یارانه معیشتی | جاماندگان یارانه معیشتی | ثبت نام یارانه معیشتی

یارانه معیشتی 1 میلیون و 200 هزار تومانی برای این دهک ها | خبرمهم درباره افزایش یارانه معیشتی سه دهک اول

رئیس کمیته امداد درخصوص افزایش مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان گفت که منتظر هستیم این روزها این موضوع در مجلس تصویب شود.

یارانه معیشتی 1 میلیون و 200 هزار تومانی برای این دهک ها | خبرمهم درباره افزایش یارانه معیشتی سه دهک اول
کدخبر : 14848
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود. یارانه معیشتی این ماه نیز طبق روال قبل به صورت نقدی است. میزان یارانه معیشتی بهمن ماه 400 هزار تومان است. هنوز سایتی برای ثبت نام جدید یارانه معیشتی اعلام نشده است. در ادامه آخرین خبر از یارانه معیشتی را می خوانیم.

 مرتضی بختیاری در حاشیه آئین تجلیل از مددجویان پذیرفته ‌شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیین تجلیل از ۶۵۹ نفر از دانش‌آموختگان مورد حمایت کمیته امداد که در نهمین دوره آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند و پذیرفته شدند، گفت: ۷۳۰ نفر نیز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند؛ یعنی امسال ۱۳۸۹ نفر از مددجویان تحت پوشش در دانشگاه فرهنگیان و در آموزش و پرورش قبول شدند و یکی از برنامه‌های آینده کمیته امداد این است که زمینه رشد این افراد را فراهم کند.

رییس کمیته امداد همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان گفت: منتظر هستیم این روزها در مجلس تصویب شود.

وی همچنین درخصوص عیدی مددجویان نیز گفت که باید بررسی شود در وضعیت بودجه به چه صورت است.

بختیاری همچنین درخصوص برنامه کمیته امداد در حوزه اشتغال طی سال ۱۴۰۲ نیز بیان کرد: منتظر هستیم شورای عالی اشتغال تشکیل شود و پیشنهاداتی دادیم و به نظر به محض تشکیل شورا ، اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس کمیته امداد همچنین درخصوص انتصاب مدیرعامل صندوق ضمانت اشتغال نیز یادآور شد: یکی از مشکلات ما در بحث اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار این بود که برای ضمانت مشکل داشتند. در تبصره ۱۶ بودجه امسال تصویب شد صندوق ضمانت اشتغال راه‌اندازی شود. همه مراحل آن طی شده و اعضای هیات مدیره نیز مشخص شده است. از سال آینده افرادی که سرپرست خانواده هستند و ضامن ندارند را ضمانت می‌کنیم.

یارانه معیشتی

البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. اما این تنها یک گمانه است و هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی توضیحی درباره زمان واریز یارانه اسفند ماه اعلام نکرده‌اند.

از طرف دیگر، مبلغ یارانه اسفند ماه مانند ماه‌های گذشته برای سه دهک اول درآمدی، 400 هزار تومان و برای دهک چهارم تا نهم، 300 هزار تومان است. یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

واریز یارانه بهمن ماه، با انتقادات زیادی همراه بود. یک عده از یارانه‌بگیران اعلام کردند که یارانه دریافتی آنها کاهش یافته است و دسته دوم افرادی بودند که هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده بود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه هیچ خانواری حذف نشده است و دلیل عدم واریز یارانه‌ها، مشکل سیستم بانکی بوده است.

حالا یارانه‌بگیران نگران هستند که اسفند ماه هم یارانه آنها واریز نشود و یا با تاخیر واریز شود. آن هم در حالی که هیچ مقام مسئولی درباره علت واریز نشدن و یا واریز با تاخیر یارانه توضیح دقیقی نداده است.

در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش‌بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است سال آینده دهک یارانه‌ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها خط بخورد؟

سید محمد اسحاقی ، اظهار کرد: دولت گام بزرگی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و کمتر برخوردار برداشته و محافظت از این اقشار در برابر ترکش‌های تورم در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به مقدمات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در گیلان، افزود: با توجه به تشکیل بانک اطلاعاتی از جامعه هدف در گیلان، این استان به عنوان سه عنوان پایلوت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شد.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان از شناسایی و ثبت ۱۷۰۰ فروشگاه در سامانه “شما” خبر داد.

اسحاقی با بیان اینکه در هر دهستان یک فروشگاه مشمول اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شده است، گفت: تعریف اعتبار سرانه یارانه افراد در کد ملی یک ماه زودتر از موعد مقرر جهت خرید مایحتاج زندگی یکی از ساز و کارهای اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی کالابرگ یارانه بگیران بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ اقدام به خرید می‌کنند و باقیمانده نیز در تدبیر و تصمیم دولت خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به مشمولیت ۱۰ کالای اساسی در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بیان کرد: افراد یارانه بگیر مختار به انتخاب کالای مورد نظر از بین ۱۰ کالای تعریف شده در این طرح هستند.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به موارد یارانه و اجرای کالابرگ اعتراض دارند با ورود به سامانه 《حمایت》 به مشکلات شأن رسیدگی می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان از آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته نخست اسفند در این استان خبر داد و بیان کرد: مقدمات اجرای این طرح با شناسایی ۱۷۰۰ فروشگاه در استان گیلان فراهم شده و در نظر داریم با افزایش تعداد فروشگاه‌ها، رفاه بیشتری برای مردم فراهم کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه مردم بابت کالابرگ الکترونیکی دغدغه‌ای نداشته باشند، گفت: افراد می‌توانند از یارانه شأن هم به صورت نقدی استفاده کنند و هم از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام به خرید از فروشگاه‌های مدنظر را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • جعفر تیموری
    0

    باید تمام یارانه ها از کسانیکه از کشور خارج می شوند قطع بشه.جز سفرهای زیارتی.

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه