سبک زندگی | زیبایی

از شر جوش های سر سیاه تو 10 ثانیه خلاص شو | از بین بردن جوش سر سیا با مواد طبیعی و خانگی

برای از بین بردن جوش سرسیاه، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

حجم ویدیو: ۳.۵۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۰ دانلود ویدیو
کدخبر : 16908
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

دو بار در روز صبح و شب صورتتان را بشویید. البته اگر بیرون کار می‌کنید، از مواد آرایشی استفاده کرده‌اید و یا بر اثر انجام تمرینات ورزشی عرق کرده‌اید، بهتر است؛ باز هم صورتتان را بشویید. برای رفع جوش سرسیاه بهتر است از شوینده‌ای که شامل عناصر میکرو لایه بردار است استفاده کنید.

استفاده از محصولات ضد جوش: محصولاتی مانند کرم‌های ضد جوش، ژل‌های ضد جوش و لوسیون‌های ضد جوش می‌توانند به شما در کاهش قطره‌های چربی و باکتری‌های موجود در پوست کمک کنند. همچنین با کمک این محصولات، پوست شما ترشح چربی کمتری دارد و باعث کاهش جوش‌های سرسیاه خواهند شد.

رعایت بهداشت پوست: رعایت بهداشت پوست با شستشوی منظم صورت، استفاده از محصولات آرایشی مناسب و عدم لمس دست‌ها به صورت می‌تواند به شما در مقابله با جوش‌های سرسیاه کمک کند.

ماسک صورت: استفاده از ماسک صورت با محتوای عناصر مفید می‌تواند به کنترل چربی پوست و کاهش جوش‌های سرسیاه کمک کند.

رژیم غذایی مناسب: برخی از مواد غذایی می‌توانند باعث تحریک دهنده جوش‌های سرسیاه شوند. برخی از این مواد شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، شکلات، مواد نشاسته‌ای و مواد شیرین کننده هستند. در برابر آن، مصرف میوه و سبزیجات و آب کافی می‌تواند به کاهش جوش‌های سرسیاه کمک کند.

ماسک از بین برنده جوش سرسیاه با لیمو و تخم مرغ

مواد لازم: لیموی تازه 3 قطره، سفیده تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه: برای این که منافذ باز شده و جوش سرسیاه نرم شود، ابتدا صورت را بخار دهید. می‌توانید از دستمال حوله‌ای خیس و گرم نیز استفاده کنید. تخم مرغ و آبلیمو را مخلوط کرده و به جوش‌های سرسیاه بزنید. روی آن دستمال قرار دهید.20 دقیقه به همین شکل بمانید، با لیف صورت خورد را بشویید و نقاط سیاه را بسابید. این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید و پس از دو هفته پوست‌تان براق و بدون جوش سرسیاه خواهد بود.

.

.

.

اگر میخواهید با مطالب بیشتری از سبک زندگی با خبر باشید این صفحه  را ببینید.

.

.

ماسک خاک رس

مواد لازم: خاک رس، آب (از گلاب و شیر هم می‌توان استفاده کرد)

طرز تهیه: خاک رس به دلیل داشتن بنتونیت سلامت پوست شما را تضمین و به راحتی سموم و پوست مرده را پاک‌سازی می‌کند. خاک رس را می‌توان از عطاری‌ها تهیه کرد. ابتدا صورت خود را به خوبی بشویید سپس خاک را با مقداری آب مخلوط کنید. ماسک تهیه شده نباید خیلی سفت یا خیلی شل باشد. به صورت دایره‌ای به روی پوست خود بمالید و اجازه دهید، خشک شود. سپس با لیف یا پارچه‌ای تمیز صورت خود را بشویید. هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک شیر و عسل

مواد لازم: یک قاشق سوپ‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری شیر، پارچه یا نوار نخی تمیز

طرز تهیه: عسل خاصیت ضد باکتریایی فوق‌العاده‌ای دارد و شیر نیز باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک فوق‌العاده کافی است شیر و عسل را در ظرفی مخلوط کرده و 5 تا 10 دقیقه آن را گرم کنید. پس از اینکه دمای ماسک به دمای محیط رسید لایه نازکی از آن را به روی پوست بمالید. پارچه و نوار نخی رو بر روی آن قرار داده و بعد از 20 دقیقه صورت خود را بشویید.

خوابیدن با آرایش ممنوع

وجود طولانی مدت آرایش بر روی صورت نه تنها باعث افزایش جوش­‌های سرسیاه بلکه دیگر امراض پوستی نیز می‌شود. خوابیدن با آرایش پوست را تحریک کرده و منافذ پوست را مسدود می‌کند. پس اگر به دنبال پوستی زیبا هستید، خوابیدن با آرایش را برای خود ممنوع کنید.

جوش سر سیاه در گوش

جوش سرسیاه در همه جای بدن ظاهر می‌شوند اما وجود جوش زیرپوستی سرسیاه در نقاطی مانند گوش ممکن است گاهی خطرناک باشند. جوش­‌های سرسیاه در گوش بسیاری از اوقات عود شونده هستند. استفاده کردن طولانی مدت از هندزفری، نشُستن گوش در حمام و باقی ماندن مواد شوینده می‌تواند منجر به وجود آمدن این نوع جوش در گوش شود.

روش‌هایی که در خانه می‌توان برای درمان جوش سرسیاه گوش انجام داد:

شستشوی روزانه گوش

برای رفع مواد زائد تجمع یافته در گوش شستشوی گوش روش بسیار خوبی است. می‌توانید از پاک‌کننده‌های صورت برای شستشوی گوش استفاده کنید؛ اما دقت داشته باشید زیاد مالیدن گوش باعث افزایش آکنه می‌شود.

پاک‌سازی جوش سرسیاه داخل گوش

برای پاک‌سازی ابتدا گوش را با آب گرم و با یک پاک کننده به خوبی بشویید. می‌توانید از آکنه واش یا صابون‌های ضدآکنه استفاده کنید. برای باز و نرم کردن منافذ از یک حوله تَر و گرم استفاده کنید. حوله را چند دقیقه روی جوش فشار داده در صورت نیاز دوباره تکرار کنید. محل را با استفاده از پنبه الکی تمیز کرده تا باکتری‌ها از بین برود. از دستکش‌های بهداشتی استفاده کنید و سپس اطراف جوش را به آرامی فشار دهید تا منافذ آن خالی شود. در مرحله آخر گوش را حتماً بشویید و از یک کِرم ضد جوش استفاده کنید تا از ایجاد جوش­‌های بعدی جلوگیری شود.

آیا به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

جوش سر سیاه در گوش ممکن است عود شونده باشد. پس برای برداشتن جوش سر سیاه بزرگ، دردناک و متورم؛ چه در گوش و چه در صورت، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

جوش سر سیاه بینی

جوش سر سیاه بینی می­‌تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ بنابراین بسیاری از افراد برای از بین بردن این جوش پوست بینی خود را می‌خراشند یا آن‌ها را فشار می‌دهند؛ اما این کار فقط باعث تحریک بیشتر پوست می‌شود. در ادامه لایه برداری معرفی شده تا از جوش­ های سرسیاه خود خلاصی پیدا کنید.

لایه بردار ذغال فعال

مواد لازم: پودر ذغال فعال 2 قاشق چای خوری، پودر ژلاتین 4 قاشق چای خوری، کمی آب گرم

طرز تهیه: ذغال فعال از بهترین سم‌زداهاست. پودر زغال فعال را از داروخانه آنلاین تهیه کنید. اگر پودر زغال فعال را در بازار پیدا نکردید، می‌توانید زغال فعال را خریده و آسیاب کنید. ابتدا به روی بینی خود حوله‌ی گرم و تَر قرار دهید تا منافذ باز و نرم شوند. سپس پودر زغال و ژلاتین را در ظرفی مخلوط کنید. سپس به آرامی آب گرم به آن اضافه کرده و هم بزنید تا محلولی یکدست شود. محلول به دست آمده نباید خیلی شل یا سفت باشد. باید یک قلمو به آرامی مواد را بر روی بینی و یا در صورت نیاز به پیشانی و چانه خود بمالید. صبر کنید تا محلول بر روی پوست سفت شود. به آرامی لایه را از روی پوست جدا کنید. صورت خود را شسته و از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

این لایه بردار فوق‌العاده را برای نقاطی پوست سفت و کشیده‌تری دارد (پیشانی، چانه و بینی) استفاده کنید و جوش‌­های سرسیاه را از بین ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه