فروش فوق العاده سایپا | ثبت نام فروش فوق العاده سایپا

فوری/آغاز پیش خرید خودرو جدید سایپا به قیمت کارخانه | فروش فوق العاده سایپا با خودرو محبوب آریا

خودرو آریا محصول جدیدی است که با دو نمونه موتوربا کاهش مصرف سوخت تولید می‌شود.

فوری/آغاز پیش خرید خودرو جدید سایپا به قیمت کارخانه | فروش فوق العاده سایپا با خودرو محبوب آریا
کدخبر : 17370
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​فروش فوق العاده سایپا طرحی است که در آن، خودرو های تولید ملی به فروش می رسند. فروش فوق العاده سایپا سبب بالا رفتن توان خرید خودرو از سوی افراد جامعه می شود. طرح فروش فوق العاده سایپا نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوق العاده سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوق العاده سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.

مدیرعامل سایپا گفت: خودرو اطلس به مرحله تولید انبوه رسیده و مصرف سوخت موتور آن ۷ درصد کاهش یافته است.

محمدعلی تیموری، گفت: خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسیده است. خودرو آریا محصول جدیدی است که با دو نمونه موتوربا کاهش مصرف سوخت تولید می‌شود.

او افزود:  یک نمونه خودرو آریا، پروژه‌ای با موتورهیبریدی میتسوبیشی و حجم ۱.۶ لیتر و مصرف سوخت پایین و پروژه دیگر با موتور ۲.۰ لیتری تولید و عرضه می‌شود. همچنین خودرو‌های دیگری، چون شاهین اتوماتیک و شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ و مصرف سوخت کمتر و راندمان بالاتر، کادیلا که برگرفته از پلتفرم تندر ۹۰ است، وانت ۲۵۱ با حجم بار ۸۰۰ کیلو و … محصولاتی است که به زودی از سوی گروه خودروسازی سایپا به بازار عرضه می‌شود.

سایپا آریا یک هاچ‌بک‌کراس دیفرانسیل‌جلو شهری است، پس نباید از آن انتظاری در سطح کراس‌اوورهای چهارچرخ متحرک چند منظوره داشته باشید؛ با این حال نماینده جدید سایپا قادر است به لطف طراحی قابل قبول بدنه، ارتفاع بالاتر از سطح زمین و برخورداری از اِلمان‌های ماشین‌های شاسی‌بلند، نظرات بسیاری را به خود جلب نماید و به عنوان محصولی با ظاهر نسبتاً مدرن (به نسبت رده قیمتی) در بازار مدگرای امروزی مطرح باشد.

البته مشخصات فنی نسخه‌های اولیه آریا چنگی به دل نمیزند. در واقع استفاده از پیشرانه نه چندان پیشرفته 8 سوپاپ توربوشارژر (مشابه شاهین)، گیربکس دنده‌ای و کمبود آپشن‌های امنیتی در نمونه‌های اولیه باعث شده که آریا فعلاً خودرو کامل و بی‌نقصی به نظر نرسد اما خوشبختانه سایپا وعده داده به زودی پیشرانه مدرن 3 سیلندر 12 سوپاپ توربو (محصول کارخانه تیوان) جایگزین نسخه فعلی گردد تا آریا به کمک این موتور و گیربکس اتوماتیک جدید و آپشن‌های تکمیلی، حرف‌های بسیار بیشتری برای گفتن داشته باشد. در صورت تحقق این موارد میتوان به نماینده سایپا امید بسیار زیادی داشت.

فروش فوق العاده سایپا

به هر حال فرزند بلندقامت سایپا به لطف ایمنی قابل قبول پلتفرم SP100، آپشن‌های رفاهی مناسب، گشتاور کافی (حتی با همین پیشرانه قدیمی) از پتانسیل بالایی برای محبوبیت برخوردار است، به شرط آنکه با قیمت منصفانه‌ای به دست مصرف‌کننده نهایی برسد. بخصوص که گستردگی بسیار خوب مراکز خدماتی سایپا در سراسر کشور، اطمینان خاطر مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

البته در این بین مشکلاتی هم وجود دارند. مثلاً اینکه پیشرانه M15TC از نظر راندمان یارای رقابت با سایر موتورهای 1.5 لیتری توربو را ندارد و با اینکه از پس رقبای تنفس طبیعی (با حجم مشابه) برمی‌آید، انتظاراتی که از یک پیشرانه مجهز به پرخوران می‌رود را برآورده نخواهد ساخت. بخصوص که خریداران ماشین‌های توربو با توجه به دردرسرهای نگهداری از این نوع انجین‌ها، توقع بیشتری از پرفورمنس اتومبیلشان دارند (البته این مشکل با عرضه موتور جدید برطرف خواهد شد). مسئله بعدی کمبود آپشن‌های امنیتی نظیر ESP است. بخصوص که خودروهای هاچ‌بک کراس بدلیل مرکز ثقل بالاتر از فرمان‌پذیری ضعیف‌تری برخوردارند و امیدواریم هرچه زودتر این گزینه‌های تکمیلی روی آریا قرار گیرد. در آخر هم میتوان از طراحی نسبتاً ساده کابین و از آن مهم‌تر کیفیت پایین پلاستیک‌های داشبورد و تودری‌ها به عنوان نقطه ضعف همیشگی محصولات سایپا یاد نمود که جا دارد در نسخه‌های آینده مورد بازنگری قرار گیرند. در یک جمع‌بندی کلی میتوان گفت که آریا علیرغم تمامی مشکلاتش همچنان شرایط تبدیل شدن به یک خودرو کامل را دارد و در صورت عملی شدن وعده‌های سایپا در خصوص پیشرفت موتور، گیربکس و سطح آپشن قادر است رقبای این رده را به دردسر بیندازد.

سایپا آریا از طراحی نسبتاً زیبا و اصولی بهره می‌برد و با استفاده از خطوط پویا و اِلمان‌های مد روز، موفق شده چهره‌ای امروزی را به تصویر بکشد. حالت کلی بدنه آریا شباهت زیادی به شاهین دارد (که با توجه به اشتراک پلتفرم طبیعی هم هست) اما با کمی دقت به فرم سپرها، ابعاد رینگ‌ها و مدل چراغ‌های عقب متوجه میشویم که سایپا سعی داشته نسخه کراس‌اوور SP100 را با ظاهر خشن‌تر از مدل سدان روانه بازار نماید. در واقع میتوان اینطور برداشت کرد که آریا با طراحی جوان‌پسندانه‌تر نسبت به نسخه سدان خود (یعنی شاهین)، افراد کم سن و سال‌تر را به عنوان بازار هدف انتخاب نموده است. البته در این بین مشکلاتی نظیر ناهماهنگی میان طراحی اسپرت قسمت‌های جلو و عقب با نیم‌رخ ساده و اتوکشیده ماشین به چشم میخورند، اما با این وجود هنوز هم آریا یک کراس‌اوور نسبتاً خوش قیافه محسوب می‌شود و نشان از پیشرفت تیم طراحی سایپا در سالهای اخیر دارد.

در داخل کابین آریا با فضایی مشابه با شاهین روبرو میشویم که برخلاف قسمت بیرونی خلاقیت چندانی در آن بکار نرفته است، با این حال بواسطه ارگونومی قابل قبول و فضاسازی مناسب میتوان نمره قبولی را به آن اعطا نمود. سایپا سعی نموده با استفاده از نشانگرهای اسپرت پشت آمپر، نمایشگر مرکزی با سایز قابل قبول و آپشن‌هایی نظیر سانروف مقداری شور و حال مدرنیته را هم در فضای داخلی آریا بگنجاند اما متاسفانه کیفیت پایین متریال مورد استفاده این اقدامات را تا حدودی خنثی نموده‌اند! البته قرار است در آینده نسخه‌های فول اتومات آریا با تریم جدید داخلی و روکش‌های چرمی به بازار عرضه شوند که قطعاً حس بهتری از مواجهه با یک خودرو امروزی را در ذهن ایجاد خواهد نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه