پیش فروش ایران خودرو | ثبتنام پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو با محصول جدید پژو ۲۰۷i | پیش فروش ایران خودرو با تحویل فوری و قیمت کارخانه

اخیراً در وب‌سایت گروه صنعتی ایران خودرو، محصولی جدید با نام پژو ۲۰۷i با شش دنده دستی اضافه شده است.

پیش فروش ایران خودرو با محصول جدید پژو ۲۰۷i | پیش فروش ایران خودرو با تحویل فوری و قیمت کارخانه
کدخبر : 18179
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پیش فروش ایران خودرو یک فرایند است که در آن شرکت ایران خودرو خودروهای جدید را به مشتریان عرضه می‌کند قبل از آنکه خودروها به بازار عمومی عرضه شوند. پیش فروش ایران خودرو برای مشتریان علاقه‌مند به خرید خودروهای جدید، یک فرصت مناسب برای خرید قبل از افزایش قیمت و یا دریافت تسهیلات و تخفیفات ویژه فراهم می‌کند.یکی از محصولات معروف در حوزه پیش فروش ایران خودرو، خودروی سدان مدل "سمند" است.  از جمله خودروهای سواری مانند "پژو 405"، "دنا"، "تیبا" و "دوازده سوپر". همچنین، خودروهای وانت و اس‌ی‌وی نیز در فهرست پیش فروش ایران خودرو قرار می‌گیرند.برای شرکت در پیش فروش ایران خودرو، مشتریان معمولاً باید از طریق نمایندگان رسمی یا دفاتر فروش ایران خودرو در سراسر کشور ثبت نام کنند.

یک محصول جدید تحت عنوان پژو ۲۰۷i شش سرعته پاناروما قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر، اضافه شدن همین خودرو در وب‌سایت گروه صنعتی ایران خودرو، این نوید را می‌دهد که طی ماه‌های آینده، پژو ۲۰۷i با شش دنده دستی را در خیابان‌ها خواهیم دید.

باید توجه داشت که خودروی فوق، محصول جدیدی نبوده و چندی پیش دقیقاً همین مشخصات فنی روی رانا پلاس ایران خودرو قرار گرفته بود. از طرفی احتمال اینکه طراحی ظاهری آن نسبت به ۲۰۷ های دیگر دست‌خوش تغییر شود، بسیار پایین است.

پژو ۲۰۷i جدید از پیشرانه نسبتاً جدیدتر ایران خودرو با نام TU5P استفاده می‌کند که نسخه بهینه‌تر TU5 قبلی است. این پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر، توانایی تولید حداکثر ۱۱۳ اسب‎‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

ترکیب پیشرانه فوق با یک گیربکس ۶ سرعته، می‌تواند چند مزیت نسبت به گیربکس‌های ۵ سرعته قبلی داشته باشد. اولین و مهم‌ترین دلیل استفاده، مصرف سوخت پایین‌تر آن‌ها است. شتاب‌گیری بهتر و کاهش صدای گیربکس و پیشرانه نیز می‌تواند از دیگر مزیت‌های این گیربکس باشد. به‌دلیل کار کردن پیشرانه در دورهای پایین‌تر، صدا و مصرف پایین‌تر را برای آن به ارمغان می‌آورد.

به‌نظر نمی‌رسد که شرکت ایران خودرو در بخش‌های ظاهری و داخلی، تفاوت‌هایی میان این خودرو و پژو ۲۰۷i های دیگر قائل شود.

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی این هاچ‌بک فرانسوی- ایرانی می‌توان به کروزکنترل، دی‌لایت، ترمزهای دیسکی عقب، فرمان برقی حساس به‌سرعت همراه با کلیدهای کنترلی، نمایشگر ۹ اینچی، دوربین دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی ۱۴ اینچی و سقف پانوراما اشاره کرد.

پیش فروش ایران خودرو

 باتوجه به اطلاعات به‌دست آمده از شرکت ایران خودرو، این شرکت قصد دارد سمند شاسی بلند خود را با نام گنو تولید کند و طراحی این SUV در ایران خودرو در دست اقدام است.

فعلاً اطلاعات دقیقی از شاسی بلند جدید ایران خودرو در دسترس نیست اما این احتمال می‌رود که مشخصات فنی و سیستم انتقال قدرت آن برگرفته از سمند فعلی خواهد بود. بنابراین پس از تکمیل پروژه پلتفرم و طراحی گنو، احتمالاً پیشرانه EFP ایران خودرو را روی این SUV مشاهده کنیم.

این پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.7 لیتر حداکثر قدرتی برابر با 170 اسب‌بخار و 240 نیوتن‌متر تولید می‌کند. البته طبق اخباری که اخیراً از سمت شرکت ایران خودرو مبنی‌بر توسعه پیشرانه‌های سه سیلندر منتشر شده، احتمال دیگر، این است که پرقدرت‌ترین نمونه این پیشرانه با تکنولوژی TGDI، روی سمند شاسی بلند و سنگین وزن این شرکت قرار گیرد.

باید در نظر داشت که این محصول فعلاً در حد کانسپت و نمونه فرضی بوده و حتی پلتفرم آن مشخص نشده است.

بنابراین طراحی پلتفرم و بدنه و داخل کابین سمند شاسی بلند، باتوجه به میزان زمانی که این شرکت برای دیگر محصولات تولیدی خود صرف کرده است، حداقل دو الی سه سال زمان‌بر خواهد بود.

این شرکت نسبت به تصاویری که در فضای مجازی با نام سمند شاسی بلند منتشر شده واکنش نشان داده و اطلاع داد، رندر اولیه طرح ارائه شده در سال 1395 توسط شخصی به نام آلاد تهیه شده و این رندر در سال 1397 به‌روزرسانی شد.

مطالعه بیشتر: متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بخوانند / اعلام زمان ارسال پیامک واریز وجه

باتوجه به‌اینکه این رندرها از طراحی زیبایی برخوردارند اما امکان پیاده کردن کامل آن بر روی خودرو وجود نداشته و امکان‌سنجی ساخت و تولید نیز بر روی گنو انجام نشده است.

بنابراین احتمال لغو تولید این شاسی بلند بالا بوده و ایران خودرو می‌تواند پس از اندکی پیشرفت در پروژه، درصورت بالا رفتن هزینه‌های تولید، پروژه را به کلی مختومه کند.

در طرح جدید پیش فروش ایران خودرو، پژو ۲۰۷ (اتوماتیک و دنده‌ای)، دنا پلاس (دستی، دستی توربو، اتوماتیک توربو) و سورن پلاس (دوگانه، بنزینی مالتی مدیا) با شرط تحویل آبان ۱۴۰۲ شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه