کارکنان دولت | حقوق کارمندان

سورپرایز ویژه مجلس برای کارکنان دولت | واریز فوق العاده ویژه برای کارکنان دولت

ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مشمول مقررات خاص، ۲۲ فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سورپرایز ویژه مجلس برای کارکنان دولت | واریز فوق العاده ویژه برای کارکنان دولت
کدخبر : 16367
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد در سال جاری خاطرنشان کرد: «پس از بررسی‌هایی که در این نشست صورت گرفت، به نوعی نقشه راه چگونگی انجام ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مستثنی شده از قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین شد.»

وی افزود: «سناریوهای مختلفی مطرح شد و کلیاتی از آن به دست آمد و در جلسه بعدی تصمیم‌گیری‌ نهایی انجام می‌شود و پس از آن به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص پرداخت‌های کارکنان شرکت‌های دولتی گفت: «ضوابط در این خصوص تعیین شده که چگونگی انجام آن نیز پس از تکمیل سناریو اعلام می‌شود.»

سازمان اداری و استخدامی کشور، اسفندماه گذشته فوق‌العاده ویژه‌های مشاغل عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها را به تصویب هیئت وزیران رساند و به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

بنا براین گزارش، میزان فوق‌العاده ویژه مشاغل عمومی 35 درصد و میزان فوق‌العاده ویژه مشاغل اختصاصی 50 درصد تعیین شد و این نخستین بار بود که مشاغل اختصاصی دستگاه‌های اجرایی کشور 15 درصد افزایش فوق‌العاده ویژه داشتند.

بر اساس این گزارش، دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۷ درصد افزایش یافت، به‌گونه‌ای که حداقل دستمزد ماهانه از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار ۲۸۴ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۱۳۹ هزار به ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان رسید.

حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان (روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان)، بن کارگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

کارکنان دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان ساماندهی ماموریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دستورکار دارند که به موجب آن ادامه تحصیل کارکنان رسمی و غیر رسمی دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در دوره های روزانه و شبانه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی داخلی و خارجی ممنوع است.

طبق این طرح کارکنان دولتی صرفا مجاز به ادامه تحصیل در دوره های مجازی و غیرحضوری دانشگاهها و موسسات اموزش عالی در ساعات غیراداری هستند.

طرح مذکور در اکنون در کمیسیون های آموزش و تحقیقات و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است.

در ادامه متن کامل طرح ساماندهی ماموریت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می‌آید

‌ماده ۱- ادامه تحصیل کارکنان رسمی و غیر رسمی دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در دوره های روزانه و شبانه دانشگاهها و موسسات اموزش عالی دولتی و غیر دولتی داخلی و خارجی ممنوع است و این قبیل کارکنان صرفا مجاز به ادامه تحصیل در دوره های مجازی و غیرحضوری دانشگاهها و موسسات اموزش عالی در ساعات غیراداری هستند.

تبصره ۱:  ادامه تحصیل اعضای رسمی هیات علمی دانشگاهها و موسسات اموزش عالی و فرهنگیان رسمی در شرایط غیراداری در قالب ماموریت تحصیلی سالیانه در دوره های روزانه، شبانه، حضوری، علاوه بر دوره های غیرحضوری و مجازی بلامانع است.

تبصره ۲: در صورت اخذ مرخصی اداری سالیانه، ادامه تحصیل در دوره های روزانه برای پرسنل اداری دستگاههای اجرایی ماده ۵ قانون مدیرت خدمات کشوری بلامانع است.

ماده ۲- فعالیت دانشگاه پیام نور در دوره های روزانه، شبانه، حضوری و نیمه حضوری تعطیل و این دانشگاه صرفا مجاز به برگزاری دوره های مجازی و غیرحضوری به زبان فارسی و زبانهای زنده دنیا می باشد.

تبصره ۱- فعالیت دانشگاه پیام نور صرفا در مرکز کشور ادامه پیدا میکند.

تبصره ۲- کلیه ساختمانها و امکانات دانشگاه پیام نور به قیمت کارشناسی روز محاسبه و در مراکز استانها در اختیار دانشگاه فرهنگیان و در شهرستانهای غیر از مرکز استان در اختیار دانشگاه فنی و حرفه ای، یا دانشگاه آزاد اسلامی، و یا سایر واحدهای دانشگاهی وابسته به وزارت علوم قرار گرفته و قیمت ان در همان سال و یا سالهای بعدی پس از به روز شدن به این دانشگاه پرداخت خواهد شد.

تبصره ۳- نیروی انسانی رسمی و غیر رسمی دانشگاه پیام نور در شهرستانها اعم از هیات علمی رسمی و قراردادی و یا نیروی اداری که مازاد بر نیاز این دانشگاه در مرکز کشور است و یا تمایلی به انتقال به پایتخت ندارند باتوجه به تمایل خود افراد با ابلاغ وزارت علوم به یکی از دانشگاههای فنی و حرفه ای و یا دانشگاههای فرهنگیان و یا سایر دانشگاههای وابسته به وزارت علوم و یا وزارت آموزش و پرورش منتقل می شوند. دانشگاه مقصد بدون هیچ عذری مکلف به پذیرش این افراد است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • بازنشسته کشوری
    0

    باسلام باعنایت به برقراری فوق العاده ویژه به شاغلین که بازنشستگان کشوری نه در زمان شاغلی برخوردارشده نه در بازنشستگی بهره مند شده لذا درخواست و تقاضا داریم سازمان استخدامی کشور و برنامه و بودجه گوشه چشمی هم به پدران خود نشان داده تا بازنشستگان کشوری هم از فوق العاده ویژه مانند برخورداری بازنشستگان فرهنگی که از رتبه بندی هم بهره مند گردیدند به ما کشوری ها هم الطفات فرمایند بازنشسته کشوری

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه