یارانه معیشتی | جاماندگان یارانه معیشتی | ثبت نام یارانه معیشتی

فوری/واریز یارانه معیشتی ویژه از این ماه برای این دهک ها | یارانه معیشتی جدید را چه کسانی می گیرند؟

بر اساس مصوبه دولت، منابع یارانه نقدی مشمول بند ی تبصره ۱۴ قانون بودجه از سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب شرکت فارا از زیر مجموعه های وزارت رفاه واریز خواهد شد.

فوری/واریز یارانه معیشتی ویژه از این ماه برای این دهک ها | یارانه معیشتی جدید را چه کسانی می گیرند؟
کدخبر : 17612
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود. یارانه معیشتی این ماه نیز طبق روال قبل به صورت نقدی است. میزان یارانه معیشتی بهمن ماه 400 هزار تومان است. هنوز سایتی برای ثبت نام جدید یارانه معیشتی اعلام نشده است. در ادامه آخرین خبر از یارانه معیشتی را می خوانیم.

تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ هیات وزیران درخصوص «تکلیف سازمان هدفمندی یارانه ها نسبت به واریز مبالغ یارانه کمک معیشتی مشمولین طرح به حساب بانکی شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان» طی نامه شماره ۴۲۳۰۳ در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

در این مصوبه آمده است:

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۳/۱۰ به پیشنهاد سازمان برنامه بودجه کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (ی) تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تصویب کرد:

۱- سازمان برنامه و بودجه کشور(سازمان هدفمندسازی یارانه ها) مکلف است مبالغ یارانه کمک معیشتی مشمولین طرح را در موعد مقرر حسب پیشرفت به حساب بانکی معرفی شده شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی واریز نماید.

۲- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است فهرست مشمولین طرح را در موعد مقرر و به صورت مکتوب به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال کند.

۳- وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است ماهانه نتایج حاصل از هزینه کرد مبالغ یارانه کمک معیشتی طرح را که توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها برای خرید مشمولین از طریق کالا برگ الکترونیک به حساب مذکور واریز گردیده به همراه اطلاعات هویتی مشمولین طرح و جزییات واریز و خرید آنان را به صورت مکتوب به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال نماید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی اخباری که در فضای مجازی در مورد برنامه هفتم منتشر می‌شود مقرون به صحت نیست. البته این را هم بگویم برخی اصلاحات در حوزه صندوق‌ها گریزناپذیر است ما چاره‌ای نداریم جز اینکه اصلاحات را انجام دهیم اما قطعاً باید با شیب منطقی و ملایم باشد که خدایی ناخواسته مشکلی برای اقشار مختلف مردم ایجاد نکند.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص سامانه کالابرگ الکترونیک عنوان کرد: الحمدالله سامانه بسیار فعال است استقبال هم بد نبوده و روز به روز بهتر می‌شود با اصلاحاتی که ما باید انجام بدهیم و امیدواریم زودتر انجام شود، پیش‌بینی ما این است که با استقبال گسترده‌تر مواجه خواهد شد. با این سامانه بسیار به آینده امیدوار هستیم و می‌توانیم انشاالله معیشت مردم را به شکل مطلوب مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود برخی رانت‌ها و فسادها در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هاضمه دولت فساد را نمی‌پذیرد، فسادناپذیر است و فساد را هضم نمی‌کند. امکان دارد در برخی از شرکت‌ها خدایی ناخواسته تخلفاتی صورت بگیرد که هم مرکز حراست ما هم مرکز بازرسی ما و همه مدیران عامل عزیز ما پیگیر هستند تا هر کجا که تخلف ببینند با شدت و قدرت و قوت برخورد خواهند کرد.

یارانه معیشتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تغییر میزان یارانه هم گفت: الان تصمیم این است که ۲۰ درصد به دهک‌های پایین جامعه اضافه شود. در آینده با توجه به اینکه در اقتصاد کشور دارد فرج ایجاد می‌شود و با سفرهای آقای رئیس‌جمهور و تلاش‌های ایشان و پیگیری‌های ایشان امیدوارم یک رونق خوبی را در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم و شرمنده آحاد مختلف مردم نشویم.

وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا امکان تغییر این نرخ وجود دارد، گفت: ما به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آرزویمان این است که بتوانیم این رقم را بیشتر کنیم.

مرتضوی در مورد آخرین تغییرات برنامه هفتم در مورد کارگران عنوان کرد: یک خواهش از اصحاب رسانه دارم که پیش داوری نکنند. اجازه بدهید برنامه تقدیم مجلس شود. برنامه‌ که تقدیم شد، یعنی به تایید هیئت وزیران و آقای رئیس‌جمهور رسیده است. طبیعی است این برنامه نقدپذیر است مثل همه برنامه‌ها، آحاد مختلف مردم و شخصیت‌های متعدد قادر خواهند بود نقد بر برنامه داشته باشند و ما به عنوان کارگزاران نظام و دولت موظف هستیم به نقدهای مردم و نخبگان پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: برخی اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود مقرون به صحت نیست. البته این را هم بگویم برخی اصلاحات در حوزه صندوق‌ها گریزناپذیر است ما چاره‌ای نداریم جز اینکه اصلاحات را انجام دهیم اما قطعاً باید با شیب منطقی و ملایم باشد که خدایی ناخواسته مشکلی برای اقشار مختلف مردم ایجاد نکند.

مرتضوی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در پرداختی‌های اردیبهشت اعمال شد.

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه ۲۴ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ترمیم حقوق بازنشستگان اظهار داشت: خوشبختانه افزایش حقوق بازنشستگان را بر اساس مُر قانون در اردیبهشت امسال اعمال کردیم و همه افزایش حقوق‌ها انجام شد.

وی درخصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی یادآور شد: سعی کردیم در این بخش خدمات مشمول بیمه تکمیلی را توسعه دهیم آن بخش از بازنشستگان که تحت پوشش تأمین اجتماعی بودم و به مراکز درمانی ملکی ما مراجعه کنند تمام فرایند درمان آن‌ها در ۳ سطح رایگان است و امیدواریم سلامت و سفره رنگین برای همه مردم خصوصاً بازنشستگان را داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • راشکی
    0

    من یارانه معیشتی نمیگیرم شوهرم کارگر لطفا بررسی شود

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه