فروش فوق العاده سایپا | ثبت نام سایپا | پیش فروش سایپا

آغاز فروش فوق العاده سایپا با محصول جدید به قیمت کارخانه | فروش فوق العاده سایپا با شرایط استثنایی و از دم قسط

عرضه خودروی جدید سایپا به بازار انجام شد.

آغاز فروش فوق العاده سایپا با محصول جدید به قیمت کارخانه | فروش فوق العاده سایپا با شرایط استثنایی و از دم قسط
کدخبر : 16895
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​فروش فوق العاده سایپا طرحی است که در آن، خودرو های تولید ملی به فروش می رسند. فروش فوق العاده سایپا سبب بالا رفتن توان خرید خودرو از سوی افراد جامعه می شود. طرح فروش فوق العاده سایپا نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوق العاده سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوق العاده سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.

اولین سری خودرو ساینا.اس دوگانه‌سوز به مشتریان تحویل داده شد.

سیدجمال توکلی گفت: مطابق شرایط اعلام واحد فروش، موعد تحویل این محصول جدید، هفته چهارم اردیبهشت سال جاری بوده است که به لطف خدا و تلاش همکاران، ۲ هفته زودتر از موعد مقرر نسبت به فروش و ارسال جهت شماره‌گذاری اقدام شد.

او تولید و تحویل به موقع این محصول جدید شرکت سایپاسیتروئن که اواخر سال گذشته با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از آن رونمایی شده بود را گام بلندی در رضایت مشتریان و نیز عزم ملی و همه‌جانبه گروه سایپا در رشد تولید و مهار تورّم دانست.

توکلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو ساینا. اس دوگانه‌سوز شماره‌گذاری شده‌است که مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته طی چند روز آینده تحویل مشتریان خواهد شد.

فروش فوق العاده سایپا

شرایط فروش سایپا اطلس و شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT در اردیبهشت 1402 اعلام شد. سایپا برای اولین بار خودرو اطلس و نسخه اتوماتیک شاهین را به بازار عرضه می‌کند.

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد برای اولین خودرو اطلس و شاهین اتوماتیک در دومین مرحله سامانه یکپارچه فروش خودرو به مشتریان عرضه کند. در ادامه با شرایط فروش این خودروها و همچنین مشخصات آنها آشنا خواهیم شد.

سایپا این دو خودرو را در سه طرح فروش عادی، جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده به مشتریان عرضه می‌کند. مشتریان از تاریخ چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت تا پایان روز جمعه ۲۹ اردیبهشت فرصت دارند در بانک‌های اعلامی حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه مورد نیاز را بلوکه کنند. موعد تحویل این خودروها نیز نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

سایپا شاهین از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر 8 سوپاپ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 109 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT با حالت تیپ ترونیک تعویض دنده 7 سرعته مصنوعی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

از امکانات این خودرو می‌توان به سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، محدود کننده سرعت، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، دو کیسه هوا، سنسور باد تایرها، نمایشگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه‌ای، آینه تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، چراغ روشنایی روز، ترمز ABS و EBD و BAS، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و سانروف برقی اشاره کرد.

سایپا اطلس به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه به کمک گیربکس اتوماتیک CVT یا 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اطلس از امکانات متعددی چون سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایر ها، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، چراغ‌های روشنایی روز، کامپیوتر سفر، چراغ‌های همراهی تا در منزل، سنسور پارک عقب، سیستم تهویه الکتریکی دستی، کیسه هوای راننده سرنشین، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمز ABS و EBD، رینگ 14 اینچی فولادی و فرمان هیدرولیک بهره می‌برد.

سهند انگار با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری سایپا راهی بازار می‌شود. البته این پیشرانه نسخه جدیدی از موتور‌های M۱۵ معروف سایپاست که می‌تواند تاحدودی عملکرد بهتری نسبت به موتور امثال ساینا و کوییک و تیبا داشته باشد. طوری که گفته می‌شود مصرف سوخت سهند از مدل‌هایی که با M۱۵ راهی بازار شدند، کمتر خواهد بود و می‌تواند گشتاور بیشتری داشته باشد. اگر سایپا بخواهد سهند را با همین پیشرانه راهی بازار کند آنوقت موتور این خودرو می‌تواند ۱۳۷ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و نهایتا نیرویی معادل ۹۰ اسب‌بخار تولید کند. گیربکس پنج‌دنده CVT یکی دیگر از مشخصات فنی سهند است و احتمالا باید در ۱۳ ثانیه سرعت آن از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد. در مشخصات فنی سهند هنوز تکلیف چیز‌هایی مثل حداکثر سرعتی که راننده می‌تواند تجربه کند، روشن نیست، اما تا الان می‌دانیم قرار است این خودرو با وزن تقریبی هزار و ۲۲۰ کیلوگرم یعنی تقریبا ۶۰ کیلو کمتر از شاهین راهی بازار شود که البته همین وزن هزار و ۲۲۰ کیلویی از وزن مدل‌هایی مثل سورن ایرانخودرو بیشتر است. از طرفی مصرف سوخت ترکیبی سهند احتمالا چیزی بین هفت تا ۷.۵ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک بنزین آن روی کاغذ ۴۱ لیتر خواهد بود.

سهند ذاتا فیس‌لیفت ساینا است و از نظر ظاهری ما را یاد همه مدل‌های X۲۰۰ سایپا می‌اندازد. در نگاه اول فرقی بین در‌ها و نمای جانبی سهند و ساینا نمی‌بینیم، اما کاپوت و صندوق عقب طراحی جدیدی دارند. سقف سانروف احتمالا مهمترین جذابیت ظاهری سهند است که با آپشن‌های بیشتری نسبت به ساینا فروخته می‌شود. طبق همین فیلمی که اخیرا تحت عنوان رونمایی سهند منتشر شده، داخل اتاق یک نمایشگر لمسی روی داشبورد آمده و رینگ آلومینیومی و دوربین ۳۶۰ درجه هم جزو سایر آپشن‌های سهند به‌حساب می‌آیند. یعنی به‌طور کلی اتاق سهند را نسبت به ساینا و کوییک و سایر محصولات سایپا تغییر دادند. فرمان برقی به‌حالت دی‌کات، تهویه الکتریکی، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کروز کنترل و استارت دکمه‌ای هم احتمالا امکاناتی هستند که سایپا برای سهند درنظر گرفته است. گفته می‌شود دوتا کیسه هوا برای سرنشین‌های جلو و ترمز ABS هم در سهند سایپا وجود دارند.

سهند برای اولین بار سال ۱۴۰۱ رونمایی شد و همان موقع نیمه دوم ۱۴۰۲ را به‌عنوان تاریخ احتمالی عرضه آن به بازار تخمین می‌زدند. البته قرار بود از اول کار تولید سهند برعهده خود سایپا باشد، اما حالا معلوم شده که این مسئولیت با پارس‌خودرو است که البته خودش زیرمجموعه سایپا محسوب می‌شود. می‌رسیم به مهمترین مسئله یعنی قیمت. صحبت کردن درباره قیمت و پیش‌فروش سهند فعلا زود است، اما اگر مشخصات فنی را ملاک قرار بدهیم، می‌توانیم به‌شکل تقریبی قیمت آن را چیزی بین شاهین و ساینا S بدانیم. چون نسبت به ساینا S از نظر فنی تاحدودی بهتر است، اما به‌پای شاهین نمی‌رسد. به‌همین خاطر اگر فرض کنیم که سهند همین الان آماده فروش در کارخانه باشد، باید چیزی بین ۲۴۱ (قیمت ساینا S) تا ۴۲۵ میلیون (قیمت شاهین) قیمت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه