یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | افزایش یارانه نقدی

فوری/حذف یارانه نقدی این دهک ها از این ماه | شوک به یارانه بگیران

نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، ضمن حذف یارانه پردرآمدها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سال آینده موظف به شناسایی و ثبت متقاضیان جدید یارانه کردند.

فوری/حذف یارانه نقدی این دهک ها از این ماه | شوک به یارانه بگیران
کدخبر : 15063
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 400 هزار تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

در جلسه علنی نوبت صبح روز (دوشنبه) بند (د) تبصره ۱۷ تصویب شد. بر این اساس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن بروزرسانی داده‌ها، دو بار در سال با اتکا به داده‌های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و واقعیت‌های اقتصادی کشور، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم نسبت به شناسایی گروههای مشمول حمایت و مشمولین ماده ۱۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برقراری حمایت‌های یارانه‌ای آن ها و اعلام حذف گروههای پردرآمد از حمایت‌های یارانه‌ای اقدام نماید. سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام نمایند.

کلیه دستگاههای اجرائی ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به‌صورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و مکلفند تا ‌فرایند استحقاق‌سنجی متقاضیان را با بهره‌برداری از شاخص‌های پایگاه، تدقیق، هدفمند و اثربخش نمایند.

یارانه نقدی

مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

یارانه نقدی اسفند نفری ۸۰۰ هزار تومان شد؟ | زمان واریز یارانه نقدی اسفند تغییر کرد | یارانه این ماه زودتر واریز می شود؟

مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه مشخص شد و یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه مشخص شد. مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. اما این تنها یک گمانه است و هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی توضیحی درباره زمان واریز یارانه اسفند ماه اعلام نکرده‌اند.

از طرف دیگر، مبلغ یارانه اسفند ماه مانند ماه‌های گذشته برای سه دهک اول درآمدی، 400 هزار تومان و برای دهک چهارم تا نهم، 300 هزار تومان است. یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

واریز یارانه بهمن ماه، با انتقادات زیادی همراه بود. یک عده از یارانه‌بگیران اعلام کردند که یارانه دریافتی آنها کاهش یافته است و دسته دوم افرادی بودند که هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده بود.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه هیچ خانواری حذف نشده است و دلیل عدم واریز یارانه‌ها، مشکل سیستم بانکی بوده است.بانک مهر ایران یکی از بانک‌هایی است که بیشترین شکایت واریز نشدن یارانه را داشت. اپراتور این بانک در پاسخ گفته بود که یارانه نهایتا تا تاریخ 25 بهمن ماه واریز می‌شود. اما هنوز برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند که یارانه آنها واریز نشده است و این مشکل مربوط به بسیاری از بانک‌هاست.

حالا یارانه‌بگیران نگران هستند که اسفند ماه هم یارانه آنها واریز نشود و یا با تاخیر واریز شود. آن هم در حالی که هیچ مقام مسئولی درباره علت واریز نشدن و یا واریز با تاخیر یارانه توضیح دقیقی نداده است.

در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش‌بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است سال آینده دهک یارانه‌ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها خط بخورد؟

صولت مرتضوی گفت: قانون‌گذار تکلیف کرده است که ما دهک‌های پردرآمد را حذف کنیم، اما بنا به پاره‌ای ملاحظات تاکنون تصمیم جدی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی گرفته نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه