فروش فوری ایران خودرو | ثبت نام ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو

آغاز حراج تابستانه ایران خودرو با تحویل فوری | فروش فوری ایران خودرو با شرایط از دم قسط

ایران خودرو ثبت نام محصولات با موعد تحویل سه ماهه (طرح متقاضیان عادی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲) را آغاز کرد.

آغاز حراج تابستانه ایران خودرو با تحویل فوری | فروش فوری ایران خودرو با شرایط از دم قسط
کدخبر : 17810
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 طرح فروش فوری ایران خودرو  با توجه به قانون ابلاغی از وزارت صمت هر چند وقت یکبار اجرایی می شود. طرح فروش فوری ایران خودرو، فرصت خوبی برای خرید با قیمت ارزانتر در بازار خودرو برای افراد است. فروش فوری ایران خودرو هر چند وقت یک بار تمدید شده و برای اطلاع رسانی به افراد اعلام می گردد. در طرح فروش فوری ایران خودرو، اتوموبیل های تولید ملی و ساخت خود کشور به فروش می رسند. فروش فوری ایران خودرو باعث معرفی خودرو های ملی نیز می شود.

شرایط یازدهمین مرحله فراخوان اولویت بندی سامانه یکپارچه فروش خودرو (فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو با موعد تحویل ۹۰ روزه) صرفاً برای منتخبین بخش اول اولویت‌های پاییز ۱۴۰۲، اعلام شد.

متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده‌اند، اسامی آنها به عنوان بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲ به این شرکت اعلام شده است و برایشان توسط ایران خودرو پیامک ارسال شده یا در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو اسامی آنها درج شده است، می‌توانند در این بخشنامه ثبت نام کنند.

اولویت‌های اعلامی مجاز به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه هستند و تغییر خودرو امکانپذیر نیست.

متقاضیانی که در بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲ سامانه یکپارچه توسط وزارت صمت معرفی شده‌اند و پیامک ارسالی از سوی ایران خودرو را دریافت کرده‌اند باید به منظور خرید محصولات ایران خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران خودرو به نشانی ir.ikco.esale اقدام و از ثبت نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

در صورت افزایش مبلغ بیمه، مالیات، و سایر الزامات قانونی از جمله ارتقا استاندارد مشتری متعهد به پرداخت مابه التفاوت است با توجه به لزوم اجرای مرحله دوم ارتقا استانداردی از خرداد ۱۴۰۲، پرداخت هزینه نصب این تجهیزات قبل از صدور فاکتور قطعی است و پس از تعیین قیمت این تجهیزات تا قبل از سر رسید موعد تحویل اطلاع رسانی به خریداران محترم صورت خواهد پذیرفت.

سند خودرو به مدت یک سال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود. هزینه ترهین در هنگام واریز وجه در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو و هزینه فک رهن در موعد یک ساله انقضا مهلت ترهین دریافت و سند از رهن خارج خواهد شد.

مشتری می‌تواند جهت کسب اطلاعات از وضعیت قرارداد، صدور سند (فاکتور فروش) و پلاک خودروی ثبت نامی به پروفایل شخصی و میز خدمت مشتری مراجعه کند.

فروش فوری ایران خودرو

براساس شنیده ها شورای رقابت قیمت نهایی دنا پلاس را به ایران خودرو اعلام کرده و متقاضیان باید منتظر باشند که این شرکت در قالب اطلاعیه ای قیمت این خودرو را اعلام کند.

هفته گذشته بود که شورای رقابت با انتشار جدولی خبر تغییرات قیمتی محصولات ایران خودرو را به دلیل اعمال استانداردهای جدید اجباری و تغییرات تجهیزات فنی اعلام کرد که براساس این جدول تعدادی از خودروها از جمله دنا پلاس رینگ فولادی با کاهش 43 میلیون تومانی روبرو شده بود.

اعلام همین مطلب باعث شد تا خریداران این خودرو خوشبین به کاهش قیمت‌ها باشند اما ایران خودرو به جای کاهش 43 میلیون تومانی قیمت در لیست جدید خود اعلام کرد که «محصول پایه برای محاسبه قیمت این خودرو با کد کلاس 70323، خودروی دنا پلاس دستی توربو با کد کلاس 70408 است که بر اساس ابلاغیه شورای رقابت باید مبلغ 438,613,943 ریال از قیمت خودروی پایه کسر شود و پس از اضافه شدن متعلقات قانونی شامل بیمه، مالیات و عوارض متعلقه، قیمت نهایی مصرف کننده محصول دنا پلاس جدید رقم 4,100,012.484 ریال خواهد شد».

این موضوع نارضایتی خریداران این خودرو را به دنبال داشت  و اعتراضات به حدی رسید که خریداران با تجمع روبروی ساختمان شورای رقابت خواستار بررسی این موضوع توسط شورا شدند که در نهایت قرار شد قیمت دنا اصلاح شود.

در حال حاضر گویا شورای رقابت قیمت نهایی این محصول را به ایران خودرو اعلام کرده و متقاضیان باید منتظر باشند که این شرکت در قالب اطلاعیه ای قیمت دنا پلاس را اعلام کند.

هنوز خبری از اعلام قیمت این خودرو توسط این خودروساز نیست و همین موضوع باعث شده آن دسته از مشتریانی که باید تکمیل وجه این خودرو را انجام دهند ، معطل اعلام قیمت جدید این خودرو باشند.

سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با  فارس، در رابطه با تعیین قیمت دناپلاس اظهار داشت: در راستای عمل به وظایف شورای رقابت و بحث نظارت و بررسی نحوه اعمال دستورالعمل‌ها و مصوباتش، امروز در کارگروه خودرو با حضور مسئولان ایران خودرو و سازمان حمایت در خصوص ابهامات در تفسیر مصوبه شورای رقابت جلسه‌ای برگزار شد. 

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت اظهار داشت: براین اساس مقرر شد که قیمت دنا پلاس براساس مصوبه شورای رقابت تعیین و اعمال شود. 

وی افزود: در حال حاضر با توجه به همکاری خوب ایران خودرو منتظر هستیم تا این خودروساز اطلاعیه اصلاح قیمت دنا پلاس را برای شفاف‌سازی برای مشتریان پس از بررسی فنی و اداری انجام دهد. 

دادجوی توکلی اظهار داشت: بنابراین قیمت دناپلاس نسبت به قیمت تعیین شده فعلی کمتر خواهد بود. 

 شورای رقابت در پیوست مصوبه جلسه 574 با موضوع «بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری جدید» تغییرات قیمت 28 محصول ایران خودرو را مصوب کرد.

براساس این مصوبه، خودروساز مکلف شد تا قیمت برخی از محصولات  را براساس آنچه شورای رقابت در مصوبه مورخ 16 خرداد 1402، اعلام کرده افزایش و قیمت برخی دیگر از محصولات را نیز کاهش دهد. 

براساس مصوبه شورای رقابت قیمت 3 محصول ایران خودرو باید کاهش می‌یافت که یکی از این محصولات (دنا پلاس رینگ فولادی - اکسل کاسه‌ای) با کد (70323) است.

در پیوست مصوبه 574 شورای رقابت کاهش قیمت تعیین شده برای این خودرو  438.613.943 ریال تعیین شده بود، اما برخلاف انتظار، ایران خودرو به جای کاهش 430 میلیون ریالی نرخ این محصول، قیمت آن را در فهرست جدید خود افزایش داد.

این در حالی بود که متقاضیان خرید این خودرو انتظار داشتند تا قیمت کارخانه ای محصول دنا پلاس از 2.814.374.389 میلیون ریال (براساس ردیف 12 مصوبه فروردین 1402 شورای رقابت) تعیین شده بود  430 میلیون ریال کمتر شود و سپس با در نظرگرفتن مالیات، بیمه و عوارض قیمت مصرف کننده آن اعلام شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه