بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

خبر مهم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی | افزایش 27 درصدی مستمری این افراد

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۷۸۰ هزار نفر در کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، از پرداخت ماهیانه بیش از ۵۳۵ میلیارد تومان مستری به بازنشستگان خبر داد.

خبر مهم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی | افزایش 27 درصدی مستمری این افراد
کدخبر : 18296
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی  و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه که به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) برگزار شد، از تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی یاد کرد که بخش عمده بار بیمه جامعه را به دوش می‌کشد و گفت : ۵۳ درصد جمعیت کشور معادل ۴۲ تا ۴۳ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را حدود ۷۸۰ هزار نفر معادل ۳۹ درصد جمعیت استان اعلام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان ۲۶۰ هزار نفر است، یادآور شد: از این تعداد نیز حدود ۱۵۰ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند.

کاکایی تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را نیز ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: ماهانه حدود ۵۳۵ میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت می‌شود.

وی افزود: هم اکنون متناسب با افزایش ۲۷ درصدی مستمری برای حداقل بگیران و افزایش ۲۱ درصدی برای سایر سطوح که برای سال ۱۴۰۲ مصوب شده، تمام مطالبات مستمری بگیران پرداخت شده و هیچ معوقاتی و مابه التفاوت باقی نمانده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵۰۰ نفر نیز در استان بیمه بیکاری دارند که هر ماه علاوه بر پرداخت حقوق، سابقه بیمه بیکاری نیز برای آن‌ها لحاظ می‌شود.

کاکایی از خدمات کوتاه مدت تامین اجتماعی برای افراد تحت پوشش از جمله غرامت دستمزد، غرامت دوران بارداری، هزینه سفر، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن و ... نیز یاد کرد و افزود: در ماه نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان نیز در این بخش‌ها پرداختی داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت بیش از ۷۰۰ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری بگیران با پیگیری کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز خبر داد که جدای از سهمیه در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۲ است.

بیمه تامین اجتماعی

کاکایی اشاره‌ای هم به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی استان داشت و با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار کارگر بیمه شده ساختمانی داریم، افزود: قرار بود در کل کشور ۵۰۰ هزار کارگر جدید به بیمه شدگان اضافه شود که تغییراتی در این قانون ایجاد شد و از همین رو در حال حاضر برقراری بیمه کارگران ساختمانی صرفا در شرایطی انجام می‌شود که بیمه کسانی‌که واقعا کارگر ساختمانی نیستند قطع و کارگران ساختمانی جدید جایگزین شوند.

وی سپس از دو اولویت مهم تامین اجتماعی برای سال جاری یاد کرد که بخش اول بخشودگی جرائم کارفرمایان بود که تا پایان مرداد ماه فرصت دارد و تاکید کرد: این بخشودگی با هدف حمایت از کارفرمایان و حفظ و افزایش اشتغال موجود در نظر گرفته شده و برای کارگاه‌های با یک تا ۱۰۰ نفر نیرو است.

کاکایی تعداد کارگاه‌ها تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را ۲۰ هزار مورد اعلام کرد و یادآور شد: مجموع مطالبات قطعی ما از کارفرمایان نیز حدود ۳۱۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: امکان پرداخت یکجا و اقساطی مطالبات برای کارفرمایان فراهم است، به گونه‌ای که در صورت پرداخت در ۱۸ قسط تا ۸۵ درصد، ۲۴ قسط تا ۷۵ درصد، ۳۰ قسط تا ۶۰ درصد و ۳۶ قسط تا ۵۰ درصد مشمول بخشودگی خواهند شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اولویت دیگر را توسعه بیمه خانواده ایرانی خصوصا بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار دانست که همه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و اضافه کرد: حق بیمه این نوع بیمه در سه سطح ۱۲ درصد با پرداختی ماهانه ۶۸۰ هزار تومان، ۱۴ درصد با پرداختی ۷۸۰ هزار تومان و ۱۸ درصد با پرداختی ۹۸۰ هزار تومان است.

وی اشاره‌ای هم به ارائه خدمات تامین اجتماعی به جامعه تحت پوشش داشت که با هدف کاهش مراجعات، در حال حاضر ۴۶ خدمت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و هر سوالی که در زمینه مباحث تامین اجتماعی وجود داشته باشد از طریق سامانه ۱۴۲۰ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگویی خواهد شد.

کاکایی از فعالیت ۱۸ شعبه تامین اجتماعی، هفت کارگزاری و دو شعبه اقماری نیز در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در زمینه خدمات الکترونیک نیز پایداری شبکه ما حدود ۹۵ درصد است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه