سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر مهم درباره ثبتنام سهام عدالت | آغاز ثبتنام سهام عدالت 10 میلیون تومانی در این استان؟

دیانی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با بیان اینکه ثبت نام سهام عدالت برای بازماندگان کذب است، گفت: ثبت نام فقط برای بازماندگان مددجویان نهادهای حمایتی آن هم فقط در تهران صورت می‌گیرد.

خبر مهم درباره ثبتنام سهام عدالت | آغاز ثبتنام سهام عدالت 10 میلیون تومانی در این استان؟
کدخبر : 17160
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

 

علیرضا دیانی در گفتگو با بازار، ضمن اشاره به شرایط سهام عدالت، تاکید کرد: ثبت نام سهام عدالت در دستور کار دولت قرار گرفته اما در این مرحله برای برخی جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی آن هم به صورت متمرکز در تهران انجام می شود.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم که با دفاتر خدماتی مراجعه نکنند چرا که هیچ ثبت نامی از مردم در سامانه ها صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان بیان داشت: بازماندگان همگی به صورت متمرکز در تهران ثبت نام می‌شوند و نه در دفاتر خدماتی شهرستان های استان سمنان؛ لذا مردم به این امر عنایت داشته باشند.

دیانی افزود: از سوی دیگر مردم به پیامک های تبلیغی و ... نیز توجه و اعتماد نداشته باشند زیرا در صورتی که تغییری در شرایط ثبت نمام جاماندگان رخ داد، از مبادی رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ضمن تکذیب خبر ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، بیان کرد: هیچ دفتری در هیچ نقطه ای از استان سمنان ثبت نام سهام عدالت را انجام نمی‌شود و مردم منتظر اطلاعیه‌های رسمی از سوی دولت باشند.

طی روزهای اخیر برخی کافی نت‌ها در شهرها و روستاهای استان سمنان اطلاعیه‌های ثبت نام سهام عدالت را نصب کرده و از مردم مبالغی را نیز طلب می کردند.

سهام عدالت

مجید عشقی روز پنجشنبه در جلسه شرکت های تعاونی سهام عدالت مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری بابل افزود : در زمان حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که ساختار مردمی و قابل اعتماد واگذاری سهام عدالت از پایین جامعه با اتکا به مردم شکل بگیرد .

وی نقش مردم و تعاونی‌ها را در مردمی سازی سهام عدالت بسیار برجسته شمرد و خاطرنشان کرد : با سفر به استان های مختلف از روند برگزاری مجمع های عمومی تعاونی های سهام عدالت مطلع می شویم و نقاط قوت و ضعف را بررسی می کنیم.

وی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی باید با اتکا به مردم نه فامیل بازی جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و ما با حساسیت این اصل را دنبال می‌کنیم .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد : شورای عالی بورس مرجع نهایی تصمیم گیری در خصوص سهام عدالت است و هیچ‌کس نظر شخصی خود را در این خصوص اتخاذ نمی کند.

وی تصریح کرد : در صورت واگذاری سهام عدالت به تعاونی‌ها و مردم دولت وظیفه نظارتی خود را حفظ می کند و با حساسیت این امر را دنبال می‌کند .

عشقی اضافه کرد : ثروتی که در سهام عدالت موجود است می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفته استان ها را فراهم کند و مازندران هم در این خصوص از جمله استان‌های پیشرو است.

از مجموع ۴۹ میلیون سهام عدالت موجود در کشور دو میلیون و ۶۰۰ هزار سهامدار از مازندران هستند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور از پرداخت سود سال ۱۴۰۱ شرکت‌های پذیرنده سهام عدالت در بورس پس از بررسی و برگزاری مجامع شرکت‌ها حداکثر تا شروع نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مجید عشقی عصرپنجشنبه ۴ خردادماه سال ۱۴۰۲ درحاشیه نشست با مدیران واحدهای تولیدی وصنعتی مازندران درمرکز بین المللی تجارت وپایانه صادرات برنج ایران به خبرنگارایسنا گفت: برای پرداخت سود سهامداران عدالت، شرکت هایی که در سال ۱۴۰۱ به مرحله سوددهی رسیده اند، همانند سود سهام عدالت ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر و برابر برنامه زمانبندی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: امسال شرایط و زمانبندی پرداخت سود سهامداران معمولاً ۴ تا ۶ ماه بعد از برگزاری مجامع شرکت ها است که تلاش خواهد شد حداکثر درکوتاه ترین زمان پرداخت شود.

بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند مشمول سهام عدالت هستند یا خیر. به همین منظور سامانه https://sahamedalat.ir برای استعلام سهام عدالت طراحی شده است که سهام‌داران از طریق این سامانه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که آیا مشمول سهام عدالت شده اند یا خیر، و در صورتی‌که مشمول این سهام هستند، برگه سهام خود را مشاهده کرده و سهام را به مالکیت خود درآورند. این برگه سهام همچنین شامل اطلاعاتی همچون ارزش اسمی سهام و لیست سود‌های واریزی توسط دولت نیز می‌باشد.

مراحل استعلام سهام عدالت با کارت ملی:

    ۱- در اولین مرحله وارد سامانه سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir شوید.

    ۲- در این مرحله عبارت ورود به سامانه را انتخاب کنید.

    ۳- اگر گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم را داشت تیک‌دار کنید و روی ادامه یا متوجه شدم کلیک کنید.

    ۴- کد ملی خود و کد امنیتی موجود در صفحه را وارد کرده و روی ادامه کلیک کنید.

    ۵- در صورتی که مشمول این سهام نباشید، یک پیام با کادر قرمز رنگ مشاهده می کنید.

    ۶- اگر کد ملی شما در سیستم ثبت شده باشد شما به مرحله بعدی می روید.

    ۷- اینجا در صورت صحیح بودن اطلاعات هویتی سهامدار، روی تایید و ورود کلیک کنید.

    ۸- گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام را برای مشاهده برگه سهام عدالت انتخاب کنید.

    ۹- در مرحله آخر و در برگه سهام؛ ارزش اسمی سهام، وضعیت واریز سود، تعداد، زمان و مبلغ سود‌های واریزی تا امروز را مشاهده می‌کنید.

پس از استعلام سهام عدالت و مطمئن شدن از دارایی سهام عدالت،می توانید آزادسازی سهام خود را انتخاب کنید تا جهت فروش یا استعلام قیمت لحظه‌ای سهام خود اقدام کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه