یارانه نقدی | یارانه نقدی رمضان

واریز یارانه نقدی رمضان 150 هزارتومانی برای هر نفر | پرداخت یارانه نقدی 600 هزار تومانی بحساب سرپرستان خانوار

با دستور رئیس‌جمهور، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌ حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود

واریز یارانه نقدی رمضان 150 هزارتومانی برای هر نفر | پرداخت یارانه نقدی 600 هزار تومانی بحساب سرپرستان خانوار
کدخبر : 15510
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 400 هزار تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

با دستور رئیس‌جمهور، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌ حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.به گزارش سازمان برنامه‌وبودجه کشور، به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

یارانه نقدی رمضان به چه کسانی تعلق گرفت؟

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

ابراهیم رضایی،  نماینده مردم دشتستان  در  مجلس شورای اسلامی  گفت: یکی از مطالبات مردم به‌ویژه افرادی که  یارانه  نمی‌گیرند این بوده که راهکاری برای ثبت‌نام و استفاده از این حق داشته باشند 

او خاطرنشان کرد: همواره مراجعاتی از مردم داشتیم که نسبت به عدم پرداخت یارانه و نبود ساز و کار مشخصی برای ثبت نام گلایه می‌کردند 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا نیز به بهانه‌هایی این کار صورت نمی‌گرفت و در واقع مشکل عدم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه توسط دولت بود./فردا

یارانه نقدی

بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار بالغ بر ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده است و مردم می توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای مشمول این طرح را خریداری کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و به اذعان کارشناسان در صورت مدیریت صحیح و استقبال مردمی بخش اعظمی از تورم موجود را کنترل خواهد کرد.

این طرح در چند هفته گذشته در چهار استان هرمزگان، گیلان، قزوین و مرکزی به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و طبق گفته مسئولان وزارت کار در برخی استانها از جمله هرمزگان با اقبال عمومی مواجه شد و در برخی دیگر تمایل به یارانه نقدی بیش از خرید اعتباری کالابرگ بود، با این حال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، از این رو مردم می‌توانند کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

وی اخیرا ضمن اشاره به فرایند استانی طرح ملی کالابرگ الکترونیک از اتصال بیش از ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیکی خبر داده است.

به گفته وی مردم می‌توانند تقریباً یک ماه زودتر از زمان واریز یارانه نقدی نسبت به خرید اعتباری در طرح کالابرگ الکترونیک اقدام کنند.

آنطور که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته در طرح کالابرگ الکترونیک مردم بین دریافت یارانه نقدی یا کالابرگ الکترونیکی مردد هستند ولی امیدواریم با مشوق‌هایی که در نظر می گیریم اقبال مردم بیشتر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه