خرید خودرو | ثبت نام خودرو

خرید خودرو زیر 300 میلیون تومان از ایران خودرو | فروش ویژه ایران خودرو بدون محدودیت و قرعه کشی

سه خودروی زیر 300 میلیون تومان ایران خودرو را بشناسید .

خرید خودرو زیر 300 میلیون تومان از ایران خودرو | فروش ویژه ایران خودرو بدون محدودیت و قرعه کشی
کدخبر : 17914
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​  خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

بررسی لیست قیمت های جدید ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز از میان 28 محصولی که در مجوز تغییر قیمت برای آنها را از شورای رقابت دریافت کرده،  تنها سه خودرو زیر 300 میلیون تومان برای متقاضیان آب می خورد و باقی محصولات تولیدی  این خودروساز  بیش از 300 میلیون تومان قیمت دارد.

 سه عضو خانواده پژو پارس یعنی پژو پارس با موتور TU5، پژو پارس با موتور XU7P و پژو پارس با موتور XU7P سفارشی محصولاتی هستند که قیمت نهایی آنها زیر 300 میلیون تومان است. پژو پارس با موتور XU7P با قیمت حول و حوش 160 میلیون تومان ارزان ترین محصول ایران خودرو در لیست جدید قیمتی این خودروساز محسوب می شود. همین خودرو با موتور TU5 نیز با قیمت نزدیک به 275 میلیون تومان بعد از پژو پارس با موتور XU7P در رده بعدی ارزان ترین ها قرار می گیرند. پژو پارس با موتور  XU7P سفارشی نیز از سوی ایران خودرویی ها با قیمت حدود 291 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار می گیرد و سومین خودروی ارزان این خودروساز لقب گرفته است.

البته خانواده پژو پارس یک عضو دیگر نیز دارد و آن پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU7P است. البته این خودرو قیمتی بالاتر از 300 میلیون تومان دارد. خریداران این محصول سدان (صندوق دار) ایران خودرو برای در اختیار گرفتن این خودرو باید حول و حوش 327 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کنند.

البته در حالی سه عضو خانواده پژو پارس عنوان ارزان ترین محصولات این خودروساز را در لیست جدید قیمتی یدک می کشند که پژو 206 تیپ دو و پژو 206 تیپ سه با سقف شیشه ای (پانوراما) در لیست جدید ایران خودرو غایب هستند. چنانچه این دو خودرو در لیست ایران خودرو حاضر بودند بعید بود عنوان ارزان ترین خودروها به سه عضو خانواده پژو پارس می رسید.

با توجه به غیبت پژو 206 تیپ دو و پژو 206 تیپ سه با سقف شیشه ای (پانوراما) در لیست جدید ایران خودرو این احتمال وجود دارد که ایران خودرویی ها تولید این خودروها را متوقف کرده اند اما صدای آنها را در نیاورده اند. سال گذشته مدیران آبی های جاده مخصوص اعلام کردند که قصد توقف تولید پژو 206 را دارند که با نارضایتی متقاضیان روبرو شد و این خودروساز از موضع خود عقب نشست و اعلام کرد تولید پژو 206 تیپ دو را ادامه می دهد. اما به نظر می رسد ایده حذف پژو 206 در مراحل پایانی است و به محض تحویل تمام تعهدات با موزه فرستاده می شود.  باید منتظر واکنش بازار خودرو باشیم زیرا پژو 206 تیپ دو از محبوبیت بالایی برخوردار است و خبر توقف تولید آن قیمت این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) را می تواند در بازار افزایش دهد. 

خرید خودرو

مرکز ملی رقابت اعلام کرد: تبصره الحاقی به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت، توسط رئیس شورا و مرکز ملی رقابت به وزارت صمت، خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شد.

تبصره ابلاغی بر اساس رأی شماره ۱۲۷/۰۲/ه ت هیأت تجدید نظر شورای رقابت، به شرح زیر است:

"کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند"

بر اساس این تبصره کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و بیش از ۵ سال از عمر خودروشان می گذرد می توانند در مراحل بعدی فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کنند.

مهدی تقدسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این که نتایج نوبت‌دهی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو امروز چهارشنبه 24 خرداد اعلام می شود گفت: تحویل خودرو به متقاضیان بر اساس زمانبندی اعلام شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو، انجام می‌شود.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو افزود:‌ امروز از ساعت 14 ثبت نام کنندگان در دومین دوره ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه می توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه از زمان تحویل خودرو خویش مطلع شوند.

وی گفت: بعد از اعلام نتایج نوبت دهی، بانک‌ها مکلفند پول‌های بلوکه شده متقاضیان خرید خودرو را آزاد کنند تا مردم بتوانند این پول را از حسابشان برداشت کنند.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: تعدادی از افرادی که در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده‌اند با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز اقدام به پرداخت وجه خودرو نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس زمان بندی اعلام شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو اطلاعات ثبت نامی متقاضیانی که تا 10 خردادماه اولویت‌های خودرویی خود در مرحله دوم فروش یکپارچه را انتخاب کرده‌اند، بررسی شده و قرعه‌کشی فروش خودروهای داخلی و مونتاژی صورت گرفته است.

بر همین اساس با توجه به انجام قرعه‌کشی نتایج اولویت بندی و موعد تحویل محصولات در سامانه یکپارچه 24 خردادماه اعلام خواهد شد.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو در همین ارتباط گفت: قرعه‌کشی روز گذشته انجام شد و مطابق برنامه ریزی‌ها 24 آذرماه نتایج اولویت‌بندی و موعد تحویل محصولات اعلام می شود.

وی گفت: تعدادی از افرادی که که در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده‌اند با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز اقدام به پرداخت وجه خودرو نکرده‌اند که همین امر باعث خالی شدن ظرفیت‌ها شده است.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو افزود: درمحصولات داخلی عدم واریز وجه از سوی متقاضیان 20 درصد و در خودروهای مونتاژی این آمار به بیش از 50 درصد رسیده است.

عرضه خودرو در بورس کالا پس از چندین ماه مجدد آغاز شده و ایران خودرو امروز ۲۲ خرداد زمان عرضه تارا دستی در بورس کالا مشخص کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو، با عذرخواهی از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودروی تارا دستی فروش رفته در بورس زمان تحویل خودرو را اعلام کرد.

ایران خودرو درباره زمان تحویل تارا دستی اعلام کرد: تحویل خودرو به خریداران، از هفته آینده آغاز می‌شود و خودرو سواری مجدداً در بورس کالا عرضه می‌شود.

شرکت ایران خودرو در سال گذشته پنج هزار دستگاه خودروی تارا دستی با موعد تحویل سه ماهه در بورس کالا عرضه کرده بود که بخشی از این تعهدات با تاخیر مواجه شده‌اند و با تامین قطعات، تحویل خودرو به مشتریان در دستور کار قرار دارد، همچنین به زودی راهکار‌هایی برای تسریع در روند واگذاری خودرو اتخاذ شده که متعاقبا اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت./ 

شرایط جدیدترین ثبت نام بدون قرعه کشی ایران خودرو ۱۴۰۲ اعلام شد. برای این دوره فراخوان تکمیل فرایند فروش فوق العاده خودرو ویژه، پژو ۲۰۷ مدل TU۳ با موعد تحویل سه ماهه منتشر شده است.

همانطور که اشاره شد، در ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو ۱۴۰۲،  پژو ۲۰۷ مدل TU۳ عرضه شده است. مبلغ کارخانه ایران خودرو برای این خودرو ۳۲۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس  https://esale.ikco.ir/ انجام می شود  درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند،  مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

متقاضیان عادی که سال گذشته فرایند ثبت نام سامانه یکپارچه ویژه محصولات ایران خودرو را طی کردند و اسامی آن‌ها به عنوان بخش سوم اولویت تابستان ۱۴۰۲ برای دریافت خودروی پژو ۲۰۷ مدل TU۳ به گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام و توسط این شرکت برای آنها پیامک ارسال شده است می‌توانند در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو با موعد تحویل ۹۰ روزه شرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه