واریزی جدید | واریزی برای بازنشستگان

واریزی فوق العاده برای بازنشستگان از امروز | جزییات تازه از واریزی جدید برای بازنشستگان

با اعلام وزیر اقتصاد از امروز بازنشستگان کشوری میتوانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان اعتبار خرید استفاده نمایند.

واریزی فوق العاده برای بازنشستگان از امروز | جزییات تازه از واریزی جدید برای بازنشستگان
کدخبر : 15094
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام بازنشستگان رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای بازنشستگانی است که منتظر ثبت نام وام بازنشستگان هستند. قرار است وام 10 میلیون تومانی به عنوان واریزی جدید برایشان پرداخت شود.مقدار واریزی جدید هنوز مشخص نشده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

احسان خاندوزی گفت: از امروز تا عید فطر برای ۲ میلیون بازنشسته کشوری و فولاد، اعتبار خرید تا سقف ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم.

در این طرح که با نام «ضیافت» برای صندوق بازنشستگی کشوری و فولاد اجرا شده است، بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول یعنی افرادی که «پیامک دعوت» از سوی بانک صادرات ایران دریافت کرده باشند، می توانند به سامانه مربوطه به نشانی https://ziyafat.bsi.ir/#/auth مراجعه کنند.

در این طرح اختیاری که زمان استفاده از آن از تاریخ ۲۲ اسفندماه تا ۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ است، میزان اعتبار برای کالاهای مصرفی (مثل خوراکی، شوینده، بهداشتی و …) از فروشگاه رفاه و وین مارکت حداکثر مبلغ ۸ میلیون تومان با بازپرداخت اقساط ۶ ماهه و برای کالاهای بادوام (لوازم خانگی) از گروه انتخاب، حداکثر ۱۵ میلیون تومان با بازپرداخت اقساط ۱۰ ماهه تعیین شده است. این تسهیلات بدون سود بانکی به متقاضیان مشمول ارائه می شود.

براین اساس، مشمولان طرح، می توانند پس از مراجعه به سامانه مربوطه با وارد کردن کد ملی و کد امنیتی درج شده و ارسال کد دریافتی به شماره تلفن همراه خود، وارد سامانه ثبت نام بانک صادرات شوند و کلیات و شرایط این طرح را با دقت مطالعه کنند.

هر بازنشسته و وظیفه بگیر کشوریِ مشمول طرح ضیافت، صرفاً امکان انتخاب یک فروشگاه از فروشگاه های طرف قرارداد طرح را خواهد داشت که در صفحه ثبت نام مشخص شده است که پس از انتخاب فروشگاه مورد نظر، پیامکی حاوی کد تایید نام فروشگاه برای متقاضی ارسال می شود که این کد باید در قسمت «اختیار نامه» ثبت شود.

پس از طی شدن مراحل ثبت نام،متقاضی می تواند به یکی از شعب فروشگاه انتخاب شده مراجعه و کالای مورد نظر خود را خریداری کند.

برای خرید از فروشگاه رفاه سپهر کارت و کد ملی و نیز ارائه رمز ویژه استفاده از طرح شده (چهار رقم سمت راست از شماره دفترکل) مورد نیاز است و برای خرید از فروشگاه انتخاب سپهر کارت، کد ملی و شماره همراه ثبت شده بنام متقاضی الزامی است.

لازم به یادآوری است که مبلغ ۵۰ هزار تومان بابت هزینه ها و بیمه طرح به اولین قسط دریافتی از بازنشسته یا وظیفه بگیر ثبت نام کننده اضافه و از حقوق بازنشستگی وی کسر می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، پیامک دعوت ارسالی به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری تنها از سرشماره بانک صادرات ایران ارسال می شود و ارسال این پیامک از طریق شماره های تلفن همراه شخصی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

 

واریزی جدید

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت هفتم وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری خبر داد.

  از صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی بانک عامل، هفتمین نوبت وام ضروری بازنشستگان کشوری مانند نوبت قبلی (ششم) با مبلغ ۱۵ میلیون تومان به حساب ۳۱ هزار و ۳۳۶ نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول واریز شد

، براساس آمارها و داده‌های صندوق بازنشستگی کشوری، با پرداخت ۶ مرحله تسهیلات تاکنون ۲۵۰ هزار و ۷۶۸ نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق وام ضروری قرض‌الحسنه دریافت کردند.

براساس جدیدترین آمارهای مربوط به سالنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق تا پایان آذر سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر هستند که ۳۴ درصد جامعه حقوق‌بگیران بانوان و ۶۶ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی از امروز خبر داد.

محمدرضا رخشانی مقدم در یک برنامه تلویزیونی درباره عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران که ۲۴ بهمن‌ماه ابلاغ شد، بالغ بر ۴ میلیون مستمری بگیر ‌، بازمانده و از کار افتاده تامین اجتماعی مشمول این قانون شده‌اند.

وی افزود: مبلغ ثابت یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان و حق عائله مندی ۵۰۰ هزارتومان و برای هر فرزند تحت تکفل هم ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ نفر اضافه و پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر کل مستمری‌های تامین اجتماعی، برای این موارد اعتباری به مبلغ هفت هزار و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

رخشانی مقدم همچنین گفت: به مدت سه روز بانک‌های عامل رفاه، تجارت و سپه برای مستمری بگیران سازمان پرداخت را انجام می‌دهند.

چندی پیش مدیرعامل صندوق بازنشستگی از افزایش 100 درصدی مبلغ وام ضروری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق خبر داده بود که از شنبه ثبت‌نام آن آغاز خواهد شد.

متقاضیان ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران می‌توانند از شنبه ششم اسفندماه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ثبت‌نام این وام فقط به صورت اینترنتی خواهد بود و مشمولان می‌توانند از شنبه ششم اسفندماه این ثبت‌نام را انجام دهند. ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تا 28 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، پس از پایان زمان ثبت‌نام، فرآیند بررسی تقاضا واجدین شرایط آغاز می‌شود که تسهیلات 30 میلیون تومانی طی سال آینده به مشمولان پرداخت می‌شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وام ضروری بازنشستگان کشوری به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

نعمت الله ترکی اعلام کرد که پیش از این بازنششستگان صندوق ۱۵ میلیون تومان وام ضروری دریافت می‌کردند.

ترکی همچنین از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی برای بازنشستگان صندوق و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان از سال ۱۴۰۲ خبر داد.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

بر اساس این گزارش همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند، از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن لغایت ۳۰ بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار گرفت.

طبق گفته سازمان تامین اجتماعی تنها بازنشستگانی می‌توانند نسبت به دریافت این وام درخواست دهند که سن آن‌ها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است، دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل هستند، طی دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند، امکان اخذ کسر اقساط معوق براساس شرایط حقوقی و دارای حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی هستند.

در این میان دو بند حداقل سن 50 تا 78 سال و دو فرزند تحت تکفل است که شبهه برانگیخته‌است، مطابق با قانون هریک از فرزندان تا سنی خاص تحت تکفل پدر و مادر خود هستند و والدین مسئولیت نگهداری از فرزندان را برعهده دارند. بر اساس آنچه در قانون آمده فرزندان دختر تاپیش از ازدواج و به شرط این که شاغل نباشند تحت تکفل والدین خود هستند. همچینن فرزندان پسر تا۲۲ سالگی به شرط عدم اشتغال به کارمی‌توانند از مزایای دفترچه درمانی برخوردار شوند.

سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌ اجتماعی آغاز به کار کرد. هر یک از بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند.

این سامانه از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن لغایت ۳۰ بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس خواهد بود.

تسهیلات قرض‌الحسنه سازمان تأمین‌ اجتماعی در این مرحله به بازنشستگان واجد شرایط سراسر کشور پرداخت می‌شود و برای هر شهرستان متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه مشخصی تعیین شده و در هر شهرستان تا زمان تکمیل ظرفیت، امکان ثبت‌نام فراهم خواهد بود.

با توجه به محدودیت منابع و وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات؛ بازنشستگانی که سن آنها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است و دارای حداقل دو فرزند تحت‌ تکفل هستند و طی دو سال گذشته نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند، در این مرحله امکان استفاده از این تسهیلات را دارند.

متقاضیان باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌ اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از پیش ثبت‌نام کرده باشند و داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط براساس شرایط حقوق دریافتی از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات اعلام شده است.

این سامانه تا پایان روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه برای ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات فعال خواهد بود.

متقاضیان این تسهیلات لازم است در مدت زمانی مشخص‌شده، پس از ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌ اجتماعی ؛ در منوی مستمری بگیران گزینه ثبت درخواست تسهیلات را انتخاب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • میرسعید احمدی
    0

    اینکه تامین اجتماعی برای وام بازنشستگان شرط دوفرزند را گذاشته معنایش اینست که نمیدم هست چون از 100نفر دوتفر به زور میشه یافت که این شرایط را داشته باشد امیدهست ازسال اینده این شرط غیرمنطقی حذف شوذ

  • عسکر زحمتکش
    0

    سلام برای ثبت نام که عقب ماندیم لطف کنید یک دوره دیگری تمدید کنید

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه