واریزی جدید | واریزی دولت | واریزی بازنشستگان

واریزی جدید 12 میلیون تومانی برای بازنشستگان از این ماه | کدام بازنشستگان فوق العاده 12 میلیون تومانی را می گیرند؟

هنوز تعداد زیادی از بازنشستگان کارگری موفق به دریافت وام ضروری نشده‌اند اما بسیاری از انها تا پایان امسال وام را دریافت می‌کنند.

واریزی جدید 12 میلیون تومانی برای بازنشستگان از این ماه | کدام بازنشستگان فوق العاده 12 میلیون تومانی را می گیرند؟
کدخبر : 13901
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام بازنشستگان رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای بازنشستگانی است که منتظر پرداخت پایان خدمتشان هستند. قرار است پاداش پایان خدمت بازنشستگانبه عنوان واریزی جدید برایشان پرداخت شود.مقدار واریزی جدید هنوز مشخص نشده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

واریزی جدید

بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی ۱۷۷ هزار فقره وام به بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده و با توجه به اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که امسال ۴۰۰ هزار بازنشسته وام ۱۲ میلیون تومانی می‌گیرند با این حساب درحال‌حاضر بیش از ۲۲۰ هزار بازنشسته در نوبت دریافت وام خود هستند.

پیش از این، علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با آخرین آمار پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفته بود بنا بر آخرین گزارشی که از کانون بازنشستگان دریافت شده است در کل کشور ۱۷۰ هزار نفر و در تهران بالغ بر ۳۰ هزار نفر وام خود را دریافت کرده‌اند.

از قرار، رقم وام پرداختی ۱۲ میلیون تومان بوده و ثبت نام و پرداخت به سایر بازنشستگان و متقاضیان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

واریزی جدید

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی بنیاد شهید و تأمین و تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت، نخستین مرحله از پاداش پایان خدمت ۴۲۰۰ نفر از جانبازان و آزادگان معزز که نسبت به ثبت درخواست بازنشستگی خود اقدام کرده‌اند در وجه این عزیزان واریز شد.

وی افزود: مبالغ واریزی بر مبنای تعداد سنواتی که حقوق حالت اشتغال پرداخت شده و بر پایه آخرین حکم حقوقی صادره و اقلام مشمول پاداش پایان خدمت محاسبه شده است. احکام بازنشستگی مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط ستاد کل نیروهای مسلح و مشمولین تبصره یک قانون حالت اشتغال برابر ضوابط قانون مدیریت خدمات کشوری توسط بنیاد شهید صادر شده و مبنای محاسبه پاداش قرار گرفته است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در تشریح جزئیات محاسبه پاداش پایان خدمت این مشمولان گفت: پاداش پایان خدمت آن عده از جانبازان و آزادگان معزز که دارای آرا ازکارافتادگی با دو تاریخ متفاوت بوده و همچنین ایثارگرانی که آرا آنها بعد از سال ۱۳۹۵ صادر شده در این مرحله پرداخت نشده است و پس از کنترل نهایی نسبت به پرداخت پاداش آنان اقدام خواهد شد.

پاکدل خاطرنشان کرد: با توجه به بند ۷ بخشنامه شماره ۶۲۶۰۳ ۲۳ ابان امسال سازمان اداری و استخدامی کشور موضوع قانون اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، افزایش‌های موضوع قانون فوق قابل محاسبه در پاداش پایان خدمت نیست لذا احکام حقوقی شهریورماه سال جاری جانبازان و آزادگان مشمول، مبنای محاسبه پاداش بازنشستگی قرار گرفته است.

وی در مورد جانبازانی که تاکنون موفق به ثبت درخواست خود در سامانه ایثار نشده‌اند، گفت: منوی «درخواست بازنشستگی جانباز» در سایت ایثار برای تمامی جامعه ایثارگری که در قید حیات هستند فعال بوده تا ضمن مطالعه شرایط و ضوابط در صورت دارا بودن شروط بازنشستگی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. خانواده جانبازان و آزادگان متوفی نیز از روز دوشنبه ۲۸ آذر ماه سال جاری می‌توانند ضمن مراجعه به بنیاد محل پرونده نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید تصریح کرد: جانبازان و آزادگانی که قبل از صدور رأی ازکارافتادگی و برقراری حقوق حالت اشتغال در دستگاه دیگری مشغول به خدمت بوده و به هر دلیل اعم از استعفا، بازخرید و.... از خدمت در دستگاه منفک شده و یا از یگان مربوطه مستمری یا حقوق وظیفه دریافت می‌کردند لازم است گواهی مدت زمان خدمت در آن دستگاه و یا یگان مربوطه را اخذ و تحویل بنیاد محل پرونده نمایند ضمن اینکه جانبازان و آزادگان عزیز مدت حضور در جبهه خود را با هماهنگی یگان مربوطه در سامانه کارت ایثار نیروهای مسلح به‌روزرسانی و ثبت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه