پر پشت شدن ابرو

اگه ابروهات ریخته و کم پشت شده دیگه غصه نخور | ترفند خانگی پر پشت شدن ابروها با روش های خانگی

از آنجایی که ابروها در زیبایی صورت بی تاثیر نیست و فرم ابروها نیز به چشم ها شکل می دهد بنابر این کم پشت یا خالی بودن ابروها می تواند مشکل ساز شود. بنابر این دانستن علت این کم پشتی و راههای درمان آن با نسخه های خانگی و گیاهی پرپشت کننده ابرو در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک مفید فایده خواهد بود.

اگه ابروهات ریخته و کم پشت شده دیگه غصه نخور | ترفند خانگی پر پشت شدن ابروها با روش های خانگی
کدخبر : 17011
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مبود برخی مواد مغذی مانند:ویتامین دی و ب 12. علاوه بر این، روی، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین ها ،برای کمک به بهتر و قوی تر ،شناخته شده اند ، اطمینان حاصل کنید که شما نیز در رژیم غذایی خود آنها را در نظر گرفته اید.

مشکلات تیروئیدی - ریزش و نازک شدن

ریزش ابرو بخاطر آلوپسی

اختلال هانسن

اگزما (درماتیت آتوپیک)

شیمی درمانی

بیهوشی عمومی و جراحی

بارداری و زایمان

استرس بیش از حد

عوارض جانبی دارو

زائده ی پوست

روش های خانگی برای درمان کم پشتی ابرو و پرپشت شدن ابروها

1. استفاده از موچین را متوقف کنید:

اولین درمان خانگی در این لیست نکاتی در مورد نحوه رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی است. یکی از بهترین راههای حفظ ابروها در حال رشد خودداری از استفاده از موچین تا زمانی که ضخامت مورد نظر را به دست آورید.

شما فقط میخواهید موهایی را که خارج از ابروهایتان رشد می کنند بیرون بکشید، اما ممکن است به طور تصادفی ابروهای اصلی خود را بیرون بکشید. 6-8 هفته طول خواهد کشید تا ابروها رشد کنند، پس صبور باشید!

به مدت دو ماه به ابروهای خود دست نزنید

2. حذف سلول های مرده پوست :

باید در این لیست از نکات در مورد چگونگی رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی نام برد حذف سلول های مرده، همیشه یک گام بسیار مهم در روند مراقبت از پوست است. همانطور که با فرایند مراقبت از ابرو، به طور منظم خلاص شدن از سلول های مرده مهم ترین گام است، و ابروها سریعتر رشد می کنند.

سلول های مرده پوست، میتوانند خشکی بر روی پوست ابرو ایجاد کنند. علاوه بر این، آنها می توانند یک لایه سخت پوست ایجاد کنند این باعث می شود که ابروهای جدید برای پرورش رشد دشواری داشته باشند.

شما می توانید به طور کامل از محصولات مورد استفاده برای حذف سلول های مرده پوست صورت استفاده کنید، یا این کار را فقط برای ابرو انجام دهید. با این حال، بهتر است از یک اسفنج یا برس نرم برای انجام این کار استفاده کنید.

با استفاده از یک اسفنج یا برس نرم ،به آرامی بر روی ابروها مالش دهید ، شما می توانید این کار را هر 2 روز انجام دهید، تا بهترین نتایج را بدست آورید. اگر شما نمی خواهید ابروهایتان به سرعت ریزش داشته باشد، از موچین استفاده نکنید.

3. تغذیه ای برای داشتن ابروهای پرپشت

این درمان یکی از راهنمایی های کمی متداول تر در مورد نحوه رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی است ، اگر رژیم غذایی شما فاقد ویتامین ها و مواد مغذی باشد، همانطور که بدن شما نیاز دارد سالم باشد، این می تواند ابروها را نیز در بر بگیرد.

برای داشتن بدن سالم، شما نیاز به یک رژیم مغذی دارید برای داشتن ابروهای ضخیم نیز، بدن شما نیاز به مواد مغذی دارد که مکمل ها می تواند این کار را انجام دهند. برخی از مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت بدن شما برای تحریک رشد ابرو می باشد،که از این قرارند:

ویتامینهای گروه ب:

یک گروه از ویتامین ها که می توانند در آب حل شوند و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند علاوه بر این، این گروه از ویتامین ها همچنین به تقویت ابرو کمک می کنند. شما می توانید آنها را در برخی از غذاها مانند :مارچوبه، غلات، موز، شاه بلوط، ذرت، سیب زمینی و سویا پیدا کنید همچنین می توانید مکمل های ویتامین B را با استفاده از بیوتین برای تحریک ابرو خود مصرف نمایید.

اسیدهای چرب امگا 3:

همه چربی ها برای بدن مضر نیستند. به طور خاص، اسیدهای چرب امگا 3 یکی از سالمترین چربیها هستند با این حال، شما نیاز به اضافه کردن مکمل غذایی امگا 3 دارید، زیرا بدن شما نمی تواند این اسید راتولید کند. برای انجام این کار، برخی از غذاها مانند ماهی آزاد، ماهی سالمون، ماهی تن، دانه کتان، گردو و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج میل کنید.

پروتئین:

پروتئین، ماده اساسی زندگی بخش هر سلول است که جزء بافت هایی است که بدن و همچنین بافت نرم بدن را ایجاد می کند و محافظت می کند. پروتئین، رشد مو و ابرو را تحریک می کند. پروتئین، در برخی از غذاها مانند؛ گوشت، شیر، تخم مرغ، سبزیجات سبز، توفو و غلات موجود است.

روی:

با پیشرفت علم مدرن، بسیاری از مطالعات ارزشمند نشان داده اند که روی ،نقش مهمی در تحریک رشد ابرو دارد برخی از غذاهای غنی از روی، شامل؛ مرغ، گوشت قرمز، ماهی قزل آلا، شیر، ماست و کدو تنبل می باشد. علاوه بر اضافه کردن این غذاها به رژیم منظم غذایی خود، شما همچنین باید هر روز به اندازه کافی آب بنوشید.

آب بسیار مهم است این کمک می کند تا پوست را تسکین دهید، در حالی که باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می شود. همچنین باعث می شود بدن به راحتی مواد مغذی مورد نیاز برای تحریک رشد ابرو را جذب کند.

4. پرپشت شدن ابرو با روغن کرچک:

درمان بعدی در این لیست، استفاده از روغن کرچک است بسیاری از مردم ،اغلب روغن کرچک را برای تحریک رشد مو و مژه استفاده نمی کنند شما می توانید این کار را با ابروهای خود انجام دهید. روغن کرچک از بذر کاستور استخراج می شود و این به عنوان "روغن معجزه گر" شناخته می شود.

از زمان های قدیم، یونانیان و مصریان آورده اند که چگونه از روغن کرچک برای مقاصد مختلف استفاده می شود، مانند روشنایی چراغ های نفت، ملین ها و درمان های زیبایی. در واقع، روغن کرچک اغلب در لیست مواد تشکیل دهنده رژ لب، لوسیون و ریمل مژه و ابرو است. این روغن سنتی ،باعث افزایش رشد ابرو می شود به همین دلیل ساده است:

روغن کرچک سطح رطوبت بالا را فراهم می کند که باعث می شود موها سالم و نرم شوند در نتیجه، ابرو ضخیم تر و بلندتر می شود.

علاوه بر این، روغن کرچک به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و باعث افزودن مواد مغذی به ریشه های مو میشود چون هیچ سیلیکون، الکل و افزودنی های شیمیایی در این روغن طبیعی وجود ندارد، می توان آن را برای منطقه دور چشم استفاده کرد. اگر از روغن کرچک استفاده میکنید احساس سوزش یا آلرژی ایجاد نمی شود برای اعمال این درمان نوک، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

پس از تمیز کردن پوست در شب، از یک تکه پنبه استفاده کنید تا روغن کرچک را به ابرو بزنید و صبح آن را بردارید.این این کار بسیار کم هزینه است.

قبل از رفتن به رختخواب، باید آن را هر شب بمالید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

تغییر موثر بعد از 3 تا 4 هفته ،قابل مشاهده خواهد بود.

تاثیر روغن کرچک بر ابرو

5. روغن نارگیل درمان پرپشت شدن ابرو:

روش 1. فقط روغن نارگیل :

پس از تمیز کردن پوست در شب، از پنبه برای استفاده از روغن نارگیل به ابرو استفاده کنید.

روغن نارگیل را بر روی ابروها بگذارید و صبح روز بعد آنرا پاک کنید.

قبل از رفتن به رختخواب، باید این کار را انجام دهید.

روش 2. روغن نارگیل و آب لیمو:

مخلوط روغن نارگیل و آب لیمو به نسبت 1 به 1

پس از تمیز کردن پوست در شب، از یک تکه پنبه برای استفاده از این مخلوط استفاده کنید

این مخلوط را روی ابروهای خود بگذارید

آن را صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

تعداد کمی از مردم، می دانند که لیمو نیز بسیار خوب رشد ابرو را تقویت میکند.

ترکیبی از روغن نارگیل و آب لیمو ترکیبی کامل برای رسیدن به هدف شما ایجاد می کند. لطفا هر شب قبل از رفتن به رختخواب این روش را اعمال کنید.

6. تقویت ابروی ریخته شده با زرده تخم مرغ:

برای استفاده از زرده تخم مرغ برای رشد ابروهای ضخیم، می توانید از یکی از این روش های زیر استفاده کنید:

روش 1. فقط زرده تخم مرغ:

پس از پاک کردن پوست هنگام خواب، از زرده تخم مرغ به ابرو بزنید.

بعد از 20-30 دقیقه، زرده تخم مرغ را با آب گرم بشویید.

لطفا قبل از رفتن به رختخواب هر شب از این روش استفاده کنید، تا سریع ابروهای ضخیم تری داشته باشید.

تاثیر پیاز بنفش بر ابرو:

روش 1. پیاز بنفش و عسل:

7.پیاز بنفش و عسل را در نسبت 1به 1 مخلوط کنید.

پس از تمیز کردن پوست، از پنبه برای استعمال این مخلوط به ابرو استفاده کنید.

این مخلوط را بر روی ابروهایتان بگذارید و صبح آن را با آب بشویید.

قبل از رفتن به رختخواب، باید این نکته را هر شب انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه