عیدی بازنشستگان | واریز عیدی بازنشستگان

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز چند برابری عیدی بازنشستگان از امشب؟

عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز چند برابری عیدی بازنشستگان از امشب؟
کدخبر : 14622
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان می پردازیم.

پیشتر دولت از پرداخت تمام حقوق و عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا نیمه اسفندماه و زودتر از پرداختی‌های کارمندان دولت خبر داده بود. هرچند به تازگی زمان دقیق و مشخصی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام نشده است.

هرچند مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر از واریز حقوق و عیدی بازنشستگان در روز بیست‌وششم بهمن ماه خبر داد و از آنجایی که این اقدام زودهنگام انجام گرفته، آن را بی‌سابقه خواند، گروهی از بازنشستگان می‌گویند هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

همزمان با اخبار مربوط به پرداختی‌های پایان سال، یک پرسش مهم دیگر نیز مطرح شده است؛ قرار است عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟ جست‌وجوی کوتاهی در لابه‌لای منابع رسمی و غیررسمی حکایت از این دارد که پیشتر دولت از پرداخت تمام حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا نیمه اسفندماه و زودتر از پرداختی‌های کارمندان دولت خبر داده بود. اما زمان دقیق و مشخصی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام نشده است.

پنج‌شنبه هفته قبل بود که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق بهمن‌ماه و عیدی بازنشستگان کشوری خبر داد. نعمت‌ا… ترکی در این باره اضافه کرد که روز چهارشنبه حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق به حساب آنها واریز شده که پرداخت زودهنگام یادشده‌، پیشتر بی‌سابقه بوده است.

ظاهرا، صندوق بازنشستگی کشوری، علاوه بر یک میلیون و 800 هزار تومان، 500 هزار تومان نیز برای عائله‌مندی و به‌ازای هر فرزند تحت تکفل 200 هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز کرده است.

پیشتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود که میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز یک میلیون و 800 هزار تومان است.

به‌تازگی با تصویب هیات وزیران میزان پرداخت عیدی کارکنان و بازنشستگان تعیین شد.

قانون دهه 70 می‌گوید که کارفرما موظف است به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کارکرد معادل 60 روز آخرین مزد روزانه، به‌عنوان عیدی و پاداش پایان سال پرداخت کند. در ضمن، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

اما محاسبه این قانون به صورت اعداد و ارقام به چه شکلی است؟ از آنجایی که پایه حقوق روزانه برابر با 1،393،250 ریال است، این رقم ضربدر در 60 شده و حداقل عیدی معادل 83,595,000 ریال به دست می‌آید. برای رسیدن به رقم حداکثر عیدی 1402 نیز پایه حقوق را ضربدر 90 روز کرده که به عدد 125,392,500 می‌رسیم. به عبارتی دیگر حداقل و حداکثر حقوق 1402 به ترتیب هشت میلیون و 12 میلیون تومان است.

عیدی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:روز گذشته حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به حساب این عزیزان واریز شده که پرداخت زود هنگام یادشده ، پیشتر بی سابقه بوده است.

علاوه بر ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ؛ پانصد هزار تومان نیز برای عائله مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی از میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی رونمایی کرد و وعده داد این مبلغ به زودی واریز شود. اما مبلغ عیدی بازنشستگان تامبن اجتماعی چقدر است؟

  آنگونه که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داده میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و 800 هزار تومان است.

این عیدی معادل عیدی دیگر کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری است. یعنی این گروه‌ها هم امسال یک میلیون و 800 هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند.

میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان بود و امسال تنها 300 هزار تومان به آن اضافه شده است. افزایشی که انتقاد بسیاری از بازنشستگان را به دنبال داشته است.

علاوه بر مبلغ عیدی سال 1401، زمان پرداخت آن هم مورد سوال بسیاری از افراد است. رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که سعی خواهیم کرد قبل از اینکه عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن واریز می‌شود یا نه گفت: هنوز زمان واریز عیدی مشخص نیست اما به زودی درباره زمان واریز عیدی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

اما سال گذشته عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار دیرهنگام و در آخرین روزهای اسفند واریز شد که باعث بروز انتقادات بسیاری شد.

مبلغ عیدی کارمندان دولت هم یک میلیون و 800 هزار تومان است. البته به این مبلغ، 500 هزار تومان بابت همسر و و بابت هر رزند تحت تکفل، مبلغ 200 هزار تومان پرداخت می‌شود.

حداقل عیدی کارگران 8 میلیون و 300 هزار تومان (معادل دو ماه حقوق) است و حداکثر آن حدود 12 میلیون تومان (معادل 3 ماه حقوق و یا 90 روز کاری) است. عیدی 12 میلیونی مشمول آن دسته از کارگرانی می‌شود که بیش از یک سال در یک کارگاه کار کرده باشند که علاوه بر عیدی، مشمول سنوات هم می‌شوند و مبلغ عیدی آنها به بالای 12 میلیون تومان می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    چرا عید کارکنان مشغول کار با عید کارکنان سالهای قبل(بازنشستگان) باهم فرق دارد مگر برای بازنشستگان هزینه های زندگی
    ارزانتر است چرا اینقدر تفرقه بین کارکنان است چرا به آنها که بیشتر سابقه دارند افزایش حقوق کمتر میدهید چرا وچرا های دیگر ؟؟؟؟

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه