وام بازنشستگان | ثبت نام وام بازنشستگان

فوری/سنگ تمام دولت در سال جدید برای بازنشستگان | افزایش چندبرابری وام بازنشستگان

ترکی گفت: در سال ۱۴۰۱ بازنشستگان متقاضی تسهیلات ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه دریافت کردند که قرار است در سال ۱۴۰۲ مبلغ وام ضروری بازنشستگان از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

فوری/سنگ تمام دولت در سال جدید برای بازنشستگان | افزایش چندبرابری وام بازنشستگان
کدخبر : 16324
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بازنشستگان کشوری از 12 به 15میلیون تومان اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر 30 میلیون تومان است. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

مدیران صندوق کشوری می‌گویند: این صندوق در سال ۱۴۰۱ برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان اقدامات مهمی همچون رشد سقف تسهیلات وام ضروری تا ۲ برابر، افزایش حقوق افراد بازنشسته و رشد منابع درآمدی با ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت‌ها را اجرایی کرده است.

نعمت‌الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در این باره گفت: یکی از بخش‌های مهم در تأمین منابع مالی صندوق، بخش‌های اقتصادی است که در سال‌ گذشته به نوعی نابسامانی در این عرصه در همه شرکت‌های اقتصادی به چشم می‌خورد که در سال جاری برای رفع این دغدغه‌ها، بخش اعظم سیستم تصمیم‌گیری را روی حوزه سطح درآمدی متمرکز کرده‌ایم.

او ادامه داد: از آنجا که موضوع ارزش‌گذاری دارایی‌ها همه شرکت‌های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری برای ما مهم بود این اقدام را انجام دادیم و در بخش ساماندهی نیروی انسانی این شرکت‌ها و به همین منظور موضوع تجمیع، ادغام، انحلال، توسعه و سرمایه‌گذاری را در سال جاری در دستور کار داریم.

ترکی اضافه کرد: در این راستا یک برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در عرصه اقتصادی را در نظر داریم تا همپای برنامه هفتم در حوزه اقتصادی اجرایی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رویکرد اصلی این صندوق را مولدسازی برای ایجاد امنیت مالی بازنشستگان دانست و گفت: صدور احکام مربوط به مطالبات ۱۵ درصدی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی، اقدامات جدی برای پرداخت معوقات بازنشستگان دیگر دستگاه‌های اجرایی و موضوع مولدسازی و تبدیل آن به ثروت و در نهایت درآمدزایی برای همه بازنشستگان را در سال جاری در برنامه داریم.

وام بازنشستگان

ترکی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری توجه به معیشت و رفاه بازنشستگان که در این راستا وام ضروری بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ با مبلغ ۱۵ میلیون تومان با اقدام اساسی از سوی این صندوق به ۲ برابر افزایش یافت. در سال ۱۴۰۱ بازنشستگان متقاضی تسهیلات ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه دریافت کردند که قرار است در سال ۱۴۰۲ مبلغ وام ضروری بازنشستگان از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری در هشت مرحله پرداخت تسهیلات در سال گذشته، به ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ نفر از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق وام ضروری پرداخت کرد. براساس داده‌های آماری در هر مرحله به بیش از ۳۱ هزار نفر از بازنشستگان متقاضی دریافت این تسهیلات در صندوق بازنشستگی کشوری وام ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان دریافت کردند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین درباره ارائه خدمات و پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام اقدامات پیش‌بینی شده در حوزه کاری و تخصصی این صندوق در سال گذشته انجام شده است.

ترکی ادامه داد: در سه ماهه پایان سال گذشته منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری را تأمین کردیم و با این اقدامات اثربخش، پرداخت حقوق، عیدی و مزایای افراد تحت پوشش صندوق در موعد مقرر انجام شد.

او اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش ۱۰۰ درصدی وام بازنشستگان و توسعه مراکز زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات مهم صندوق در سال گذشته بود که در بخش تسهیلات با توجه به قولی که داده شد براساس پیگیری‌ها، تفاهم‌نامه همکاری با بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات در سال گذشته و سال جاری منعقد شد و ضمن افزایش سهم ۲ برابری در بخش تأمین تسهیلات، امسال در بودجه جاری صندوق رقم خورده است.

او به ساماندهی مراکز گردشگری و سیاحتی به عنوان یکی از اولویت‌های صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: ایجاد و احداث مراکز فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف کشور و در استان‌ها پیش‌بینی شده است و اکنون در چند نقطه برای مراکز تجمیعی این مراکز سیاحتی و زیارتی در نظر گرفته‌ایم.

ترکی افزود: همچنین برای مراکز مذهبی در داخل و خارج کشور اقداماتی برنامه‌ریزی شده در دستور کار برای سال جاری داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه