برطرف کردن جای جوش

با این ترفندهای خونگی 3 سوته جای جوش و از بین ببر | راهکار خانگی از بین بردن جای جوش در صورت

برای رفع جای جوش در خانه می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

با این ترفندهای خونگی 3 سوته جای جوش و از بین ببر | راهکار خانگی از بین بردن جای جوش در صورت
کدخبر : 17021
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

1.چای سبز: یک بسته چای سبز را به همراه دو پیمانه آب در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس از روی حرارت بردارید و قیچی را در داخل محل جوش قرار دهید تا در دمای بالا نرم شود و از روی آن خشک شود.

2.آلوئه‌ورا: یک برگ آلوئه‌ورا را برش داده و ژل داخلی آن را در محل جوش بمالید. این روش به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمان جای جوش شناخته شده است.

3.پروتئین تخم مرغ: یک تخم مرغ را جدا کنید و آن را با یک قاشق چوبی مخلوط کنید. سپس پروتئین تخم مرغ را روی محل جوش بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پروتئین تخم مرغ به عنوان یک درمان طبیعی برای جای جوش شناخته شده است.

4.عصاره لیمو: با یک قطره عصاره لیمو، روی محل جوش بمالید و صبر کنید تا خشک شود. این روش کمک می‌کند تا جای جوش روشن‌تر شود و کمک به تقویت پوست می‌کند.

لازم به ذکر است که اگر جای جوش بزرگ یا دردناک باشد، بهتر است به دکتر مراجعه کنید.

ماسک‌های خانگی برای از بین بردن جای جوش

همانطور که اشاره شد، درمان جوش‌های روتین دوره نوجوانی و جوانی دو خط درمان مهم (جلوگیری از ایجاد جوش و از بین بردن جای جوش) دارد و برای هرکدام از آنها باید ماسک‌های مناسب را برگزید و استفاده کرد. قبل از معرفی ماسک‌های خانگی، لازم است چند نکته را رعایت کنید تا راهکار درمانی شما بهترین نتیجه ممکن را در پی داشته باشد:

اول اینکه، وجود جوش در هر قسمت صورت علت خاصی دارد و در حین استفاده از ماسک مناسب برای مقابله و ریشه کن کردنشان باید منشا آن را پیدا کرده و به درمان داخلی نیز بپردازید. در این راستا:

جوش ناحیه پیشانی: مشکلات گوارشی و تغذیه‌ای

جوش ناحیه گونه: آلودگی و عفونت باکتریایی محیطی

جوش ناحیه چانه و فک پایین: مشکلات هورمونی

و جوش روی بینی:به  وجود چربی و روغن اضافه در رژیم غذایی و یا محصولات پوستی

اشاره دارند.

و نکته دوم، استفاده بیش از حد و غلیظ‌تر یا افزودن مقدار بیشتر مواد به ماسک، هیچ تاثیری بر افزایش شدت اثر آنها در بهبودی پوست شما نخواهد داشت و چه بسا باعث ایجاد عوارض جانبی هم بشوند.

نکته مهم بعدی این است که، هر روز از یک ماسک به خصوص برای پوست صورتتان استفاده نکنید، سعی کنید با توجه به مشکلات و نیازهای پوستی خود، چند ماسک مختلف را در طول هفته روی پوستتان امتحان کنید تا تاثیر بیشتر و بهتری داشته باشند و زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید.

و در نهایت، قبل از مصرف هرکدام از ماسک‌ها، چه به صورت خانگی و چه به صورت آماده و شیمیایی، مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا از عدم حساسیت به مواد موجود در ماسک اطمینان حاصل نمایید.

ماسک سرکه سیب

سرکه سیب ماده‌ای ارگانیک و پرخاصیت است و دارای اسیدهای آلی لازم برای از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی می‌باشد. این ماده به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می‌شود و می‌تواند منافذ پوستی را به طور عمیق از وجود هرگونه باکتری و ارگانیسم آلودگی‌زا پاک کند. همچنین از التهابات پوستی که در اثر وجود جوش و آکنه ایجاد شده نیز می‌کاهد و ماده‌ای موثر در از بین بردن جای جوش با درمان خانگی به حساب می‌آید.

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان ماسک ضد جوش، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذا خوری آب در یک ظرف تمیز مخلوط کنید و با استفاده از پنبه، مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید 5 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آبکشی کنید. احساس سوزش در استفاده از ماسک سرکه سیب امری طبیعی است و لازم نیست نگران آن باشید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه تا رسیدن به نتیجه دلخواه توصیه می‌شود.

گوجه فرنگی و زردچوبه

گوجه فرنگی از مواد طبیعی است که خاصیت ضد لک و آنتی اکسیدان فوق العاده ای دارد. زردچوبه نیز از جمله مواد آنتی اکسیدان و ضد التهاب بسیار قوی است که استفاده صحیح و به جا از آن برای درمان مشکلات پوستی بسیار مفید واقع می‌شود.

دستور ساخت این ماسک به این صورت است: ابتدا یک گوجه قرمز و رسیده را انتخاب کنید و پوست آن را بگیرید و با استفاده از میکسر یا چنگال نیمی از آن را له کنید و در یک ظرف تمیز بریزید و مقدار یک سوم قاشق چای خوری زردچوبه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. ترکیب آماده را با استفاده از پد ماسک، روی جوش‌ها و لک‌های به جا مانده از آن بگذارید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. استفاده از این ماسک هفته‌ای دو تا سه بار برای اثرگذاری هرچه بیشتر توصیه می‌شود.

ماسک سیب زمینی و ماست

سیب زمینی ماده‌ای سرشار از نشاسته است و استفاده مستمر از آن سبب کاهش منافذ باز پوستی می‌شود و با خاصیت روشن کنندگی خود، لک‌های قرمز و قهوه‌ای به جا مانده از جوش‌های قدیمی را کمرنگ و محو می‌کند. ماست هم ضد التهاب بسیار قوی‌ بوده و به علت دارا بودن اسید لاکتیک در فرمولاسیون خود، آنتی باکتریال طبیعی و موثر نیز به حساب می‌آید.

تهیه این ماسک بسیار راحت بوده و کافی است یک سیب زمینی کوچک را انتخاب کنید و پوست بگیرید و در ظرفی تمیز آن را به ریزترین حالت ممکن رنده کنید.

در این مرحله دقت کنید آب سیب زمینی را دور نریزید، چرا که بیشتر نشاسته مورد نیاز ما برای ساخت این ماسک، در آب سیب زمینی می‌ماند. سپس یک تا دو قاشق غذا خوری ماست کم چرب را نیز به سیب زمینی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

در مرحله آخر با استفاده از پد ماسک، ترکیب به دست آمده را روی پوستتان بمالید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس به خوبی بشویید. برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیز می‌توانید دو لایه نازک از سیب زمینی را با استفاده از چاقو جدا کنید و حین استفاده از این ماسک، آنها را روی چشم خود بگذارید. استفاده از ماسک سیب زمینی هفته‌ای دو تا سه مرتبه برای حصول بهترین نتیجه توصیه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه