کالابرگ الکترونیک | کوپن الکترونیک | کالا کارت

فوری/ شارژ 530 هزار تومانی کارت یارانه بگیران | آغاز توزیع کالابرگ الکترونیک اسفند ماه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان جزئیات طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد و گفت: پیوستن به این طرح داوطلبانه است.

فوری/ شارژ 530 هزار تومانی کارت یارانه بگیران | آغاز توزیع کالابرگ الکترونیک اسفند ماه
کدخبر : 14907
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح کالابرگ الکترونیک تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالابرگ الکترونیک می پردازیم.

​حسینعلی خواجه‌مظفری اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون در یک استان کشور (هرمزگان) اجرا شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده چند استان دیگر نیز به این طرح پیوستند که گلستان از جمله این استان‌ها است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای طرح کالابرگ یارانه نقدی حذف می‌شود، پاسخ داد: اجرای طرح کالابرگ به معنای حذف یارانه‌ها نیست. پیوستن مردم به این طرح کاملاً داوطلبانه است و افراد در صورت عدم تمایل می‌توانند در این طرح شرکت نکنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه طرح کالابرگ الکترونیک صرفاً برای سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر است، افزود: با اجرای این طرح به هیچ عنوان یارانه نقدی حذف نمی‌شود، این یک طرح ملی است و قطعاً دولت در آینده برای آن برنامه دارد.

مظفری تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیک در راستای طرح شبکه ملی اعتبار انجام می‌شود و تنها برای ۱۰ قلم کالا است که در فروشگاه‌های مخصوص عرضه می‌شود.

وی به مزیت‌های طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و توضیح داد: در این طرح قیمت اقلام در فروشگاه‌های مورد نظر بر مبنای قیمت در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است، همچنین افراد می‌توانند از یارانه ماه‌های آینده خود خرید انجام دهند به عنوان مثال در حال حاضر که در اسفند ماه قرار داریم، می‌توانند از یارانه فروردین ماه خرید داشته باشند؛ البته در حال حاضر هنوز این مزیت به مرحله اجرا نرسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک هیچ خللی در پرداخت یارانه نقدی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کنترل نقدینگی و تورم نیز اثرگذار خواهد بود.

براساس این‌ گزارش، ۱۰ قلم کالا در طرح کالابرگ الکترونیک شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، قند، شکر، ماکارونی، پنیر، ماست کم‌چرب و شیر خام است و تاکنون قزوینی‌ها بیشترین استقبال را از این طرح داشتند.

کالابرگ الکترونیک

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای کالابرگ قانون مصوب مجلس است و این قابل قبول نیست که تیم اقتصادی دولت اعلام کند توان اجرای آن را ندارد.

سید سلمان ذاکر در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز ( شنبه) مجلس، بیان کرد: در جلسه عیرعلنی صبح امروز مجلس تیم اقتصادی دولت اعلام کرد که توان اجرای کالابرگ را ندارد. گفتند در برخی استان ها به صورت آزمایشی اجرایی شده است اما موفق نبودیم. اولا اجرای کالابرگ قانون مصوب مجلس است.

وی در ادامه اظهار کرد: ۸ قلم کالای اساسی باید با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد. آیا دلار ۵۶ هزار تومانی تاثیری بر معیشت مردم ندارد؟ دولت باید به فکر اجرای کالابرگ باشد.

 طرح کالا برگ الکترونیکی از هفته‌های گذشته در استان هرمزگان به اجرا درآمد و مدتی بعد در سه استان مرکزی، قزوین و گیلان نیز به شکل آزمایشی اجرا شد. مردم در این استان‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های موجود ۱۰ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح به ارزش ۵۳۰ هزار تومان را که شامل ماست، شیر،‌ پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ است خریداری کنند.

به گفته مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی، ثبت نام و فعال‌سازی تمام فروشگاه‌ها در این سه استان شروع شده و اعتبار افراد برای آنکه امکان خرید پیدا کنند،‌ شارژ می شود.

بر اساس اعلام رییس اتاق اصناف استان مرکزی تاکنون ۱۵۱۱ واحد صنفی این استان در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف ثبات قیمت کالاهای اساسی ثبت‌نام کردند.در حالی که سهم استان مرکزی برای ثبت‌نام اصناف در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ۱۳۰۴ واحد بوده و فراتر از سهمیه استقبال شده است.

به گفته وی هم‌اکنون ۲۰۰ واحد صنفی و فروشگاه در استان مرکزی به بارکد اجرای طرح مجهز شده‌ و یارانه‌بگیران می‌توانند برای خرید مراجعه کنند.

همچنین در استان قزوین برای ۳۰۰ فروشگاه زیرساخت فراهم‌ شده است و عمده‌فروشی‌ها، خواربارفروشی ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولات لبنی و مواد غذایی متفرقه در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و اتصال آنان به شبکه ملی اعتبار ایجاد شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین،‌ شبکه ملی اعتبار یک روش جدید است و این شبکه متصل به شبکه بانکی است و بر مبنای کد ملی افراد، اعتبار کارت آن‌ها شارژ می‌شود و شهروندان می‌توانند با هر کارت‌ بانکی که به نام سرپرست خانوار است؛ خرید کنند و نیاز نیست حتماً کارت یارانه به همراه داشته باشند.

آنطور که وی گفته پس از اجرای این طرح شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه shoma.sfara.ir اپلیکیشن شما را نصب کنند تا با فروشگاه‌هایی طرف قرارداد با طرح کالابرگ الکترونیکی هستند؛ آشنا شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه مردم در استان قزوین می‌توانند از هر کدام از ۱۰ قلم کالای پیش بینی شده به میزان دلخواه خریداری کنند، گفت: در این طرح محدودیتی برای میزان یا نوع برند اقلام وجود ندارد.

در استان گیلان نیز بر اساس ‌آخرین اخبار ۱۷۰۰ فروشگاه شناسایی و به سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) مجهز شده‌اند.بر اساس اعلام استاندار گیلان، طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته اول اسفندماه در این استان اجرایی می شود و شناسایی و ثبت فروشگاه ها که از دهم بهمن ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

به گفته اسدالله عباسی، اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از سیاست های دولت سیزدهم برای رفاه اجتماعی مردم است و گیلان به عنوان یکی از استان های مجری این طرح انتخاب شده است.

وی می‌گوید: با توجه به سنوات گذشته و افزایش قیمت‌ها، یارانه تعیین شده به مرور زمان ارزش نسبی خود را از دست می داد لذا دولت مردمی و انقلابی برای حفظ  قدرت و حمایت از مردم در بخش مربوط به خرید، طرح کالا برگ الکترونیکی را اجرا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه