یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | سایت اعتراض به یارانه جدید

سایت ثبتنام دریافت یارانه جدید باز شد | یارانه جدید دولت را چه کسانی می گیرند؟

بر اساس نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد بیش از ۴۲ هزار نفر داوطلب متقاضی ثبت‌نام کرده و بیش از ۳۶ هزار نفر موفق به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده‌اند.

سایت ثبتنام دریافت یارانه جدید باز شد | یارانه جدید دولت را چه کسانی می گیرند؟
کدخبر : 17473
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

طرح یارانه دستمزد از جمله طرح‌های موثر وزارت کار در حوزه اشتغال و بازار کار به شمار می‌رود که بر اساس آن درصورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی توسط کارفرمایان ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان، جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار جامعه هدف این طرح را تشکیل می دهند.

نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد بیانگر آن است که تاکنون ۴۲ هزار و ۵۹۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۴۰۵ نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده‌اند. این نتایج نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان یارانه دستمزد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته و قراردادهای بیشتری منعقد شده و ۶۹۹۱ کارفرما نیز از طرح استقبال کردند.

در بررسی استانی استان‌های خوزستان، مازندران و کرمانشاه بیشترین تعداد داوطلب و جوینده کار ثبت‌نام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

شرایط بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد به این نحو است که داوطلبان و جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­‌های خرد، کوچک و متوسط و همچنین زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته‌­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش­‌های تعاونی و خصوصی تدوین شده ­است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، اجرای آن موجب تحرک و رونق بازار کار و اشتغال کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، متقاضیان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.‌gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت‌نام کنند.

یارانه جدید

طرح کالابرگ الکترونیکی که از سال گذشته به صورت پایلوت در چند استان کشور اجرا شده است، از چند روز گذشته در راستای اجرای بند "ی" تبصره ۱۴ قانون بودجه و به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم در کل کشور اجرا می‌شود.

در گام نخست اجرای این طرح قرار است که میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد. به عبارتی دیگر در این فاز اجرایی فقط خانوارهای کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که مبلغ یارانه دریافتی آنها به ازای هر نفر ۴۰۰.۰۰۰ تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج، حبوبات و گوشت گوساله است.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در خبرگزاری ایسنا، در تشریح بیشتر جزییات این طرح گفت: طرح «کالا برگ» الکترونیک بحث قدیمی است که شاید حدود دو سال از روال جدید آن بگذرد.

وی علت اجرا نشدن طرح «کالا برگ» الکترونیکی تاکنون را ناشی از مهیا نبودن زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: قصد این نبود که فقط بحث یارانه ساماندهی یابد، بلکه بحث رفاهی مدنظر کالابرگ بوده است. لذا شبکه ملی اعتبار یا کالابرگ می‌تواند در حوزه‌های مختلفی به صورت فعال ورود کند و به جامعه مخاطب برش بزند و بحث‌های رفاهی متعددی را در حوزه سلامت تعریف کند. همچنین می‌تواند بر روی دهک‌های بعدی کار کند و موضوعات مختلفی را تحت پوشش قرار دهد. به این معنی که فعالیت‌های رفاهی را با اعتبار مردم و دستگاه‌های مختلف همسو و از این طریق به افزایش عدالت کمک کند.

وی با بیان اینکه سبد غذایی و سفره سلامت مردم اساس تصمیم گیری‌های ما برای پرداخت یارانه مردمی است، گفت: یکی از این مفاهیم، «سلامت بین‌نسلی» است. نظام ما و بسیاری از نظام‌های کشورهای مختلف به بحث سلامت غذایی توجه ویژه‌ای دارند.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هر نفر در طول روز مکلف است برای انتقال سلامت خود به نسل‌های بعدی و دارا بودن انرژی لازم برای فعالیت، سطحی از کالری، پروتئین، ویتامین و ریز مغذی‌ها را دریافت کند. به عبارتی دیگر این سبد به صورت روزانه هم کالری و هم ریزمعذی‌ها را انتقال می‌دهد تا فرد بتواند شاداب، سرحال و در حد قابل قبولی فعال باشد و این فعالیت را نیز به طور بین‌نسلی هم انتقال دهد لذا این سبد، الزامی و حاکمیتی است که باید تعریف و اسباب و علل آن برای پیاده‌سازی ایجاد شود.

عسگریان با اشاره به حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: پس از حذف ارز ترجیحی باید به مردم کمک می‌شد. دولت به صورت رسمی اعلام کرد تا جایی که ممکن  است قصد دارد تورم را از سفره مردم جدا کند؛ البته این امکان وجود دارد که  تورم وارد حوزه‌های مختلفی مثل وسایل نقلیه، ملک، پوشاک و تجهیزات می‌شود اما دولت قصد داشت فقط سفره مردم را از تورم جدا کند. این سفره در ابتدا شامل ۹ قلم کالا بود که پس از آن وزارت رفاه آن را به ۱۱ قلم افزایش داد. به این معنی که قیمتی که این سبد ۱۱ قلمی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ داشته است ثابت بماند و هر چقدر این سبد با تورم مواجه شد، دولت تا جای ممکن و در حد توان مابه التفاوت آن را پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه