یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید

یارانه جدید عید قربان در حساب سرپرستان | واریز یارانه جدید 1 میلیون و 600 هزار تومانی ؛فردا؟

تیرماه سال گذشته بود که برخی رسانه‌ها از پرداخت یارانه عید قربان خبر دادند اما بعدا معلوم شد که چنین یارانه‌ای صحت ندارد و قرار است همان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. آیا امسال دولت تصمیم به واریز یارانه عید قربان دارد؟ مبلغ احتمالی آن چقدر است؟

یارانه جدید عید قربان در حساب سرپرستان | واریز یارانه جدید 1 میلیون و 600 هزار تومانی ؛فردا؟
کدخبر : 17934
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

تیرماه سال گذشته بود که برخی رسانه‌ها از پرداخت یارانه عید قربان خبر دادند اما بعدا معلوم شد که چنین یارانه‌ای صحت ندارد و قرار است همان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. آیا امسال دولت تصمیم به واریز یارانه عید قربان دارد؟ مبلغ احتمالی آن چقدر است؟

 هرچند پارسال هم اخباری مبنی بر واریز یارانه عید قربان منتشر شد و در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، اما آنچه بعدا مشخص شد این بود که منظور همان پرداخت یارانه نقدی است که به صورت اتفاقی با روز عید قربان همزمان شده بود. امسال هم تا کنون خبری در این باره منتشر نشده و از آنجایی که پنج‌شنبه، هشتم تیرماه روز عید اعلام شده است، بنابراین احتمالا خبری از یارانه نقدی هم نخواهد بود.

تیرماه سال گذشته بود که برخی رسانه‌ها از پرداخت یارانه عید قربان خبر دادند اما بعدا معلوم شد که چنین یارانه‌ای صحت ندارد و قرار است همان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

دولت در بیستم هر ماه یارانه نقدی را پرداخت می‌کند، پارسال عم عید قربان مصادف با ۱۹ تیرماه بود و به همین دلیل برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه قرار است یارانه دیگری به دست مشمولان برسد، بالا گرفت. با اینحال، یارانه نقدی به روال دوره‌های قبل برای دهک‌های اول تا سوم به میزان ۴۰۰ هزار تومان واریز شد و به بقیه هم ۳۰۰ هزار تومان رسید.

هرچند هنوز اخباری درباره پرداخت یارانه عید قربان منتشر نشده، اما اگر دولت قصد بر انجام این کار داشته باشد، مبلغ آن چقدر است؟

آنچه درباره مبلغ یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۲ آمده است، به مانند سال قبل است؛ یعنی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان. اما اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه نقدی. در ابتدا اینگونه تصور شد که دولت قصد دارد مبلغ یارانه نقدی تمام یارانه‌بگیران را به میزان ۲۰ درصد افزایش دهد، اما تجارت‌نیوز همزمان با انتشار این گمانه‌زنی‌ها از طیبه حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیگیر جزئیات این طرح شد. حسینی با تایید این خبر تاکید کرد که افزایش یارانه تنها به اقشار دهک اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود نه کل یارانه‌بگیران.

یارانه جدید

در ضمن، او به این نکته هم اشاره کرد که رقمی که قرار است به مبلغ یارانه اضافه شود، نقدی نخواهد بود و صرفا برای خرید کالاهای اساسی مشمول طرح کالابرگ است. اخیرا هم این کار کلید خورده و افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه برای دهک‌های اول تا سوم در قالب طرح کالابرگ الکترونیک آغاز شده است.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده خبری درباره پرداخت یارانه عید قربان از سوی دولتمردان منتشر خواهد شد یا خیر؛ اگر دولت تصمیم بر این کار بگیرد، مبلغ این یارانه چقدر خواهد بود و مشمولان آن چه کسانی هستند؟

جمع کل قیمت یارانه سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳۹ هزار و ۶۸۰ تومان بوده که اکنون به نرخ روز ۸۴۶ هزار و ۶۱۰ تومان رسیده و مابه التفاوت آن حدود ۴۰۷ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد

جمع کل قیمت سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳۹ هزار و ۶۸۰ تومان بوده که اکنون به نرخ روز ۸۴۶ هزار و ۶۱۰ تومان رسیده و مابه التفاوت آن حدود ۴۰۷ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لیست جزئیات جدول اقلام غذایی کالابرگ الکترونیک و قیمت هر قلم غذایی به نرخ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و مابه التفاوت آن را اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، با آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا سوم مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه شدند. بر این اساس مبلغ ۸۰ هزار تومان در حساب سرپرستان خانوار شارژ شد و با این شرط که هر نفر از اعضای خانوار ۳۲۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کند، امکان استفاده از ۸۰ هزار تومان واریزی برای آنها فراهم شد.

به موجب این طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود اما برای سه دهک اول تا سوم که دهک کم‌درآمد به شمار می‌روند، علاوه بر اعتبار موجود یعنی ۴۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد اعتبار اضافی به مبلغ ۸۰ هزار تومان واریز می‌شود. البته برای دهک‌های ۴ تا ۹ درآمدی صرفا اعتبار یارانه یک ماه زودتر واریز می‌شود که می‌توانند از لیست کالاهای پیش‌بینی شده در طرح خرید کنند.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ جدید خود لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ الکترونیک که شامل ۱۱ قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی به مبداء اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۱، قیمت همان کالا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، مابه‌ التفاوت اقلام مذکور و جمع‌بندی کلی اقلام است را جهت اطلاع خانوارها اعلام کرد.

جمع کل قیمت سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳۹ هزار و ۶۸۰ تومان بوده که اکنون به نرخ روز ۸۴۶ هزار و ۶۱۰ تومان رسیده و مابه التفاوت آن حدود ۴۰۷ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه سال‌ جاری، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال شد.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و مصوبه مجلس است و دولت بارها اعلام کرده بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، لذا مردم و خانوارها مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.کارشناسان معتقدند با اجرای موفق این طرح بخش اعظمی از تورم موجود کنترل خواهد شد./روزنامه تعادل

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه