کارکنان دولت | حقوق کارمندان

سورپرایز ویژه دولت برای کارمندان | خبر خوش رئیسی برای کارکنان دولت

تدوین لایحه عادلانه‌سازی حقوق کارکنان دولت به زودی آغاز می‌شود.

سورپرایز ویژه دولت برای کارمندان | خبر خوش رئیسی برای کارکنان دولت
کدخبر : 15845
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: به محض تشکیل کاروگروهی توسط معاون اول رئیس‌جمهور، تدوین لایحه عادلانه‌سازی حقوق کارکنان دولت، آغاز می‌شود.

میثم لطیفی ، با اشاره به تدوین لایحه عادلانه‌سازی حقوق کارکنان دولت گفت: قرار شده است که معاون اول رئیس‌جمهور کارگروهی در این زمینه تشکیل بدهد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اضافه کرد: به محض تشکیل کارگروه، فرآیند تدوین لایحه آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آبان ماه سال گذشته در ادامه فرایند نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی، در جمع مدیران و کارکنان سازمان اداری و استخدامی کشور بر عدالت در پرداخت‌ها، تدوین لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی جبران خدمت، تدوین لایحه ساماندهی جبران خدمت کارکنان تاکید کرد.

پس از آن معاون پارلمانی رئیس جمهور آذرماه پارسال از تهیه لایحه پرداخت عادلانه حقوق در سازمان اداری و استخدامی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قانون جامع نظام پرداخت هماهنگ، دچار ناهماهنگی شده، باید با یک بازبینی و اصلاح دوباره پرداخت حقوق‌ها هماهنگ با عدالت شود.

کارکنان دولت

سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در جلسات این هفته کمسیون متبوعش خبر داد.

وی افزود: رسیدگی به این طرح در سال گذشته در کمسیون اجتماعی به اتمام رسید و نمایدگان نیز در جلسه علنی به آن رأی مثبت دادند و طرح جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: شورای نگهبان پس از انجم بررسی‌ها ایرادات و ابهاماتی را نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دولت گرفت که طرح به مجلس بازگردانده می‌شود .

حسینی گفت این طرح جهت بررسی به کمسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود که در اولین دستورکارهای این هفته کمیسیون به آن رسیدگی می‌شود/ تسنیم

بررسی آنچه دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای حقوق کارکنان پیش‌بینی کرد، نشان می‌دهد که افزایش پلکانی حقوق در دستور کار قرار داشت و متوسط افزایش در نظر گرفته شده در این لایحه ۲۰ درصد است.

در تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که رئیس جمهور ۲۱ دی ماه به صورت رسمی به مجلس تقدیم کرد، آمده بود که «ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان متوسط ۲۰ درصد براساس آخرین حکم کارگزینی به گونه‌ای افزایش یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدم پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد از ۷۰ میلیون ریال (هفت میلیون تومان) کمتر نباشد.

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هم بعد از حدود یک ماه در اواخر بهمن ماه تکلیف حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را مشخص کرد و بر این اساس ۲۰ درصد افزایش حقوق پیشنهادی دولت تغییری نکرد اما در این مرحله مجلس کف و سقف دریافتی‌ها و برخی تبصره‌های آن را تغییر داد.

نهایتا امروز علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت -در این باره اظهارکرد که دولت پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی که حقوق پایین تری می‌گیرند، در بودجه داده بود و همچنان بر این موضوع اصرار دارد؛ زیرا اجرای این افزایش حقوق به عدالت نزدیکتر است.

وی با بیان اینکه نگاه دولت درخصوص افزایش حقوق روشن است؛ نگاه دولت افزایش بالاتر حقوق برای دهک‌های پایین‌تر است، افزود: با توجه به اینکه هنوز بودجه نهایی نشده و در مرحله اظهار نظر شورای نگهبان است، به نظر می‌رسد هنوز هم بتوان در این شیوه‌ای که به صورت سنتی و سالانه اتفاق می‌افتد و فاصله‌های حداقل و حداکثر را ایجاد کرده، تغییر و تحولی در این رویکردها داشته باشیم.

حالا باید دید آیا لایحه بودجه سال آینده که در شورای نگهبان در حال بررسی است، برخی تبصره‌های آن از جمله تبصره ۱۲ دستخوش تغییراتی خواهد شد یا همان مغاد و بندها به تایید این شورا رسیده و نهایتا به قانون بودجه سال آینده تبدیل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    چشام آب نمیخوره

  • بینام
    0

    عیدی جدید دولت برای کارکنان

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه