بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

سورپرایز ویژه دولت برای بیمه شدگان تامین اجتماعی | واریزی فوق العاده ویژه سازمان برای این افراد

جزئیات خدمات و تسهیلات جدید برای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.

سورپرایز ویژه دولت برای بیمه شدگان تامین اجتماعی | واریزی فوق العاده ویژه سازمان برای این افراد
کدخبر : 18391
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی  و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

سازمان تامین اجتماعی از اجرای چند طرح بیمه‌ای و خدمات درمانی جدید برای مستمری‌بگیران، بیمه‌شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد. همچنین نحوه ثبت‌نام تسهیلات جدید و سفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.

با دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فرآیند رسیدگی به درخواست‌ها و عقد قرارداد با داروخانه‌ها، درمناطق کمتر برخوردار نهایتا ظرف مدت یک هفته و در سایر مناطق نهایتا در طول یک ماه انجام می‌شود.

پیرو طرح موضوع مطول بودن بررسی برخی از درخواست‌های عقد قرارداد داروخانه‌ها، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن توضیح اینکه سازمان تأمین اجتماعی با بیش از ۱۳ هزار داروخانه طرف قرارداد است؛ وعده داده بود تا موضوع طولانی شدن فرآیند بررسی برخی از داروخانه‌ها با سرعت بررسی شده و فرآیند مذکور تسریع شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در همین زمینه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستوری ویژه به معاونت درمان مقرر کرد، در مناطق کمتر برخوردار از داروخانه، ترتیبی اتخاذ شود که فرآیند عقد قرارداد و رسیدگی به درخواست‌ها نهایتاً ظرف یک هفته انجام شود.

همچنین در خصوص متقاضیان سایر مناطق نیز، رسیدگی به درخواست‌ها نهایتاً ظرف مدت یک ماه انجام می‌شود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین مقرر کرده تا معاونت درمان این سازمان سازوکارهای لازم برای ثبت‌نام و عقد قرارداد غیرحضوری را تا تاریخ اول شهریور فراهم کند، تا از این تاریخ، فرآیند ثبت و بررسی قراردادها بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه در موضوع طرح دارویاری بالغ بر ۴۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت، گفت: در هفته گذشته تمامی آنچه که باید به داروخانه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت می‌کردیم را پرداخت کردیم و در حوزه پرداخت هزینه دارویی، بدهی نداریم.

خدمات درمانی و تسهیلات جدید برای بازنشستگان، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از خدمات درمانی رایگان و خدمت‌رسانی بهتر سازمان تامین‌ اجتماعی به افراد تحت پوشش این سازمان خبر داد و خدمات و تسهیلات جدید برای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

بیمه تامین اجتماعی

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشستی خبری ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم که امنیت و آسایش را برای ۴۶ میلیون بیمه شده رقم بزنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان با بیش از ۱۸ نوع خدمت کلان و منحصر به فرد خدمتگذاری می‌کند، گفت: یکی از اسناد بالادستی که فراروی ما قرار گرفت، سیاست‌های ابلاغی مقام رهبری بود که سال گذشته ابلاغ شد. این نشان داد مسیری که در تامین اجتماعی و به ویژه برای غلبه بر چالش‌هاست شامل چه می‌شود. در این سیاست‌ها هم چالش‌های تامین اجتماعی نقطه زنی و راه حل مقابله با چالش‌ها برشمرده شد و به وجهی سیاستگذاری را برای سیاستگذاران در عرصه‌های مختلف راحت کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: زمانی که سال ۱۴۰۰ توفیق خدمت در این صندوق را پیدا کردیم تمرکز بر روی مسائل و چالشهای اصلی صندوق داشتیم و یکی از چالش‌ها ناپایداری منابع بود. استقراض بی رویه طی سنوات گذشته، از ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۶ـ ۱۰۷ هزار میلیارد تومان رقم خورده بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تغییرات بر اساس شرایط حوزه کسب و کار و تغییرات جمعیتی، اشاره کرد و گفت: ناپایداری صندوق به سبب کاهش ضریب پشتیبانی حدود ۴.۲ بود این در حالی‌ست که تغییراتی متناسب با افزایش امید به زندگی (ازحدود ۵۵ سال به حدود ۷۵ سال) داشتیم اما به جای استفاده از این فرصت چالش‌هایی برای صندوق به وجود آمد.

در همان زمان یکی از چالش‌های‌مان بازنشستگی پیش از موعد شناسایی شد که بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌های ما را این خروج نیرو و بازنشستگی از حوزه کسب و کار تشکیل می‌داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه عدم اصلاحات پارامتریک و اصلاحات ساختاری که باید رقم می‌خورد در همان سال اول یکی از چالشهای اساسی ما قلمداد شد، گفت: یکی از معضلات اساسی، مداخلات غیرحرفه‌ای در حوزه اقتصادی به ویژه مجموعه موسوم به شستا بود. ما هشت راهبرد کلان را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم.

او تصریح کرد: یکی از راهبردها، توسعه پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه قرار گرفت. ما مکلف بودیم پوشش بیمه‌ای را محقق کنیم. به همت همکاران در حوزه بیمه‌ای اتفاق خوبی رقم خورده است. براساس آخرین آمارها بالغ بر یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر به تعداد بیمه شده‌های ما اضافه شده است که اثر مالی این عدد در صندوق ماهانه بالغ بر هزار میلیاردتومان بر آورد می‌شود.

او گفت: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد جامعه ما تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند و امروز بالغ بر ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و این برای ما توفیق است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خدمات تامین اجتماعی یکی از پرسخاوت‌ترین خدمات است، گفت: البته ممکن است مشکلاتی در برخی حوزه‌های خدمت رسانی داشته باشیم؛ ۱۸ نوع خدمت کلان و راهبردی داریم که حتی بعد از فوت افراد تحت پوشش، به بازماندگانشان می‌رسد اما ما همچنان این را پنجره فرصت قلمداد  کردیم که بتوانیم برای حدود ۲۷ درصد باقی مانده هم برنامه‌ریزی راهبردی داشته باشیم و برآورد می‌شود که حداقل در حوزه کسب و کارهای رسمی و غیررسمی حدود ۶ میلیون نفر جمعیت هدف تحت پوشش تامین اجتماعی را می‌توان تعریف کرد.

موسوی در ادامه به اصلاح و ساماندهی صندوق با رویکرد توانمندسازی و پایداری صندوق از بعد منابع اشاره کرد و افزود: استقراض بی رویه اتفاق نامیمونی در صندوق بود.  سال گذشته با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به عنوان ابربدهکارترین دستگاه به سیستم بانکی بودیم که با تعامل دولت تسویه انجام شد. همچنین دولت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را تادیه کرد که این بی‌سابقه بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سال گذشته کل سود دریافتی از شستا که۲۰ هزار میلیارد تومان بود، در حالیکه سود تسهیلات بانکی که گرفته بودیم اگر تسویه نشده بود عددی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان می شد یعنی بیش از کل سود شستا؛ کدام صندوق می‌تواند با این بیماری کنار بیاید که ما استقراض کنیم و فقط سالی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان، تامین سود تسهیلات گرفته شده را بدهیم که از این جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین اتفاق دیگری که رخ داد این بود که حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان از همین محل، افزایش سرمایه برای بانک رفاه ایجاد کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به توسعه کمی و کیفی خدمات این سازمان گفت: علی رغم اینکه مشکلات و چالش‌هایی داشتیم اما همچنان از تکالیف در حوزه خدمت‌رسانی غفلت نکردیم. در این شرایط نه تنها کاهش خدمت نداشتیم بلکه افزایش خدمت داشتیم.

به گفته او، در حوزه درمان، روزانه به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمت درمان ارائه و ۷۲ درصد درمان به شکل خرید راهبردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات سرپایی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۱۸ درصد رشد داشته است. در خدمات بستری نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش خدمت داشتیم و روزانه حدود ۱۴ هزار خدمت بستری در حوزه درمان ارائه خدمت داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیماری دیابت و فشار خون را در اولویت قرار دادیم، افزود: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم حدود ۶ مرکز کیلینیک دیابت و کنترل فشار خون در مراکز راه اندازی کرده بودیم و اکنون ۱۸۵ مرکز کیلینیک دیابت و فشار خون را به طور فعال در کشور داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه