سبک زندگی | زیبایی

ترفند کاربردی برای خانم هایی که موهاشون چربه | خلاص شدن از دست موهای چرب تو چند ثانیه | آموزش ساخت شامپو خشک در منزل با مواد خونگی

شامپوی خشک نوعی از شامپوست که برای استفاده از آن احتیاجی به خیس کردن موها ندارید. این محصولات جلوه‌ای تمیز‌تر به موها می‌دهند و اگر سرتان چرب شده باشد می‌توانند از چربی موهایتان کم کنند. شامپوی خشک معمولا به شکل پودر و بر پایه‌ی نشاسته‌ی ذرت یا نشاسته‌ی برنج است.

ترفند کاربردی برای خانم هایی که موهاشون چربه |  خلاص شدن از دست موهای چرب تو چند ثانیه | آموزش ساخت شامپو خشک در منزل با مواد خونگی
کدخبر : 16894
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شامپوی خشک نوعی از شامپوست که برای استفاده از آن احتیاجی به خیس کردن موها ندارید. این محصولات جلوه‌ای تمیز‌تر به موها می‌دهند و اگر سرتان چرب شده باشد می‌توانند از چربی موهایتان کم کنند.

شامپوی خشک معمولا به شکل پودر و بر پایه‌ی نشاسته‌ی ذرت یا نشاسته‌ی برنج است. سبوم که از غدد چربی یا سباسه‌ی موجود در کف سر ترشح می‌شود در صورت تولید بیش از حد ظاهری چرب به موها می‌بخشد؛ ذرات پودری موجود در شامپوی خشک می‌توانند این چربی اضافه را به خود جذب کنند و ظاهر تمیز‌تری به موها بدهند. با این حال این ذرات ممکن است تا حد زیادی در موها باقی بمانند و موها به اندازه زمان شست‌وشو با شامپوی معمولی تمیز به نظر نرسند.

شامپوهای خشک اغلب به صورت اسپری و گاهی به صورت خمیری در بازار وجود دارند. اسپری‌ها آئروسل و حاوی الکل هستند و با هر بار استفاده ذرات الکل و پودر به سمت موها پاشیده می‌شوند و الکل پس از چند لحظه تبخیر شده و پودر روی موها می‌‌ماند.

.

.

.

اگر میخواهید با مطالب بیشتری از سبک زندگی با خبر باشید این صفحه  را ببینید.

.

.

جالب است بدانید که تاریخچه‌ی استفاده از این پودرهای کاهش‌دهنده‌ی چربی موها به صدها سال پیش می‌رسد. مردمان شرق آسیا از نوعی پودر خاک رس برای تمیز کردن موهایشان استفاده می‌کردند.

در دوران الیزابت عدم استحمام منظم سبب می‌شد که مردن و زنانی که موهای بلند و پرپشت داشتند از پودرهای رس یا پودر‌های نشاسته برای زدودن آلودگی و چربی از موهایشان استفاده کنند. در سال ۱۹۴۰ شرکت «استفانی بروک» از نیوجرسی اولین برند شامپوی خشک را در بازار توسعه داد.

مزایا و موارد مصرف شامپوهای خشک

برخی از متخصصین پوست و مو معتقدند که شستن روزانه‌ی موها سبب می‌شود که موها تضعیف شوند؛ چراکه موها به روغن طبیعی ترشح شده از غدد چربی احتیاج دارند و شستن بیش از حد موها سبب می‌شود که موهایتان خشک شود.

از طرف دیگر زمانی که موهایتان را رنگ کرده‌اید هر چقدر کمتر موهایتان را بشویید برای تثبیت رنگ موهایتان بهتر است و رنگ مو ماندگاری بیشتری روی موهای شما خواهد داشت؛ بنابراین می‌توانید تعداد دفعات شستن موهایتان را در هفته کاهش دهید و هر چند وقت یک بار به وقت لزوم از شامپوی خشک استفاده کنید.

مواقعی هم هست مثل بعد از باشگاه یا ورزش و یا مسافرت که موهایتان به هم چسبیده و امکان استحمام ندارید و نیاز دارید که موهایتان تمیز و شاداب و البته پرحجم به نظر برسد. در این مواقع هم استفاده از شامپوی خشک می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اکثر شامپوهای خشک همچنین دارای رایحه‌ی خوشایندی هستند که باعث می‌شود موهای شما بوی بهتری بگیرند.

استفاده متعادل از این شامپو، ضرر چندانی ندارد؛ اما همان‌طور که همیشه گفته‌اند، استفاده بیش از حد از هر چیزی، می‌تواند واقعاً بد باشد؛ حتی یک محصول خوب. نکته‌ی مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که شامپوی خشک موهایتان را تمیز نمی‌کند، بلکه فقط چربی را جذب می‌کند تا موها ظاهر تمیز‌تری داشته باشند؛ بنابراین شما نمی‌توانید شامپوی خشک را جایگزین شامپوی معمولی کنید و فقط می‌توانید دفعات شست‌وشوی موهایتان را کاهش دهید.

الکل موجود در اسپری‌های شامپوی خشک می‌تواند موهای شما را خشک کند و موهای خشک در معرض موخوره و شکنندگی بیشتری قرار دارند.

استفاده مکرر از شامپوی خشک یا ماندن آن در موهایتان برای مدت طولانی می‌تواند منجر به تجمع محصول روی پوست سر شود. این انباشتگی محصول روی سر ممکن است باعث خارش، بسته شدن منافذ کف سر و ایجاد بثورات و التهاب شود. «فولیکولیت» هم نوعی عارضه‌ی باکتریایی و قارچی است که ممکن است در صورت تجمع زیاد ذرات شامپوی خشک روی سر رخ دهد.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهند از محصولات طبیعی‌تر استفاده کنند و نسبت به ترکیبات موجود در محصولات زیبایی محتاط هستند، متخصصان پوست به شما توصیه می‌کنند که از محصولات دارای تالک (که با نام پودر بچه هم شناخته می‌شود)، پارابن یا سولفات استفاده نکنید. برخی از محصولات دارای تالک، ممکن است با سرطان ارتباط مستقیم داشته باشند و برخی از شامپوهای خشک هم حاوی پودر تالک هستند.

برخی از شامپوهای خشک روی سر دانه‌هایی سفید رنگ به جای می‌گذارند که حتی با شانه‌زدن زیاد هم از روی مو رفع نمی‌شود؛ بنابراین بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که از کیفیت آن مطمئن باشید.

برای استفاده از این مدل شامپو کافی است آن را دو یا سه بار از فاصله‌ی ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متری روی سرتان اسپری کنید. ابتدا مقدار کمی از شامپو را مستقیما به ریشه‌ی موی خود اسپری کنید. از ریشه‌ی مو در پشت گردن، درست بالای گوش و پشت سر خود هم غافل نشوید. شامپوی خشک را با انگشتان خود به سمت موهای‌تان ماساژ دهید. در این مرحله می‌توانید از سشوار سرد هم استفاده کنید تا موهایتان بیشتر حجم بگیرند.

پس از آن، نوبت به مرحله‌ی شانه‌ زدن می‌رسد. بعضی از خریداران شامپوی خشک ادعا می‌کنند که ذرات سفید روی موهایشان پس از استفاده از شامپو بسیار زیاد است. این ممکن است به این جهت باشد که مرحله‌ی شانه‌ زدن را به خوبی انجام نداده‌اند. موهایتان را خوب شانه بزنید تا اضافه‌های پودر کاملا از میان موهای شما پاک شود. توجه داشته باشید که قبل از مصرف، اسپری را به خوبی تکان دهید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن دقت کنید این است که نباید مقدار زیادی از محصول را روی موهایتان اسپری کنید؛ همان‌طور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم ممکن است تجمع ذرات روی سرتان باعث ایجاد التهاب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه