خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

حراج سوگولی ایران خودرو نصف قیمت بازار | خرید خودرو پرطرفدار ایران خودرو از امروز

بر اساس اطلاعیه بورس کالا قرار است 500 دستگاه خودرو تارا در این بازار عرضه شود و متقاضیان تا ساعت 9 صبح 19 آذرماه فرصت دارند تا برای خرید تارا از بورس کالا ثبت‌ سفارش کنند.

حراج سوگولی ایران خودرو نصف قیمت بازار | خرید خودرو پرطرفدار ایران خودرو از امروز
کدخبر : 12569
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

در روز 19 آذرماه قرار است 250 دستگاه خوردو تارا دستی و 250 خودرو تارا اتوماتیک بر روی تابلو بورس قرار گیرد که موعد تحویل آن‌ها 16 اسفند 1401 اعلام شده و 50 درصد قیمت پایه به عنوان پیش‌پرداخت تعیین شده است.

125 دستگاه خودرو تارا دستی مشکی آبنوس و 125 دستگاه خودرو تارا دستی با رنگ نقره‌ای تیتانیوم در روز 19 آذرماه مورد معامله قرار می‌گیرد که قیمت پایه آن معادل 309 میلیون و 500 هزارتومان است.

گفتنی است که 13 درصد قیمت نهایی معامله به عنوان مالیات و عوارض قانونی از خریدار نهایی خودرو تارا دستی گرفته می‌شود.

در این طرح همچنین 125 دستگاه خودرو تارا اتوماتیک مشکی آبنوس و 125 دستگاه خودرو تارا اتوماتیک نقره‌ای تیتانیوم با قیمت پایه 376 میلیون تومان در این بازار عرضه خواهد شد.

خریداران خودرو تارا اتوماتیک باید 12 درصد قیمت نهایی معامله را به عنوان مالیات و عوارض قانونی بپردازند.

گفتنی است که مبلغ 4 میلیون و 372 هزارتومان بابت هزینه‌های جانبی از خریداران علاوه بر قیمت نهایی خودرو گرفته خواهد شد. فقط اشخاص حقیقی می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند و هر فرد فقط یکبار امکان ثبت‌ سفارش دارد. حداقل سن خریدار 18 سال تمام اعلام شده است.

خرید خودرو

پس از فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز، خرید خودرو از بورس کالا در مرداد ماه ۱۴۰۱ امکان‌پذیر شده است. این کار با هدف تشکیل بازاری شفاف و رقابتی برای فروش خودرو به قیمت منصفانه انجام شده است. ثبت

فروش خودرو در بورس کالا از مرداد ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد. خریداران خودرو باید  یک روز پس از انتشار اطلاعیه عرضه خودرو تا ساعت ۸:۳۰ روز انجام معامله ثبت سفارش کنند. برای خرید خودرو از بورس کالا مشتریان باید در بورس کالا پذیرش شوند.

لازم به ذکر است که پذیرش در بورس کالا به دو صورت مراجعه حضوری و الکترونیکی است.

برای پذیرش در روش الکترونیکی مشتری دارای کد سجام با مراجعه به سامانه آنلاین شرکت‌های کارگزاری، کدملی خود را وارد می‌کند و پیامکی از سامانه سجام که حاوی رمز است دریافت می‌کند. با وارد کردن رمز دریافت شده اطلاعات مشتری از سامانه سجام فراخوانی شده و در اختیار بورس کالا قرار می‌گیرد و با توجه به انجام احراز هویت در مراحل ثبت‌نام سجام، کد مشتری توسط بورس کالا صادر می‌شود.

خرید خودرو از بورس کالا با شرکت در جلسه معاملاتی از طریق کارگزاران انجام می‌شود. برای اینکه بتوانید در معاملات بورس کالا شرکت کرده و خودرو خریداری کنید باید مراحل زیر را طی کنید؛

مرحله اول: ثبت‌نام در سامانه سجام

متقاضی پیش از هر اقدامی باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام به نشانی www.sejam.ir ثبت‌نام کند. ثبت‌نام در سیستم سجام مستلزم ارائه مدارک و هزینه‌ای حدود ۱۰ هزار تومان است. پس از ثبت نام در سجام متقاضی یک کد ده رقمی دریافت می کند که با استفاده از این کد باید احراز هویت سجام را انجام دهد.

مرحله دوم: احراز هویت در سامانه سجام

پس از ثبت نام سجام برای خودرو از بورس کالا باید احراز هویت سجام را انجام دهید که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری امکان پذیر است. در روش حضوری، متقاضی باید با به دست داشتن مدارکی همچون اصل و فتوکپی شناسنامه، اصل و فتوکپی کارت ملی، فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی (در صورت تمایل)، آدرس و نشانی پستی معتبر و شماره حساب و اطلاعات بانکی، به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان دولت یا کارگزاری معتبر مراجعه کند.

اما در روش غیر‌حضوری، متقاضی باید یک ویدیوی سلفی چندثانیه‌ای از خود تهیه کرده و با ذکر چند مورد از اطلاعات خود، هویت خود را نشان دهد. این اطلاعات در قسمت احراز هویت الکترونیکی در وب‌سایت سجام ارائه شده‌اند. پس از احراز هویت، کد ۵ رقمی سجام یا همان کد سجامی به گوشی شما ارسال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه