حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان

خبر خوش رئیسی برای کارکنان دولت | تغییر مهم در حقوق کارمندان از این ماه

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از ورود هیئت تطبیق مصوبات مجلس به آیین‌نامه افزایش حقوق کارکنان دولت خبر داد.

خبر خوش رئیسی برای کارکنان دولت | تغییر مهم در حقوق کارمندان از این ماه
کدخبر : 15901
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق کارمندان در ایران نیز مانند سایر کشورها، شامل حقوق پایه، بیمه‌ها، مزایا، مرخصی و تعطیلات، مزایای خانوادگی و حقوق اضافی مانند ساعات اضافه کاری و پاداش‌هایی است که کارفرما ممکن است به کارمندان خود اعطا کند.حقوق کارمندان بر اساس قانون کار، باید حداقل برابر با حداقل دستمزد مشخص شده در هر سال باشد. بیمه‌هایی مانند بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه تکمیلی نیز برای حقوق کارمندان در ایران الزامی است.حقوق کارمندان به مبلغ ثابتی که با کارفرما توافق شده است، از جمله حقوق‌های اولیه است. بیمه‌ها نیز معمولاً شامل بیمه‌های سلامت، بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲  با اشاره به آیین‌نامه دولت درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه تصویب کرد که حقوق همه کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش یابد اما در حال حاضر در آیین نامه‌ای که دولت تدوین کرده، افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی است.

وی با بیان اینکه افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت مخالف مصوبه مجلس است، گفت: مجلس افزایش ۲۰ درصدی برای همه کارکنان را تصویب کرده لذا آنچه که سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق‌ها یعنی به شکل پلکانی در نظر گرفته باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه افزایش پلکانی حقوق به ضرر کارکنان دولت است، گفت: با این روش کارکنانی که ۲۱ میلیون حقوق دریافت می‌کردند، میزان کمتری افزایش حقوق خواهند داشت که با این اقدام باعث رنجش متخصصین و اساتید دانشگاه و غیره خواهیم شد.

زارع با تاکید بر اینکه هیئت تطبیق مصوبات مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد، ادامه داد: ممکن است هیئت این آیین نامه اجرایی را رد کرده و دولت آیین‌نامه اجرایی را اصلاح کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اگر هیئت تطبیق مصوبات مجلس افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت را رد کند، سازمان برنامه و بودجه باید افزایش ۲۰ درصد حقوق کارکنان را برای همه اعمال کند.

حقوق کارمندان

رحیم زارع با اشاره به ابلاغ  آئین نامه اخیرا هئیت دولت درباره چگونگی پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان،گفت: پیش از آنکه هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس این آئین نامه را لغو کند دولت هرچه سریعتر و پیش از صدور احکام جدید افزایش حقوق کارکنان در دستگاه‌ها، آن را اصلاح کند.

وی با یادآوری شفافیت تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور افزود: قانون بودجه، افزایش ۲۰ درصدی حقوق را برای همه کارکنان دولت براساس متغیر‌های تورمی سالانه و رتبه بندی‌های استخدامی و اداری عادلانه دیده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس، تاکید کرد: تبصره ۲ آئین نامه دولت مربوط به چگونگی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت که حداکثر دریافتی ماهانه را ۷ برابر حداقل حقوق و به میزان ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان محدود کرده که خلاف قانون و مردود است.

زارع گفت: تصویب ۲۰ درصدی افزایش حقوق برای همه گروه‌های کارکنان دولت در چارچوب عدالت و جلب رضایت کارکنان نخبه و مجرب ازجمله اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و دیگر متخصصان بوده است.

هیئت دولت اخیرا آئین نامه چگونگی پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت را در ۲ تبصره و ۱۰ بند تصویب و به دستگاه‌های اجرایی اداری کشور ابلاغ کرد. تبصره ۱۲ حقوق و دستمزد قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، ضریب حقوق گروه‌های مختلف کارکنان دستگاه‌های تبصره ۲۹ قانون برنامه ششم را ۲۰ درصد و حداقل حکم کارگزینی ۱۴۰۲ را معادل ۲ و یک دهم برابر حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۱ تعیین کرده است. در این تبصره حداکثر حکم ۷ برابری برای ضریب حقوق ۱۴۰۲ دیده نمی‌شود./خانه ملت

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    1

    حقوق کارمند ۱۰۰برابر میکنید حقوق کارگران بیچاره را ۶ تا ۷ میلیون این انصاف ؟

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه