واریزی جدید | واریزی دولت | یارانه جدید

واریزی جدید 855 هزار تومانی در حساب سرپرستان خانوار | واریزی جدید دولت برای این گروه

سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰و نیز باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)، به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود.

واریزی جدید 855 هزار تومانی در حساب سرپرستان خانوار | واریزی جدید دولت برای این گروه
کدخبر : 15321
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واریزی جدید اینبار دولت برای سهام عدالتی هاست. واریزی جدید برای سود سهام عدالت است.میزان واریزی جدید اینبار بین 400 تا 800 هزار تومان است.واریزی جدید از شنبه به حساب سرپرستان واریز می شود.آخرین جزییات را درباره واریزی جدید می خوانید.

سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر واریز باقیمانده سود سهام عدالت نزد این سازمان به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بدین وسیله به آگاهی کلیه سهامداران محترم می رساند، «سود عملکرد شرکتهای غیربورسی مربوط به سالهای ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ » و همچنین «باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)» جهت واریز به حساب سهامداران محترم سهام عدالت به حساب شرکت مذکور واریز شده است.

بنابراین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکتهای بورسی سهام عدالت، سود سهام نزد این سازمان را نیز به حساب سهامداران محترم واریز خواهد نمود.

بر این اساس از کل مبلغ واریز شده توسط شرکت مذکور، مبلغ  ۲۵۵ هزار تومان برای سهامداران یک میلیون تومانی و مبلغ ۱۳۵ هزار تومان برای سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، مربوط به سود واریز شده توسط سازمان خصوصی سازی می باشد.

واریزی جدید

سپرده گذاری مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در آستانه واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برخی مجرمان سایبری با ترفند‌های جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.

در این پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده، از مخاطبین درخواست می‌شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

بر اساس اطلاعیه سمات، مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.

شایان ذکر است، هرگونه اطلاع رسانی در سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت‌های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir، www.sejam.ir و sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.

سهام عدالت

با سجامی شدن سود سهام عدالت دوره‌های قبل خود را دریافت کنید.

بنا بر اعلام رئیس سازمان بورس آقای مجید عشقی به شرط احتمال واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در روز‌های شنبه یا یکشنبه وجود دارد سودی که بنا است با سود شرکت‌های غیر بورسی همراه باشد و از طریق بستر سجام همانند دوره‌ای قبلی واریز شد.

در خصوص واریز سود سهام عدالت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت تنها از طریق سامانه سجام واریز خواهد شد.

همچنین اعلام شد، سهامدارانی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده تا آخر هفته فرصت دارند تا با ثبت نام در سامانه سجام علاوه بر دریافت سود فعلی سود دوره‌های گذشته را هم دریافت کنند همچنین فرصت برای اصلاح مشکلات حسابی همچنان تا قبل از واریز سود وجود دارد.

لازم به ذکر است واریز سود و مراحل آن نیازمند صرف زمان است بنابر این ممکن است فرآیند واریز ۲۴ ساعت زمان ببرد.

رئیس سازمان بورس مجید عشقی از زمان احتمالی واریز مرحله دوم سود سهام عدالت خبر داد؛ سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها که مرحله نخست واریزی آن ۳۰ آذر بود و در همان زمان وعده واریز مابقی سود این سهام تا پایان سال داده شده بود.

در ۲۹ آذر عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود، دومین مرحله سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ تا پایان سال به حساب مردم واریز خواهد شد.

عشقی روز گذشته در ادامه بحث زمان واریز سود سهام عدالت گفت: از مجموع شرکت‌های سبد سهام عدالت، برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکرده‌اند، با این شرکت‌ها همچون فولاد، مارون و... صحبتی در خصوص واریز هرچه سریع‌تر سود داشته‌ایم. فکر می‌کنم تا سه شنبه واریزهای آن‌ها انجام بشود، البته انجام محاسبات لازم نیز زمانی را صرف خواهد کرد و احتمالا تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده سود سهام عدالت واریز می‌شود.

سود سهام عدالتی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد، مبلغ واریزی سود در مرحله اول برای آن‌ها متفاوت بود. سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

اما میزان واریزی سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟ در همین خصوص رئیس سازمان بورس پیش از این گفته بود، دومین مرحله سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ به همان مقدار مرحله اول است.

البته که تاکنون در خصوص مبلغ دقیق واریزی عددی مشخص اعلام نشده است  و این مبلغ بستگی به عملکرد شرکت ها در واریز سود دارد. سودی که بنابر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی در صورت نهایی شدن زمان واریز تنها از طریق سجام پرداخت خواهد شد و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه یا مکان خاصی نیست و سهامداران باید در این زمینه مراقب سودجویان باشند.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی در این زمینه گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب یا سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد می‌کنند.

وی اضافه کرد: با کلیک کاربر روی لینک ارسال شده، دستگاه قربانی هک شده و کلاهبرداران می‌توانند به پیامک‌های دریافتی و لیست مخاطبین دسترسی پیدا کنند. در ادامه، علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال می‌کنند.

به گفته او پیامک‌های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند. پیامک‌های حاوی لینک با سرشماره‌های شخصی، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است.

همچنین مدیر پرداخت سود سپرده گذاری مرکزی حسین قشمی پیش از این گفته بود: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناسناس
    0

    باسلام طبق صحبت‌های شده واریز سود یک میلیونی ۱۰۰۰۳۵۶یک میلیون سیصدو پنجاه و شش تومان است با حساب اینکه ۱۰۰۰۱۲۸تومان +۲۵۰هزار تومان سود شرکت‌های غیر بورسی سال‌های ۹۸ الی ۱۴۰۰تفاوتی ۲۲۰۰۰تومانی اینجا احساس می‌شود لطفاًن مسئولین پاسخگو باشن

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه