دیگه آب برنج و دور نریز بیا تا یاد بدم تا پوستتو مثل کره ای ها کنی | پوستتو با آب برنج شفاف و سفید کن

همه ما به زیبایی علاقه مند هستیم و بر اساس فرهنگ، عقاید و سلیقه خود همواره به سمت هرچه زیباتر شدن خودمان قدم برمی داریم. به هر سبک زیبایی که علاقه داشته باشید، داشتن پوستی سالم، یک دست و شفاف یک اصل اولیه در زیبایی افراد محسوب می شود. اهمیت سلامتی و جوانی پوست روز به روز افزایش می یابد.

دیگه آب برنج و دور نریز بیا تا یاد بدم تا پوستتو مثل کره ای ها کنی | پوستتو با آب برنج شفاف و سفید کن
کدخبر : 16217
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 امروزه بسیاری از افراد هزینه های بسیار سنگینی را به متخصصین پوست و زیبایی پرداخت می کنند تا فقط به جوانی و زیبایی بیشتری برسند. اما صبر کنید! شما می توانید با کمک ترکیبات گیاهی بسیار ساده که در خانه هر شخصی وجود دارد، پوستی زیبا و شفاف داشته باشید. یکی از در دسترس ترین این ترکیبات، آب برنج است. آب برنج برای صورت می تواند نقش شگفت انگیزی را ایفا کند. اما فواید آب برنج برای پوست چیست؟

ژاپنی ها را می توان در صدر جدول مصرف کنندگان برنج دانست. تا به حال توجه کرده اید که حتی مسن ترین افراد در ژاپن پوستی شفاف و شاداب، یک دست و روشن دارند؟ چطور ممکن است؟ بله آب برنج! تاثیرات آب برنج برای پوست صورت به قدری است که پس از مدت زمان کوتاهی استفاده از آن متعجب خواهید شد. دلیل تمامی این خواص، وجود ترکیبات موثر فراوانی است که در برنج وجود دارد. برنج سرشار از اسید فولیک است. این ماده می تواند اثرات رادیکال های آزاد بر روی پوست را خنثی کند. همانطور که می دانید، رادیکال های آزاد، یکی از اصلی ترین دلایل پیری پوست هستند.

یکی دیگر از عواملی که منجر به پیری پوست می شوند، کاهش تولید کلاژن در بافت سلولی پوست است. آب برنج می تواند تولید کلاژن در پوست را افزایش داده و در نتیجه منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک و در عین حال، سفت کردن پوست و جلوگیری از شل شدگی آن شود.

علاوه بر این ها، دیگر خاصیت آب برنج برای پوست صورت، لایه برداری آن است. همانطور که می دانید، لایه برداری پوست سبب می شود تا سلول های مرده و کدر پوست ریخته و سلول های جوان جایگزین شوند؛ بنابراین پوست روشن تر و شاداب تر می شود. لایه برداری در کاهش چربی اضافه سطح پوست هم تاثیرگذار است.

خواص آب برنج برای پوست

جوانی، آن چیزی است که همه افراد به آن علاقه مند هستند. در گذشته های دور، با افزایش سن پذیرش دوران پیری و افول روز به روز پوست و مو و دیگر جنبه های سلامتی، تنها کاری بود که از دستمان بر می آمد. اما امروزه به هیچ عنوان اینگونه نیست. توجه به سلامتی پوست و رسیدگی به آن از وظایف هر مرد و زن، خصوصا بالای 30 سال است. روند پیری یک روند طبیعی است، اما به کمک چند عملکرد ساده می توان سرعت آن را کاهش داد. استفاده از آب برنج یکی از همین روش ها برای جوان سازی پوست است. خاصیت آب برنج برای پوست بسیار زیاد است و البته استفاده از آن بسیار ساده و در دسترس! اگر بخواهیم به طور خلاصه خواص آب برنج برای صورت را بیان کنیم، عبارت است از:

بهبود جریان خون پوست و در نتیجه تغذیه رسانی کامل به بافت سلولی

بستن منافذ باز پوست و بخشیدن ظاهری یک دست و صاف به پوست

ضد التهاب برای پوست های حساس و کاهش اثرات ناشی از آن مانند خارش و سوزش

آبرسانی به پوست صورت و کاهش خشکی

تنظیم چربی پوست و از بین بردن حالت براق و ناخوشایند آن بدون خشک کردن پوست و ایجاد احساس حالت کشش ناشی از خشکی

مرطوب کننده و درخشان کننده پوست صورت

با وجود تاثیر آب برنج بر پوست صورت، فراموش نکنید در استفاده از آن زیاده روی نکنید. در پاسخ به این سوال که آیا آب برنج برای پوست ضرر دارد یا خیر، باید بگوییم که خیر، اما به دلیل وجود ترکیبات آرسنیک در برخی از انواع برنج، استفاده بیش از اندازه از آب برنج می تواند منجر به بروز بیماری هایی در پوست شما شود. بنابراین در استفاده از آب برنج برای پوست صورت، اعتدال را فراموش نکنید. در صورت استفاده به اندازه و منظم از این ترکیب شگفت انگیز، تاثیر آب برنج روی صورت می تواند فوق العاده باشد.

آیا آب برنج برای درمان جوش تاثیرگذار است؟

جدای از خواص آب برنج برای پوست صورت در جوان سازی و شاداب نمودن پوست، بهتر است کمی هم در مورد خواص آب برنج برای جوش صورت صحبت کنیم. یکی از اصلی ترین دلایل بروز جوش در صورت، تجمع چربی در لایه زیرین پوست و عدم امکان خروج آن است. این چربی اشباع در صورتی ایجاد می شود که پوست شما روغنی شود و نافذ تنفسی آن بسته باشند.

علاوه بر این، قرار گیری طولانی مدت در معرض آلودگی هوا و یا استفاده زیاد لوازم آرایشی نا مرغوب به دلیل مسدود کردن منافذ تنفسی منجر به بروز جوش صورت می شود. آب برنج با خواص لایه برداری، تنظیم PH، تنظیم چربی سطح پوست و افزایش گردش خون در بافت سلولی می تواند در درمان جوش صورت هم تاثیرگذار باشد. یکی دیگر از تاثیرات بسیار مهم آب برنج، درمان اگزما و اثرات و التهابات ناشی از آن است.

طریقه استفاده از آب برنج برای پوست صورت چگونه است؟

آب برنج را می توانید به روش های گوناگونی استفاده کنید. آب برنج را می توان بر روی صورت اسپری کرد و یا به صورت خمیر و ماسک برنج آن را مورد استفاده قرار داد. در تمامی روش های استفاده از آب برنج برای پوست صورت، فراموش نکنید که به هیچ عنوان از نمک و روغن استفاده نکنید. برای تهیه آب برنج به عنوان ماسک باید بیشتر از حد معمول همیشه در هنگام پخت برنج از آب استفاده کنید.

به سه روشی که در ویدیوی زیر می بینید، می توانید آب برنج را تهیه و ذخیره کنید. در هر کدام از این سه روش، خواص آب برنج برای پوست حفظ شده و فواید گفته شده را خواهد داشت:

10 روش ساخت ماسک صورت با استفاده از برنج

علاوه بر آب برنج، برای انجام کارهای درمانی پوست از خود برنج هم استفاده می شود. تمامی خواص گفته شده در آب برنج در خود برنج هم وجود دارد که می تواند منجر به شفافی و شادابی پوست ما شود. در ادامه به معرفی چند روش ساده جهت تهیه ماسک برنج می پردازیم که تاثیرات شگفت انگیزی بر روی سلامت پوست خواهند داشت. با ما همراه باشید.

روش 1: ماسک جوان کننده

مواد لازم:

1 قاشق غذا خوری برنج آب پز شده بدون روغن و نمک

1 قاشق غذا خوری موز له شده

2 قاشق غذا خوری لیمو ترش تازه

برای تهیه این ماسک خانگی برنج جوان کننده پوست، تمامی مواد را در یک ظرف ریخته و به خوبی له کنید تا بافتی یک دست و کرم مانند به خود بگیرد. این ماسک را می توانید هفته ای یک مرتبه و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود استفاده کنید. پس از گذشت 20 دقیقه، پوست خود را به طور کامل با آب ولرم بشوید. مواد معدنی و آنتی اکسیدانی موجود در موز و ویتامین C موجود در لیمو می تواند منجر به جوان سازی پوست شما شود.

روش 2: نرم کننده پوست های حساس

مواد لازم:

۲ قاشق چای خوری آرد برنج

۱ قاشق غذا خوری آووکادو له شده

۱ قاشق غذاخوری آب سیب تازه

برای ساخت این ماسک نرم کننده می توانید به جای آرد برنج از برنج پخته شده بدون نمک و روغن هم استفاده کنید. تمامی مواد را به گونه ای با یکدیگر ترکیب کنید که حالتی خمیری به دست آورید. برای استفاده از ماسک، یک لایه ضخیم از ماسک را بر روی پوست خود قرار داده و 20 دقیقه بعد به طور کامل با آب ولرم بشویید. بهتر است پس از شستن پوست خود، از مرطوب کننده مخصوص پوست خود استفاده نمایید.

روش 3: ضد آکنه و جوان کننده

مواد لازم:

۲ قاشق چای خوری آرد برنج یا برنج پخته شده بدون نمک و روغن

۴ قاشق چای خوری ماست ساده

۱ قاشق چای خوری پودر زرد چوبه

در صورت استفاده از آب برنج برای پوست آن را له کرده و مواد را با یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید. هفته ای یک مرتبه به صورت ماسک کرمی بر روی پوست خود قرار داده و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. اسید لاکتیک، کلسیم، آنتی اکسیدان و رطوبت ماست می تواند به صورت یک جوان کننده پوست هم عمل کند. ماست به عنوان یک لایه بردار طبیعی می تواند سلول های مرده را از بین برده و سلول های جوان تر را جایگزین نماید. زردچوبه موجود در این ماسک کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یافته و در نتیجه جوان سازی به صورت طبیعی انجام شود.

روش 4: ضد پیری

مواد لازم:

2 قاشق غذا خوری پودر برنج یا برنج پخته شده بدون نمک و روغن

1 عدد سفیده تخم مرغ

5 قطره گلیسیرین مایع

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا به یک بافت یک دست برسید. لایه نازکی از ماسک ضد پیری برنج را روی پوست خود مالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

روش 5: ضد چروک

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری پودر برنج یا برنج پخته شده بدون نمک و روغن

3 عدد گیلاس

1/3 سیب کامل خرد شده

چند تکه پرتقال ورقه شده

2 قاشق غذاخوری ماست سر

این روش را بهتر است هر دو هفته یکبار تکرار کنید. مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا بافت آن کاملا یک دست و کرمی شود. سپس به صورت ماسک بر روی پوست خود قرار داده و پس از 30 دقیقه با آب سرد بشویید. به دلیل خواص لایه برداری این ماسک، احتمال دارد پس از مصرف، پوستتان کمی قرمز و ملتهب شود. برای کاهش این حالت ها، می توانید پس از شستشوی صورتتان، آن را با قطعات کوچک یخ ماساژ دهید. می توانید از یخ آب برنج برای پوست به جای یخ معمولی نیز بهره بگیرید که خواص فوق العاده ای دارد.

روش 6: مغذی و درخشان کننده

مواد لازم:

3 قاشق چای خوری برنج پخته شده

2 قاشق چای خوری عسل طبیعی بدون موم

1 قاشق غذاخوری شیر

این ماسک یک ماسک ژاپنی است که می توانید در خانه برای خودتان درست کنید. عسل موجود در این ماسک می تواند خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریالی داشته و در درخشان نمودن پوست شما تاثیرگذار باشد. شیر هم سبب می شود تا لکه های پوست از بین رفته و رطوبت رسانی عمیقی به آن انجام شود.

برای ساخت ماسک شیر و عسل و برنج، تمامی مواد را به مقدار گفته شده به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی پوست خود قرار دهید. پس از گذشت 30 تا 45 دقیقه، با آب سرد بشویید. از این ماسک می توانید هفته ای یک مرتبه استفاده کنید. پس از شستشوی صورت، حتما از یک مرطوب کننده غنی، مرغوب و مناسب با تیپ پوستی خود استفاده نمایید.

روش 7: مرطوب کننده و روشن کننده پوست های بسیار حساس

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری برنج پخته شده

1 قاشق چای خوری روغن نارگیل

2 قاشق چای خوری آب پرتقال تازه

تمامی مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و بر روی پوست خود بمالید. 30 دقیقه صبر کرده و سپس با آب سرد به طور کامل بشویید. این ماسک برای تغذیه رسانی به پوست های بسیار حساس کاملا مناسب است. اگر پوست شما حساس باشد حتما متوجه شده اید که با برخورد کوچک ترین ماده شیمیایی با آن چقدر می تواند تحت تاثیر قرار گرفته، خشک شود، قرمز و یا ملتهب شود. بنابراین برای انجام مراقبت های پوستی باید حساسیت بیشتری خرج کنید. پوست های حساس به سادگی نمی توانند از لایه بردارها استفاده کنند. به همین علت است که روشن کردن پوست و خلاصی از سلول های مرده می تواند برای این افراد بسیار سخت باشد. ماسک برنج، آب پرتقال و روغن نارگیل برای این افراد کاملا مناسب است.

روش 8: ضد پیری بسیار قوی

مواد لازم:

2 قاشق چای خوری آرد برنج یا برنج پخته شده بدون نمک و روغن

3-4 حبه انگور

1-2 قطره روغن ویتامین E

همانطور که می دانید، یکی از اصلی ترین ویتامین های مورد نیاز پوست جهت مقابله با رادیکال های آزاد به عنوان اولین عامل پیری، ویتامین E است. تا به اینجا هم از خواص آب برنج برای جوان سازی پوست آگاه شدیم. انگور با وجود آنتی اکسیدان بسیار قوی مانند رسوراترول در پوست خود می تواند در جوان سازی پوست بسیار تاثیرگذار باشد. رطوبت رسانی انگور بسیار قوی است. بنابر خواص هریک از ترکیبات استفاده شده در این ماسک، تنها پس از چند بار استفاده از آن متوجه ناپدید شدن آرام چین و چروک های خود خواهید شد.

برای استفاده از ماسک ضد پیری بسیار قوی برنج، انگور و روغن ویتامین E، مواد را با یک دیگر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا کاملا یک دست شود. سپس بافت کرمی به دست آمده را بر روی پوست خود قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس با آب سرد ماسک را از روی پوست خوب بشویید.

روش 9: لایه بردار و روشن کننده پوست

مواد لازم:

2 قاشق چای خوری برنج خام

1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

این ماسک می تواند بدون بروز هیچ گونه آسیب در پوست شما، سلول های مرده را از بین برده و سلول های جوان تر را جایگزین آن ها کند. به همین ترتیب است که این ماسک آب برنج برای پوست در روشن شدن آن تاثیر می گذارد.

برنج و شکر قهوه ای را به خوبی آسیاب کرده و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا به یک بافت خمیری برسید. ماسک را هر دو هفته یک بار بر روی پوست صورت خود بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت 5 دقیقه با آب سرد بشویید. پس از شستشوی صورتتان به کمک یک مرطوب کننده با بافت سبک، پوستتان را مرطوب کنید. استفاده از مرطوب کننده التهابات ناشی از لایه برداری را به شدت کاهش می دهد.

روش 10: درمان جای زخم و ایرادهای پوستی

مواد لازم:

2 قاشق چای خوری برنج پخته شده

1 قاشق چای خوری پودر چای سبز

2-3 قاشق چای خوری چای سبز دم کرده

چای سبز یک تسکین دهنده و شفابخش فوق العاده است که در کنار خواص شگفت انگیز برنج می تواند در درمان ایرادها و آسیب های پوستی بسیار تاثیرگذار باشد. برای ساخت این ماسک، برنج پخته شده را به خوبی له کنید و سپس پودر چای سبز و چای سبز شده را به آن اضافه نمایید. بافت خمیری به دست آمده را بر روی پوست خود قرار داده و صبر کنید تا خشک شود. تا 20 دقیقه با هر مرتبه خشک شدن مواد بر روی صورتتان یک لایه دیگر قرار دهید. سپس با آب سرد صورت خود را شسته و از یک مرطوب کننده قوی با بافت سبک استفاده نمایید.

همیشه هم لازم نیست برای حفظ سلامتی پوست یا درمان مشکلات آن مانند چین و چروک و آکنه هزینه های زیادی بپردازید. فقط کافی است سری به آشپزخانه بزنید و از چیزهایی استفاده کنید که سال هاست از آن غافل شده اید. یکی از این موارد بسیار مفید آب برنج است. خواص آب برنج برای پوست بی شمار بوده و می توان آن را معجزه ای برای پوست و مو نامید. در این مقاله به مشتی از خروار این فواید اشاره کردیم و آموختید چطور با 10 روش مختلف ماسک های اثربخشی را با آن بسازید. اگر سوالی در این زمینه دارید، خوشحال می شویم پاسخگوی شما در بخش دیدگاه های این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه