فروش فوری خودرو | ثبت نام اینترنتی فروش فوری خودرو

آغاز آخرین حراجی خودرو از دم قسط | فروش فوری خودرو به مناسبت نوروز

شرایط پیش فروش محصولات مدیران خودرو برای 26 اسفند اعلام شد.

آغاز آخرین حراجی خودرو از دم قسط | فروش فوری خودرو به مناسبت نوروز
کدخبر : 15327
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

شرایط طرح جدید پیش فروش مدیران خودرو اسفند ۱۴۰۱ شامل ایکس۲۲،آریزو ۵،ایکس ۵۵،تیگو۷،آریزو۶،اف ایکس،تیگو ۸ و تیگو ۸ پرو اعلام شد.

شرایط پیش فروش شرکت مدیران خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای فرآیند نوبت دهی به شرح جدول ذیل اعلام میگردد.

در این طرح پیش فروش ، قیمت ها علی الحساب بوده و قیمت نهایی در زمان ارائه دعوتنامه تکمیل وجه مشخص می گردد.

انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام الزامی می باشد.

متقاضیان میبایست دارای گواهینامه رانندگی خودرو باشند.

محدودیت فاصله زمانی از آخرین خرید برای متقاضیان، ۲۴ ماهه می باشد.

الزام نداشتن پالک فعال انتظامی برای مشتریان ، مالک عمل قرار خواهد گرفت.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است، می توانند از جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی (لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

فروش فوری خودرو

طبق عادت هر ساله، خودروسازان مدل خودروهایی را که در اسفند به مشتریان تحویل داده می شوند برای سال آینده میزنند تا محصولات تحویلی در آخر سال با افت قیمت رو به رو نشوند، اما همچنان با وجود این که مدل خودرو برای سال بعد خورده است، باز هم می بینیم که در بازار آزاد بر روی این خودروها که تحویل سال 1401 هم هستند، اما مدل‌شان برای سال بعد است اسم می گذارند و آن ها را برج دوازدهی خطاب می کنند، که البته در این نام گذاری کمی افت قیمت هم دامن خودروی مورد نظر را می گیرد.

سخنگوی وزارت صمت گفت که طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از شنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و جزئیات خرید خودرو از این سامانه را توضیح داد.این بار حساب وکالتی باید به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد و مبلغ مورد نیاز جهت ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی 100 میلیون تومان است.

 امید قالیباف اظهار کرد: در گام  اول متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن مسدود کنند. همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال بنام خود داشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو نخریده باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه کشی حذف شده، گفت: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت نام اولا اولویت بندی متقاضیان انجام می‌شود و دوما با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب خریدار باقی بماند.

سخنگوی وزارت سمت افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از سه ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد( با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس بر اساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هر محصول در خصوص قطعی کردن ثبت نام اقدام کند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از ؛ رسالت، آینده ، اقتصادنوین، ایران زمین ، گردشگری ، سینا، شهر، بانک مهر ایران ، کشاورزی ، پست بانک ، سرمایه ؛ بانک تجارت و بانک ملت. اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکر شده اعلام خواهد شد.

قالیباف  مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و گفت: خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل، قیمت روز خودرو اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.

وی هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و  برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به منظور شفاف سازی عرضه خودروسازان انجام می‌شود.

با توجه به مدت باقی مانده تا پایان سال جاری می توان گفت این آخرین حراجی خودرو به قیمت کارخانه خواهد بود.  

این طرح فروش برای سه دسته متقاضی یعنی برای متقاضیان عادی؛ دارندگان خودرو‌های فرسوده و مادران دارای دو فرزند و بیشتر اجرا می شود.

متقاضیان عادی (به استثنا دارندگان خودرو‌های فرسوده و مادران) پس از افتتاح حساب وکالتی، می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی اینترنتی esale.ikco.ir ثبت نام کنند.

متقاضیان عادی برای خرید خودرو‌های سورن پلاس بنزینی و دناپلاس توربورشارژ اتوماتیک باید مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان و برای خرید خودروی خانواده هایما مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ذخیره کنند. متقاضیان جایگزینی خودرو‌های فرسوده و مادران (طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) برای ثبت نام نیاز به حساب وکالتی ندارند.

مشتریان نهایی روز یکشنبه (۲۱ اسفند) از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی مشخص می‌شوند.

متقاضیان ثبت نام در این طرح می‌توانند با مراجعه به یکی از بانک‌های (ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه، پاسارگاد، پارسیان، آینده، کشاورزی، رسالت، اقتصاد نوین، مهر ایرانیان و سپه) برای افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب وکالتی اقدام کنند. فراموش نگنیم آبی های جاده مخصوص اعلام نکرده اند از هر محصول چه تعداد در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه