خرید خودرو | ثبت نام خودرو

آغاز مرحله دوم حراج ایران خودرو و سایپا به قیمت کارخانه | اطلاعیه‌ جدید خرید خودرو با تحویل فوری

از امروز (۲۰ اردیبهشت ماه)، مهلت تعریف حساب وکالتی برای مشارکت در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودروها، نزد بانک‌های عامل فراهم شده است. متقاضیان از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه فرصت دارند، با مراجعه به یکی از شعب بانک‌ها برای تعریف حساب وکالتی به‌نام (به‌نفع) سازمان حمایت به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنند.

آغاز مرحله دوم حراج ایران خودرو و سایپا به قیمت کارخانه | اطلاعیه‌ جدید خرید خودرو با تحویل فوری
کدخبر : 16718
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​  خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

با تعیین تکلیف نهایی وضعیت متقاضیان مرحله اول طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی (مشخص شدن نتایج تغییر دهندگان نوع خودروی انتخابی برای تحویل در سال ۱۴۰۲)، فرآیند مرحله دوم از امروز (چهارشنبه) با آغاز مهلت برای تعریف حساب وکالتی رسما آغاز می‌شود.

متقاضیان مشارکت در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها از امروز بیستم تا  ۲۹ اردیبهشت ماه (10 روز) فرصت دارند که با مراجعه حضوری به یکی از شعب ۲۶ بانک عامل یا به صورت اینترنتی برای افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه که مشابه مرحله اول همان ۱۰۰ میلیون تومان است اقدام کنند.  

مشتریان حتما دقت کنند که بایستی حساب ‌وکالتی را به‌ نفع سازمان حمایت در آورند ‌و در اقدام غیرحضوری (اینترنتی) حتما تیک گزینه سازمان حمایت را بزنند تا همچون تعدادی بسیاری از متقاضیان در مرحله اول که به سبب به‌نفع سازمان حمایت نشدن حساب‌های وکالتی خود از دور ثبت‌نام حذف شدند، دچار مشکل نشوند.

سایر اطلاعات دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروها همچون نوع خودروها و... و. به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خرید خودرو

ثبت‌نام نوبت دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو روز 20 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. اما در این مرحله از طرح فروش خودرو چه خودروهایی عرضه می‌شوند؟

فرایند ثبت‌نام برای نوبت دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، لیست خودروهای عرضه شده در نوبت دوم هنوز اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد خودروهایی که در نوبت قبلی نیز به فروش رسیده بودند، در این دوره نیز حضور خواهند داشت. با این حال، تنها شرکت ایران خودرو در طرح فروش ویژه مادران و با خودروهای متفاوت شرکت می‌کند.

در مرحله‌ی اول، شرکت‌های سایپا، شاهین، کوییک (دستی و اتوماتیک)، و کوییک اس خودروهای تحویل ۹۰ روزه‌ای را به فروش رساندند و در این دوره نیز همین محصولات عرضه می‌شوند. لاماری ایما از شرکت آرین پارس موتور، یکی از خودروهای قابل توجه در طرح یکپارچه خودرو بود و احتمالا در این دوره نیز مورد علاقه‌ی مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین، در نوبت قبلی شرکت موتورسازی فردا با سه خودرو فردا sx5، فردا T5، Suba m4 و خودروسازی ایلیا با خودروی دایون Y5 حضور داشتند.

لیست خودروهای سایپا در مرحله دوم سامانه یکپارچه

سایپا در دومین فروش سامانه یکپارچه قصد دارد خودروهای اطلس، کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S اتوماتیک، کوییک R مدل GX، شاهین، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX، ساینا S ، ساینا مدل GX را با قیمت مصوب کارخانه ۱۴۰۲ عرضه کند.

لیست خودروهای مدیران خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه

مدیران خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه با عرضه خودروهای چینی آریزو۶ پرو آریزو۸ پرو X۵۵ پرو X۲۲ پرو اتوماتیک X۲۲ پرو دنده ای آریزو۵ توربو حضور دارد.

لیست خودروهای فردا موتورز در مرحله دوم فروش خودرو

فردا موتورز در دومین مرحله فروش خودرو به قیمت کارخانه قرار است محصولات پرفروش فردا SX۵، فردا T۵ و سوبا M۴ را عرضه کند.

لیست خودروهای کرمان موتور در مرحله دوم فروش خودرو

جک S۳، جک J۴ و جک J۷ نیز سه محصول عرضه شده از سوی کرمان موتور در دومین ثبت نام سامانه یکپارچه است.

لیست خودروهای ایران خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه

گفته شده بود که ایران خودرو در مرحله دوم ثبت نام سامانه یکپارچه هایما را عرضه می کند اما در لیست نهایی هیچ خودرویی از سوی این شرکت خودروساز داخلی عرضه نشده است.

لینک ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو ۱۴۰۲

متقاضیان ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو ۱۴۰۲ از ۲۰ الی ۲۹ اردیبهشت ماه باید حساب خود را وکالتی کنند که پیش شرط آن بلوکه شدن ۱۰۰ میلیون تومان است که پس از مشخص شدن نتایج آزاد خواهد شد.

پس از آن از ۳ الی ۱۰خردادماه فرصت خواهند داشت تا با ورود به سایت سامانه تخصیص خودرو به نشانی https://www.esalecar.ir با انتخاب ۵ خودرو برای ثبت نام اولیه اقدام کنند.

۱۸ الی ۳۱ خرداد الویت بندی متقاضیان پایش می‌شود و نتایج سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۱۰ تیرماه اعلام خواهد شد. در واقع تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام خواهد گرفت.

۱۵ تیرماه آغاز ثبت نام برندگان دومین فروش سامانه یکپارچه خودرو خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه