فروش فوری ایران خودرو | ثبت نام ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو با محصولات جدید و از دم قسط برای عید فطر | آغاز ثبت نام فروش ف5وری ایران خودرو

فاطمی‌امین، وزیر صمت: روش نوبت‌دهی جایگزین قرعه‌کشی شده است و به همه متقاضیان خودرو خواهد رسید.ثبت‌نام جدید خودرو از نیمه اردیبهشت شروع می‌شود.از اواخر امسال هم فروش اقساطی و لیزینگی خودرو شروع خواهد شد.

فروش فوری ایران خودرو با محصولات جدید و از دم قسط برای عید فطر | آغاز ثبت نام فروش ف5وری ایران خودرو
کدخبر : 15999
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح فروش فوری ایران خودرو  با توجه به قانون ابلاغی از وزارت صمت هر چند وقت یکبار اجرایی می شود. طرح فروش فوری ایران خودرو، فرصت خوبی برای خرید با قیمت ارزانتر در بازار خودرو برای افراد است. فروش فوری ایران خودرو هر چند وقت یک بار تمدید شده و برای اطلاع رسانی به افراد اعلام می گردد. در طرح فروش فوری ایران خودرو، اتوموبیل های تولید ملی و ساخت خود کشور به فروش می رسند. فروش فوری ایران خودرو باعث معرفی خودرو های ملی نیز می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اردیبهشت امسال مجددا ثبت نام خودرو داریم، گفت: برای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید، برنامه زیادی داریم که جزئیات آن به زودی منتشر می شود.

 سیدرضا فاطمی امین امشب در برنامه صف اول شبکه خبر، با موضوع تحقق شعار سال و اقدامات وزارت صمت در  این باره، اظهار داشت: خوشبختانه در دو حوزه تولید و تورم از سال قبل کارهایی آغاز شده است و نتایج قابل توجهی به دست آمده است؛ براساس آمار بانک مرکز به لحاظ رشد اقتصادی در پاییز 1401 رشد بخش صنعت 11.6 بود که از سال 96 به بعد بی نظیر است. در نه ماهه اول امسال این رشد به 8 درصد رسید و به عبارتی در هر فصل زیاد می شود.

وی افزود: در بخش معدن نیز که در سال 1400 رشد منفی بود و منهای یک درصد بود در نه ماهه 1401 به 2.9 درصد رسید یعنی تقریبا 4 درصد رشد تولید در بخش معدن داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در حوزه سرمایه گذاری نیز اتفاقات بسیار خوبی افتاد و در پاییز 1401 رشد سرمایه گذاری در ماشین آلات 28 درصد رشد داشت که از سال 90 بی نظیر است. این بدان معنا است که در رشد تولید اتفاقات خوبی می افتد و رشد سرمایه گذاری نیز حاکی از آن است که آینده نیز خوب خواهد بود.

فاطمی امین اظهار داشت: دو تورم وجود دارد یکی مصرف کننده که عموم مردم با آن سر و کار دارند و تورم بعدی تورم تولید کننده است در بخش معدن تورم این بخش در تابستان 1400 حدود 116 درصد بوده و در پاییز سال گذشته به 25 درصد رسیده است و در صنعت ساخت کالا در تابستان 1400 در مجموع تورم تولید کننده 80 درصد بود که در پاییز سال گذشته به 34 درصد رسید که این موضوع نیز حاکی از آن است که کاهش تورم تولید کننده می تواند بر کاهش تورم مصرف کننده اثرگذار باشد.

وی افزود: در خصوص تورم مصرف کننده در بخش پوشاک نیز کاهشی بوده است و در اواخر سال گذشته از میانگین تورم کشور کمتر بوده است.

فاطمی امین بیان داشت: در حوزه رشد تولید براساس آمار منتشر شده بیش از دو برابر کل اقتصاد در بخش صنعت  رشد داشته ایم و تورم مصرف کننده در بخش ما کمتر از کل کشور بوده است.

وزیر صمت اظهار داشت: مهمترین کار امسال ما تنظیم تداوم این روند است که 8 درصد رشد اقتصادی رشد داشته باشد.

وی اظهار داشت: دو برنامه متناسب با شعار سال داریم که یکی مهار تورم و رشد تولید است که این دو برنامه را هفته آینده منتشر می کنیم و همه علاقمندان می توانند این برنامه ها را مطالعه و نظرات را به ما منتقل کنند و ما نیز از نظرات آنها استفاده خواهیم و در نهایت گزارش کار به آنها ارائه خواهیم کرد.

فاطمی امین اظهار داشت: دهه 90 دهه خوبی به لحاظ اقتصادی نبود و متوسط رشد اقتصادی کشور یک درصد بوده است ما در این دهه تورم بالایی داشتیم که تورم خاصیت انباشتی دارد. لذا وقتی 10 سال تورم بالا داریم یعنی یک بخش از قدرت خرید کم می شود و وقتی به انتهای 10 سال می رسیم اینها با هم جمع می شویم و از سال 97 به بعد نیز 5 سال تورم بالای 30 درصد داشته ایم و این خاصیت انباشته در یک سال خود را نشان می دهد.

فروش فوری ایران خودرو

وی افزود: ما باید بر روی تولید تمرکز کنیم و این موضوع بهترین روش برای توزیع درآمد در جامعه است. اینکه مردم احساس می کنند معیشتان دچار مشکل است درست است لذا تا تولید رشد نکند آن مسائل حل نخواهد شد.

وزیر صمت در رابطه با افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو گفت که این موضوع هم مربوط به تورم 10 سال گذشته است و افزود: در بخش خودرو چندین چالش وجود دارد که قبلا هم در یک برنامه ای از من سوال شد و گفتم که بله مافیا داریم، چهار سال نیز کاهش تولید داشته ایم و تقاضا انباشته شده داشته ایم و در سال 1401 تولید نسبت به سال قبل از 39 درصد افزایش داشته و تولید به یک میلیون و 350 هزار دستگاه رسیده است لذا در خودرو با مشکل کمبود عرضه مواجه بودیم.

وزیر صمت با بیان اینکه مجددا در اردیبهشت امسال ثبت نام خودرو داریم، گفت: خودروسازان برای امسال وعده تولید 2 میلیون دستگاه خودرو داده اند اما ما روی عدد 1.7 میلیون دستگاه حساب می کنیم.

وزیر صمت در ادامه اظهار داشت: ما در بازار خودرو دو مساله همزمان داریم که این دو مساله با عرضه بیشتر و مالیات بر عایدی سرمایه قابل حل است. مساله اول ناشی از شکاف عرضه و تقاضا است زیرا با این شکاف خودرو خاصیت حفظ ارزش پول را می یابد و لذا وقتی مردم انتظار تورم دارند دنبال حفظ دارایی هستند و یکی از گزینه های خوب نیز برای این کار خودرو است و لذا در این بخش با تقاضای کاذب مواجه می شویم ضمن اینکه با توجه به مسائل دیگر از جمله عدم واردات و افزایش قیمت ارز و همچنین بحث مافیا در بازار خودرو مشکلات این حوزه زیاد می شود.

* برخی خودروسازان موجب التهابات بازار خودرو بودند

وی با بیان اینکه بعضی از خودروسازان بویژه مونتاژکاران به التهابات بازار دامن می زنند، گفت: به عنوان مثال مواردی بوده است که این خودروسازان خودرو می فروختند و بخشی از پول را سکه دریافت می کردند و یا ثبت نامی را اعلام می کردند و همان موقع هم مطالبه پول زیادی را مثلا 800 میلیون می کردند و ثبت نام که مثلا ساعت 8 آغاز می شد در نهایت یک ربع نیز به پایان می رسید بنابراین عدم شفافیت در عرضه وجود داشت که این موضوع را حل کردیم و حل این موضوع این مافیا را به حرکت درآورده است و هجمه هایی را ایجاد می کنند.

* تلاش وزارت صمت برای واردات خودروهای کارکرده

وی افزود: در مورد واردات خودرو نیز اقداماتی انجام شده و از آنجا که از سال 97 واردات خودرو ممنوع بود لذا با چالش هایی مواجه بودیم اما واردات خودرو کارکرده در دستور کار ما قرار دارد و معتقدیم واردات خودروهای نو و کارکرده در کنار افزایش تولید در سال جاری می تواند بازار را به تعادل برساند.

وزیر صمت اظهار داشت: با افزایش عرضه خودرو و تولید خودرو و همچنین واردات خودروهای نو و کارکرده و تکمیل قواعد مالیاتی کشور از جمله قانون مالیات بر عایدی سرمایه می توان چالش های خودرو را حل کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت کارخانه ای خودرو شاهین با محاسبه مالیات و سایر هزینه ها 400 میلیون تومان است، گفت:  متقاضیان خرید شاهین که به در طرح یکپارچه ثبت نام کرده اند از هفته آینده خودروهای خود را تحویل می گیرند و تا سه ماه آینده تمام متقاضیان این خودرو، خودروی خود را خواهند گرفت و ضمن اینکه در اردیبهت ثبت نام جدید خواهیم داشت. این در حالی است که خودرو شاهین در بازار 700 میلیون تومان است و سوال اینجاست که این قیمت را چه کسانی در بازار رقم می زنند که باید بگویم مافیا.

وزیر صمت بیان داشت: سال گذشته شاهین روزانه 60 دستگاه تولید می شد و امسال روزانه 250 دستگاه تولید می شود لذا این افزایش قیمت منطقی نیست.

وی بیان داشت: در مجموع در حوزه خودرو یک عامل مردم است و تقاضای واقعی و غیر واقعی این بخش است ضمن اینکه مافیا نمی خواهد که این قیمت های بالا شکسته شود.

وزیر صمت با اشاره به قیمت سازی در حوزه خودرو ، اظهار داشت: برای رفع این معضل باید تولید خودرو را افزایش داد و ضمن اینکه بر واردات متمرکز شویم.

وی در پاسخ به ای سوال که چه زمانی قیمت کارخانه و بازار خودرو به یکدیگر نزدیک می شود، گفت: ما امیدواریم که امسال این قضیه حل شود، سال گذشته آمار تولید خودرو افزایش یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال رشد تولید در بخش خودرو تقویت می شود، اظهار داشت: یک عده از این مساله زیان می برند. از شرایط ناپایدار در حوزه خودرو عده ای نفع می برند. اما ما پیش بینی می کنیم تا اواسط سال جاری در بسیاری از خودرو قیمت کارخانه و بازار به یکدیگر نزدیک شود و تا پایان سال نیز شکاف قیمت و فاصله قیمتی را دیگر نداشته باشیم برآوردهای ما نشان می دهد تقاضای جامعه و میزان تولید می تواند ما را به تعادل برساند ضمن اینکه مردم در مورد قیمت سازی های کاذب در بخش خودرو دقت نکنند.

وی افزود: در خصوص تورم خودرو تا آبان ماه گذشته تورم کاهشی بود اما از آذر به بعد با توجه به جنگ ارزی طبیعتا فاصله بین قیمت کارخانه و بازار را ایجاد کرد و این موضوع تقاضا دلالی را ایجاد کرد.

وزیر صمت اظهار داشت: سال گذشته یک میلیون و 550 هزار دستگاه تولید شد و برنامه امسال خودروسازان برای تولید بیش از دو میلیون دستگاه است اما ما بر روی تولید یک میلیون و 700 هزار دستگاه حساب کرده ایم.

وی در مورد ساز و کار نوبت دهی بجای قرعه کشی در خودرو بیان داشت: من می توانم به تمام کسانی که در این ساز و کار ثبت نام می کنند خودرو خواهد رسد. قرعه کشی به طور کامل کنار گذاشته شده است و از هفته آینده انعقاد قراردادها و تحویل خودروها آغاز می شود و با توجه به اینکه خودرو براساس نوبت دهی تحویل می شود در نتیجه هر فردی که ثبت نام کند خودرو تحویل می گیرد.

وزیر صمت بیان داشت: در نیمه دوم هم در تلاش هستیم که فروش قسطی (لیزینگی) خودرو را فراهم کنیم و صف فروش خودرو در مورد خیلی از خودروها از بین می رود ضمن اینکه در مورد بسیاری از خودروهای سایپا در مهرماه سال گذشته قرعه کشی حذف شد.

فاطمی امین درباره حساب وکالتی خودرو بیان داشت: برخی از بانک ها متاسفانه  همکاری خوبی نداشتند و با وجود انصراف متقاضی نسبت به رفع مسدودی حساب ها اقدام نکردند که در دور بعدی ثبت نام این بانک ها را مشارکت نخواهیم داد.

وزیر صمت اظهار داشت: ما هر روز پیگیر این مساله هستیم و امیدواریم بانک ها مشتری مداری را رعایت کنند و نسبت به رفع انسداد حساب وکالتی اقدام کنند.

وی افزود: خودرو یک صنعت بیمار تحت درمان است، نمی توانیم بگوییم الان وضعیت خوبی دارد و حتی من به عنوان وزیر صمت منتقد این صنعت هستم اما این صنعت رو بهبودی است. بطوری که در تولید روند خوبی گرفته است و ضمن اینکه در پایداری تولید نیز روند خوبی گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: البته امسال در بحث رضایت مشتریان حساسیت خاصی خواهیم داشت و همچنین امسال 9 محصول جدید مانند اطلس، ریرا و ... در حوزه خودرو برای اولین سال منتشر می شود.

وزیر صمت اظهار داشت:  یکی از مسائل مهم در حوزه خودرو کاهش آلایندگی است و در این زمینه نیز برنامه هایی داریم.

 * جزئیات رفع انسداد پول خریداران خودرو

فاطمی امین اظهار داشت: متقاضیان خرید خودرو از طرح یکپارچه که نوبت دهی آن ها برای تحویل خودرو تا تابستان باشد با آنها قرارداد منعقد می شود اما کسانی بعد از مهر خودرو به آن ها تحویل داده می شود می توانند نسبت به رفع انسداد پول هایشان در بانک اقدام کنند اما نوبت شان حفظ خواهد شد.

وی گفت: در حوزه فولاد در یک ماه گذشته کاهش قیمت داشته ایم بطوریی که قیمت شمش و میلگرد کاهش یافته است و این روند ادامه دارد.

فاطمی امین افزود: یکی از برنامه امسال وزارت صمت درباره رشد تولید و لذا روی نظام توزیع مواد اولیه کار می کنیم و بر این اساس پروژه ای برای خرده فروش مواد اولیه آغاز شده است و تمرکز ما در برنامه رشد تولید این است که مواد اولیه را با قیمت و زمان مناسب به دست تولید کننده برسانیم.

وی درباره راه اندازی سامانه شفایت فروشگاهی گفت: روزانه دو میلیون صورت حساب  را دریافت می کنیم و این کار بسیار بزرگی است. راه اندازی سامانه های فروشگاهی بسیار باعث شفاف سازی است و با توجه به اقداماتی که از سال گذشته آغاز شده در نتیجه در روز صورت حساب 2 میلیون دستگاه را از طریق سرور ها دریافت می کنیم و برای یک میلیون و 300 هزار نوع کالا نیز شناسه گذاری شده است.

وزیر صمت اظهار داشت: با توجه به همکاری یکی از بانک ها 100 هزار دستگاه کارت خوان متصل به بارکد خوان ها را آماده کرده است در یکی دو ماه آینده در فروشگاه ها نصب می شود لذا با این شرایط هم قیمت فروش کالا را در فروشگاه ها رصد می کنیم و هم می توان موجود انبارها را به راحتی به دست آورد و لذا قیمت و موجودی کالا قابل کنترل است.

وی بیان داشت: الان نزدیک 300 میلیون قطعه لوازم یدکی شناسه دار شده است.  برنامه ریزی ما برای اتصال لاستیک فروشان به سامانه شفافیت فروشگاهی در اواخر خرداد و حداکثر اواسط مرداد است.

فاطمی امین اظهار داشت: این اقدام یکی از کارهای بنیادی در مدیریت بازار است و بسیاری از مشکلات در حوزه قاچاق و .... حل خواهد شد.

وی بیان داشت: در چند سال گذشته رشد تولید در بخش معدن منفی بود اما در 9 ماهه سال گذشته رشد به 2.9 رسید لذا در حوزه معدن چند کار انجام شده که یکی تامین ماشین الات بود و دیگری نیز موضوع واردات ماشین آلات معدنی را پیگیری کردیم و موضوع مزایده ها را دنبال کرده ایم.

فاطمی امین گفت: در مزایده ها چند شرط جدید قرار داده ایم بطوری که یکی از قواعد این است که کسانی برای گرفتن یک معدن در مزایده ها اولویت دارند اینکه توان فرآوری داشته باشند.

وی افزود: همچنین بسته های معدنی تعریف کردیم و چند معدن را در یک بسته قرار دادیم. در بخش معدن خبر خوب این است که خام فروشی حدود یک درصد است و یک درصد از برداشت ما در بخش معدن صادر می شود ضمن اینکه مواد خام معدنی را نیز وارد می کنیم. اما در کنار این مساله مواد نیمه خام صادر می کنیم.

وزیر صمت اظهار داشت: سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کمتر از 3 درصد است که باید با رشدهای مداوم آن را افزایش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ابوالفضل شهبازی
    0

    دروغ

    دروغ دروغ اولش گفتن نهایت یکساله ماشین میدن حالا به من گفتن زمستان ۱۴۰۳

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه