسبه شده است، صحت ندارد. اکثر خودروهای مونتاژی در گرید Gبرچسب رقابتی شورای رقابت قرار گرفته‌اند که طبق مصوبه شرکت‌های خودروسازی ملزم هستند این رویه را اصلاح کنند، در غیر این صورت اجازه افزایش قیمت نخواهند داشت.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت افزود: اگر افزایش قیمتی هم صورت گرفته به دلیل هزینه حمل و نقل و تعرفه است. هزینه‌های مذکور در هر قطعه‌ای متفاوت است.

توکلی با تاکید بر اینکه گرید Gپایین‌ترین سطح رقابت‌پذیری را دارد، عنوان کرد:دانشکده خودرو دانشگاه علم وصنعت با همکاری حمل و نقل وزارت صمت این‌ موضوع را بررسی و اعلام کردند.

وی در ادامه با اشاره به خودروی دنا پلاس اظهار کرد: ایران خودرو قیمتی اعلام کرد که مرکز ملی رقابت آن را برداشت اشتباه از مصوبه شورا تشخیص داد و نسبت به آن اعتراض کرد، قیمت در ایران خودرو تعدیل شد و این شرکت مستندات جدیدی ارایه داد. این مستندات در سازمان حمایت در حال بررسی است و  به محض اینکه جزئیات قیمت‌گذاری با توجه به تغییراتی که خودروساز اعمال کرده است در سازمان حمایت بررسی شود، در کارگروه خودروی شورای رقابت مصوب خواهد شد و پیچیدگی‌های آن در شورا مرتفع و قیمت اعلام خواهد شد.

مدیر مرکز روابط عمومی شورای رقابت افزود: بنابراین ایران خودرو موظف است دناپلاس را به قیمت شورای رقابت محاسبه و اختلاف قیمت را با مردم محاسبه کند. این خودرو با آن کد از زمانی که اعلام شده است باید طبق مصوبه شورا فروش رفته باشد و برود. زمانی که قیمت در سازمان حمایت بررسی  و اختلافاتی که در آپشن‌های خودرو وجود دارد تایید شود، عدد نهایی ملاک است؛ عددی که شورای رقابت تایید کند ملاک است. اگر فرد خودرو را با هر قیمتی خریده باشد قیمت شورای رقابت ملاک است؛ خودروساز در جریان این موضوع است و مشکلی ندارد.

توکلی در ادامه در مورد رویه بررسی قیمت خودرو در شورای رقابت توضیح داد: در کارگروه خودرو از کارشناسان و ذینفعان دعوت به عمل آمده و شنیدن حرف‌های ذینفعان و تولیدکنندگان دلیلی بر لابی‌گری نیست. تصمیمات شورا، شورایی است نه فردی. کارگروه شورا هم صرفا پیشنهاد دهنده نظرات کارشناسی است.

وی ادامه داد: قیمت‌هایی که در ۱۶ اردیبهشت اعلام شد بر اساس اطلاعات خودروسازان بود و خودروسازان اطلاعات قدیمی خود ارائه داده و حضور شورای رقابت را جدی نگرفته بودند، بعد که با مقاومت دستگاه‌های نظارتی مواجه شدند اطلاعات دقیق‌تر ارائه کردند و در کنار اعلام قیمت خودروهای جدید قیمت‌های خودروهای دیگر نیز بررسی و اعلام شد.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با تاکید بر اینکه نتیجه عملکرد شورا و دستگاه‌های ذیربط باعث حرکت بازار خودرو به سمت شفافیت شده است، گفت: زمانی که قیمت‌های بازار با قیمت‌های کارخانه با نظارت دستگاهای نظارتی واقعی‌سازی می‌شود شاهد این هستیم که بسیاری از متقاضیان کاذب بازار ناپدید می‌شوند و مصرف کننده واقعی باقی می‌ماند. دست افرادی که به دلیل تفاوت قیمت بازار و کارخانه ثبت‌نام می‌کردند در حال کوتاه شدن است، البته در این روند نقص هم وجود دارد که سعی می‌شود برطرف شده تا فرایند شفاف‌تر شود.

توکلی در پایان تاکید کرد: یکی‌ از حلقه‌های مفقود تعادل بازار و رقابتی کردن آن انجام واردات است. در این امر غفلت شده  و واردات طبق وعده‌های وزیر سابق صمت باید صورت بگیرد. شورا برای این منظور نیز پیشنهاداتی دارد که ارائه خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه