بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند | هدیه ویژه تامین اجتماعی به این افراد در این ماه

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در صورتی‌که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی و واجد شرایط باشند، کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می‌شود.

بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند | هدیه ویژه تامین اجتماعی به این افراد در این ماه
کدخبر : 17090
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی  و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱، در مجموع تعداد ۹۲ هزار و ۹۸۹ هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت شده که مجموع مبالغ پرداختی از این محل به ۵۷۰ میلیارد تومان می‌رسد و میانگین مبالغ هدیه ازدواج پرداختی به بیمه شدگان در این دوره، روند افزایشی داشته و در ماه‌های اخیر نیز با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، امور مربوط به ثبت‌نام و بررسی شرایط و پرداخت تمام موارد هدیه ازدواج پرداخت شده به افراد واجد شرایط، غیرحضوری بوده است. 

 براساس ماده ۸۵ قانون تأمین‌ اجتماعی، کمک هزینه ازدواج یا هدیه ازدواج یکی از تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی است که به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود. براساس این گزارش، مبلغ ریالی هدیه ازدواج سازمان تأمین‌ اجتماعی معادل مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه فرد واجد شرایط ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴ است. در صورتی‌که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال اجرای عقد افزایش می‌یابد. 

طبق این گزارش، در صورتی‌که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده سازمان تأمین‌ اجتماعی و واجد شرایط باشند، کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می‌شود. 

بیمه تامین اجتماعی

بر اساس آخرین گزارش اداره آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین‌ اجتماعی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱، تعداد ۹۲ هزار و ۹۸۹ هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت شده که مجموع مبالغ پرداختی بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان بوده است. 

همچنین میانگین مبالغ پرداختی بابت هدیه ازدواج طی این دوره ۱۸ ماهه، یک روند افزایشی را نشان می‌دهد که بیشترین میانگین پرداختی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در شهریور ۱۴۰۱ بوده است. بیشترین تعداد صدور سند پرداخت هدیه ازدواج نیز مربوط به همین ماه بوده که ۱۲ هزار و ۸۷۲ مورد سند پرداخت هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان واجدشرایط صادر شده است. 

مطابق این گزارش، تعداد هدیه ازدواج پرداختی در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به شهریور ۱۴۰۰ در همه استان‌ها به جز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و آذربایجان‌شرقی رشد مثبت داشته و بیشترین رشد مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۱۱۸.۹ درصد رشد تعداد هدیه ازدواج پرداختی در این مدت بوده است. 

اداره آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین‌ اجتماعی در این گزارش یادآور شده است که درصد اسناد صادره غیرحضوری نسبت به اسنادی که به‌صورت حضوری طی این دوره ۱۸ ماهه صادر شده، روند افزایشی داشته به نحوی که در ماه‌های پایانی این دوره زمانی، موارد صدور غیرحضوری اسناد به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است. 

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی تأکید کرده است در حال حاضر برای دریافت این خدمت، هیچ نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین‌ اجتماعی نیست و واجدین شرایط پس از ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و ثبت درخواست و شماره حساب خود در این سامانه، می‌توانند از هدیه ازدواج سازمان تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شوند. 

بیمه‌شدگان محترم می‌توانند با ورود به سامانه es.tamin.ir و مراجعه به منوی «بیمه‌شدگان/حمایت‌های کوتاه‌مدت/ درخواست کمک هزینه ازدواج»، صرفاً با ورود اطلاعات تاریخ عقد و کد ملی همسر، درخواست خود را برای دریافت این کمک هزینه ثبت کنند و با توجه به اتصال برخط این سامانه با سامانه سازمان ثبت احوال، نیاز به ارائه هیچ سند یا مدرک دیگری هم برای دریافت این هدیه نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه