یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید

فوری/واریز یارانه جدید 1 میلیون و 300 هزار تومانی برای این خانوارها | شارژ کارت سرپرستان خانوار

با توجه به اعلام سازمان بهزیستی و افزایش ۲۰ درصدی مستمری‌ها در سال ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، مبالغ جدید مستمری‌های مددجویان بهزیستی اعلام شده است.

فوری/واریز یارانه جدید 1 میلیون و 300 هزار تومانی برای این خانوارها | شارژ کارت سرپرستان خانوار
کدخبر : 17844
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

با توجه به اعلام سازمان بهزیستی و افزایش ۲۰ درصدی مستمری‌ها در سال ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، مبالغ جدید مستمری‌های مددجویان بهزیستی اعلام شده است.

این مبالغ مبتنی بر افزایشی ۲۰ درصدی محاسبه شده و در بودجه سال ۱۴۰۲ با درخواست سازمان بهزیستی، سقف افزایش مستمری مددجویان به ۴۰ درصد تعیین شده است.

جدول مستمری مددجویان بهزیستی

یارانه جدید

بر اساس این جدول، میزان مستمری‌های جدید برای مددجویان بهزیستی به‌طور میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ درصد زیاد شده است. این مستمری‌ها به زودی به حساب مددجویان واریز خواهند شد.

فاطمه عباسی با اعلام این خبر گفت: پیرو ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، این معاونت براساس تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن عالی مراکز غیردولتی، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان بهزیستی اقدام به تعیین میزان کمک هزینه یارانه مراکز غیردولتی اعم از مراکز مراقبتی، مراکز روزانه، خانه های حمایتی، حق پرستاری، ویزیت و مراقبت در منزل و حق پرستاری با سقف افزایش ۴۰ درصد از تاریخ اول فروردین سال جاری با توافق تمام اعضاء کرد.

وی افزود: با توجه به دستور مؤکد معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در تاریخ فروردین ماه سال جاری مبنی بر تسریع در اجرای حکم تبصره ۱ ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان(مصوب ۱۳۹۶) تا پایان اردیبهشت ماه، پیش نویس تصویب نامه با قید دو فوریت در تاریخ اول خرداد ماه امسال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیر مراحل قانونی تصویب قرار گرفت و در جلسه ۱۰ خرداد ماه سال جاری هیئت وزیران تصویب شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس این تصویب نامه افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می شوند.

عباسی افزود: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای گروه هدف دارای خانواده، چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

وی همچنین در خصوص مراکز روزانه گفت: هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل دو میلیون و ۲۷۰ هزار تا دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بهره مند خواهند شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای افراد بهره مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون ۲۲ هزار تومان و برای افراد برخوردار از خدمات مراقبت در منزل، کمک هزینه به مبلغ دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، عباسی گفت: با اهتمام دولت مردمی در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار شاهد تصویب کمک هزینه و پرداخت براساس مصوبه جدید در ماه سوم سال خواهیم بود./ایسنا

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به شارژ کالابرگ‌های الکترونیکی همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم (افزایش 20 درصدی اعتبار یارانه) گفت که مشمولان با نصب برنامه کاربردی «شما» در موبایل خود می‌توانند تمامی اطلاعات دراین‌خصوص را ملاحظه کنند.

علیرضا عسگریان درباره آغاز طرح جدید کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک اول اظهار کرد: به دنبال حذف ارز ترجیحی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مبلغ یارانه به مقدار زیادی افزایش پیدا کرد و مبلغ آن از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت یارانه منوط به این بود که ۱۱ قلم اساسی تغذیه‌ای حاوی ۲۵۰۰ کالری و شامل قند و شکر، تخم‌مرغ، ماست، شیر، برنج، گوشت قرمز، گوشت سفید، حبوبات و روغن به سبد کالایی و سفره مردم تعلق بگیرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قیمت این سبد در اردیبهشت سال گذشته ۴۳۶ هزار تومان بود که الان ۸۳۶ هزار تومان است و این یعنی مبلغ سبد از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار تومان افزایش‌یافته است.

عسگریان ادامه داد: مبنای پرداختی اولیه برای خرید این سبد ۴۳۶ هزار تومان است که افراد باید خودشان پرداخت کنند؛ اما مابه‌التفاوت آن با سبد سال گذشته را، کالابرگ پرداخت می‌کند.

وی گفت: برای جبران ۲۰ درصد افزایش نرخ تورم، این شرط گذاشته شده که هر نفر ۳۲۰ هزار تومان از ۴۰۰ هزار تومانِ خودش را خرید کند. هم‌وطنان اگر هر ماه ۳۲۰ هزار تومان از این یارانه خرید کنند کارت آنها ۸۰ هزار تومان شارژ می‌شود و اگر خریدی صورت نگیرد ۸۰ هزار تومان فقط در همان ماه حذف می‌شود و ماه بعد اگر مجدداً ۳۲۰ هزار تومان خرید کنند، ۸۰ هزار تومان به کارت واریز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه