خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

برای خرید خودرو از بورس کالا بخوانید | چگونگی ثبت نام خرید خودرو از بورس+لینک ثبت نام

برای خرید برخی خودرو‌ها در بورس کالا پنج محدودیت وجود دارد.

برای خرید خودرو از بورس کالا بخوانید | چگونگی ثبت نام خرید خودرو از بورس+لینک ثبت نام
کدخبر : 13436
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  از اردیبشهت ماه سال جاری عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد، اما این عرضه‌ها در میانه راه چکش کاری شد و وزارت صمت با همکاری سازمان بورس محدودیت‌های جدیدی برای متقاضیان خودرو در بورس کالا ایجاد کردند.تا به امروز ۱۴۱ مدل خودرو (به تفکیک رنگ و امکانات) و بیش از ۳۴ هزار خودرو در بورس کالا عرضه شده است.

اما برخی‌ها نمی‌توانند از بورس کالا خودرو بخرند.

در درجه اول فردی که کد بورسی کالایی و حساب وکالتی نداشته باشد نمی‌تواند از بورس کالا خودرو بخرد.

دومین محدودیت این است که هر متقاضی تنها یک خودرو می‌تواند بخرد و به واسطه این موضوع خودرو به خریدار واقعی می‌رسد.

سومین محدودیت این است که از سال ۹۸ به بعد افرادی که از خودروسازان اقدام به خرید خودرو کرده اند، نمی‌توانند ثبت سفارش کنند.

چهارمین محدودیت این است که تنها افراد بالاتر از ۱۸ سال می‌توانند در بورس کالا خودرو بخرند.

در آخر حقوقی‌ها نمی‌توانند از بورس کالا خودرو بخرند.

در آخر باید اشاره کرد که محدودیت‌های یاد شده شامل برخی از خودرو‌ها نمی‌شود مانند کاموینت‌ها و وانت کارا.

 

 

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، در مورد مراحل خرید خودرو از بورس کالا گفت: تعداد زیادی از مردم  در سال ۹۹ کد بورسی دریافت کردند، به همین علت یک گام برای خرید خودرو جلو هستند، بعد از دریافت کد بورسی افراد باید اقدام به دریافت کد بورس کالا از کارگزاری کنند.

وی ادامه داد: افراد از طریق مراجعه به کارگزاری یا سامانه مجازی می‌توانند اقدام به دریافت کد بورس کالا کنند.

اشتیاقی بیان کرد: زمانی که فرد دارای کد بورس کالا شد، کارگزاری با آن فرد در تماس است و عرضه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند همچنین فرد از طریق اطلاعیه‌‌ها نیز می‌تواند از عرضه خودرو در بورس کالا آگاه شود.

وی افزود: به محض اطلاع فرد از عرضه خودرو در بورس کالا کارگزاری میزان وجه تضمین در حساب وکالتی را به اطلاع فرد می‌رساند یعنی می‌گوید برای خرید این خودرو چه مقدار از وجه باید در حساب وکالتی واریز شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در گام بعدی فرد به معامله گر بورس کالا دامنه رقابت خود را اعلام می‌کند، گفت: در اعلام قیمت باید توجه شود که نرخ گفته شده از بازار آزاد بیشتر نباشد، که در این صورت فرد متضرر خواهد شد.

وی ادامه داد: البته برای خرید خودرو از بورس کالا باید ۹ درصد ارزش افزوده پرداخت کرد، همچنین باید در نظر گرفت که دوره انتظار برای تحویل خودرو ۳ تا ۶ ماه است؛ بنابراین با توجه به تمامی این عوامل باید فرد قیمت مورد نظر خود را برای رقابت اعلام کند، که حداقل می‌تواند ۱۰ درصد پایین‌تر از ارزش بازار آزاد باشد  تا خرید فرد بهینه شود در غیر این صورت ممکن است فرد با قیمتی بالاتر از بازار آزاد در رقابت شرکت کند و متضرر شود. 

اشتیاقی در پایان تاکید کرد: مراحل خرید خودرو از بورس کالا شامل گرفتن کد بورسی، دریافت کد بورس کالا، ایجاد حساب وکالتی، کسب اطلاع از عرضه خودرو، تماس با معامله گر کارگزاری، واریز وجه به حساب وکالتی، سفارش گذاری به اسم خریدار می‌شود، که با طی کردن تمامی این مراحل فرد در نهایت می‌تواند خودرو را از کمپانی دریافت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه