یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید

فوری/یارانه جدید برای کارگران از راه رسید | تصمیم جدید دولت برای پرداخت یارانه معیشتی به کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در حال حاضر حداقل کاری که دولت می‌تواند انجام دهد این است که با استفاده از قانونی که ما در مجلس مصوب کردیم، حدود ۱۵ قلم از کالاهای اساسی را به صورت کالابرگ الکترونیک، بن کالا یا حتی غیرالکترونیک با قیمت مصوب به دست کارگران برساند.

فوری/یارانه جدید برای کارگران از راه رسید | تصمیم جدید دولت برای پرداخت یارانه معیشتی به کارگران
کدخبر : 18237
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پاسخ این سوال که «با توجه به تورم موجود در بازار به ویژه در اقلام اساسی و عدم موفقیت دولت در مهار تورم، اکنون چه راهکاری برای کمک به معیشت کارگران از سوی دولت وجود دارد؟»، گفت: البته تورم دارد مدیریت می‌شود، تورم افزایش نداشته است. ما الان تورمی که در جامعه داریم به یک ثبات حداقلی رسیده و تورم تصاعدی دیگر نداریم، اما مشکلی که داریم این است که حتی نسبت به همین تورمی که ثابت شده هم سفره کارگران خالی است و ما باید به همین میزان تلاش کنیم و نیازهای این عزیزان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امروز هم کارگران هم اقشار دیگری در سبد هزینه‌ خانواده دچار مشکلاتی هستند، هفت دهک از جامعه اکنون از دولت و نظام توقع دارند که به فکر آن‌ها باشند و این با توجه مشکلات اقتصادی و معیشتی که وجود دارد، انتظار به حقی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: امروز خط فقر در کشور ۱۵ میلیون تومان است و هرکسی که کمتر از این عدد درآمد داشته باشد، دچار مشکل است، لذا این عزیزان انتظار دارند که مجلس و دولت با تنظیم سیاست‌ها و درنظر گرفتن راهکارهای اجرایی نسبت به شرایط آنان چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: در این زمینه مشکل کارگران مزید بر علت است چون با استرس و نگرانی ناشی از امنیت شغلی هم مواجه هستند، چون کارگری که وارد کارگاه می‌شود معلوم نیست که فردا سر کار باشد یا نباشد، یعنی یک شرایط با ثبات قطعی وجود ندارد که مثلا شما از اول فروردین که می‌روید سرکار اطمینان خاطر داشته باشد که تا ۲۹ اسفند هم سر این کار خواهید بود که این مساله باعث نگرانی و دغدغه مضاعف کارگران می‌شود.

بابایی کارنامی در ادامه ابراز داشت: در زمان تصمیم‌گیری درخصوص حقوق هم وزارت کار در عمل طرف کارفرمایان قرار می‌گیرد چون خود دولت بزرگترین کارفرماست.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پاسخ به اینکه «اکنون دولت از چه طریقی می‌تواند به کارگران که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند کمک کند؟»، گفت: به نظر من در حال حاضر حداقل کاری که دولت می‌تواند انجام دهد این است که با استفاده از قانونی که ما در مجلس مصوب کردیم، حدود ۱۵ قلم از کالاهای اساسی را به صورت کالابرگ الکترونیک، بن کالا یا حتی غیرالکترونیک با قیمت مصوب به دست کارگران برساند.

وی ادامه داد: اجرای این قانون می‌تواند منجر به ایجاد یک آرامش خاطر حداقلی در زمینه معیشت باشد که خانواده کارگران حداقل درخصوص ۱۵ قلم کالای اساسی با سختی و مشکل مواجه نباشند و این کالاها با قیمت مصوب و قیمتی ارزان‌تر از بازار به دست آن‌ها برسد.

 

یارانه جدید

وزیر کار گفت: طرح کالا‌برگ الکترونیکی در حال اجراست و برخی تغییرات حسب دستور مخبر را خواهیم داشت که در مرحله کارشناسی است و بعد از کار کارشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد. استقبال مورد نظر ما هنوز از کالا‌برگ انجام نشده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پویش «به عشق علی» به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

حبیب‌الله آسوده با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۴۶۸ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار حامی در سراسر کشور، حمایت مادی و معنوی از فرزندان یتیم و محسنین را متعهد شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: سرانه ماهانه دریافتی ایتام از محل کمک‌های مردمی حدود ۸۵۰ هزار تومان است.

آسوده خاطرنشان کرد: همچنین سرانه دریافتی فرزندان محسنین به ۴۵۰ هزار تومان در ماه رسیده است که با به دنبال افزایش این کمک‌ها از طریق جذب حامیان جدید هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های خانوار، معتقدیم سرانه دریافتی هر فرزند یتیم و محسنین باید حداقل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: اگر هر خانواده یک فرزند یتیم را تحت حمایت قرار دهد، بیش از ۲۵ میلیون خانواده حامی ایتام و محسنین خواهیم داشته که شرایط زندگی این فرزندان را متحول خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آسوده اضافه کرد: در دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب حامیان ایتام پیش‌بینی شده است و علاوه بر آن مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی به آدرس Ekram.emdad.ir در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار نفر از دهک پایین درآمدی با معلولیت شدید و خیلی شدید از حداقل دستمزد حقوق برخوردار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • جعفر
    0

    برای کارگران بیمه روستایی و عشایری هم افزایش یارانه در نظر بگیرید،مردم از نداری دارن هجوم میبرن رو به شهرهای بزرگ،،

    به بیمه‌شدگان روستایی و عشایری هم پرداخت کنید اینها هم جزو قشر ضعیف جامعه هستند..به امید خدای بزرگ به همه برسن

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه