مهراوه شریفی نیا | حواشی بازیگران

مهراوه شریفی نیا از بازیگری خداحافظی کرد | شغل جدید مهراوه شریفی نیا چیست؟

فیلمی از مهراوه شریفی نیا را در ادامه می بینید.

مهراوه شریفی نیا از بازیگری خداحافظی کرد | شغل جدید مهراوه شریفی نیا چیست؟
کدخبر : 13358
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مهراوه شریفی نیا یک خواهر کوچک تر از خود به نام ملیکا شریفی نیا دارد که او هم بازیگر تلوزیون است. مهراوه شریفی نیا در کنار بازیگری نوازنده ی پیانو نیز هست. مهراوه شریفی نیا، بازیگر مطرح سینما و تلوزیون کشور است. مهراوه شریفی نیا، فرزند محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیانی (هر دو بازیگر سینما و تلوزیون هستند) می باشد. خانواده ی مهراوه شریفی نیا همگی بازیگر های چهره و مشهور هستند.

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی‌نیا (متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۰، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.  مادر مهراوه شریفی نیا آزیتا حاجیان یکی از برترین بازیگران سینما و تئاتر ایران می باشد و محمدرضا شریفی نیا یکی از بازیگران و بازیگردانان بنام ایران و پدر مهراوه است. مهراوه فرزند اول خانواده شریفی نیاست و خواهر کوچک تر مهراوه، ملیکا می باشد. ملیکا شریفی نیا هم بازی خود را از سنین کودکی آغاز کرده است. ملیکا 5 سال از مهراوه کوچک تر است ولی ازدواج کرده است درحالی که مهراوه شریفی نیا هنوز مجرد است.

مهراوه شریفی نیا از سن 8 سالگی یعنی از سال 1368 بازی را شروع کرد. فیلم زیبای دزد عروسک ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند (کارگردان زیر تیغ) شروع فعالیت های هنری مهراوه شریفی نیا بود.

مهراوه شریفی نیا  فارغ‌تحصیل رشتهٔ موسیقی کلاسیک در دانشگاه هنر تهران است. او یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند ولی از ادامه درس خواندن در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است.

مهراوه بعد از فیلم دزد عروسک ها در فیلم "دایان باخ" فرهاد پوراعظم در سال 1371 به ایفای نقش پرداخت و تا 7 سال در هیچ فیلمی حضور پیدا نکرد.

مهراوه شریفی نیا، خواهر ملیکا شریفی نیا و فرزند محمدرضا شریفی نیا و آذیتا حاجیان می باشد. وی 37 سال سن دارد و از کودکی وارد عرصه بازیگری شد. خانواده ای کاملاً هنری و شاخته شده در عرصه بازیگری می باشند.

مهراوه شریفی نیا، فرزند محمدرضا شریفی نیا و آذیتا حاجیان از بازیگران محبوب و شناخته شده سینما و تلویزیون هستند. ملیکا شریفی نیا نیز خواهر مهراوه شریفی نیا می باشد. مهراوه در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. وی متولد 1360/01/29 در تهران است.

مهراوه شریفی نیا

مهراوه مدرک دیپلم خود را در رشته فیزیک گرفت اما فارغ التحصیل رشته موسیقی است. او بسیار به موسیقی علاقمند است و ساز تخصصی اش پیانو می باشد. همچنین یک ترم را در رشته کارگردانی سینما گذراند اما خیلی زود از ادامه این رشته انصراف داد.

مادر و پدر مهراوه زمانی که او کوچک بود از هم طلاق می گیرند و مادرش با فردی دیگر ازدواج می کند. آزیتا حاجیان مادر مهراوه از بازیگران موفق سینما و تئاتر است. پدرش محمدرضا شریفی نیا، بازیگردان و بازیگر فعال و پرطرفدار سینما و تلویزیون است.

مهراوه شریفی نیا وقتی کودک بود با حمایت پدر و مادر وارد عرصه بازیگری شد. در سال 1368 زمانی که 8 سال بیشتر نداشت بازیگری را آغاز کرد.

وی در دوران کودکی، در دو فیلم مجموعه امام علی (ع) (در نقش کودکی های قطام) و فیلم زیبای دزد عروسکها (به کارگردانی پدرش محمدرضا شریفی نیا) ایفای نقش نمود. در مجموعه امام علی (ع) با آنکه مهراوه دوران کودکی را سپری می کرد اما یکی از ماندگارترین نقش های مهراوه بود. بعد از بازی در “دزد عروسکها” در سال 1371 در فیلم “دایان باخ” فرهاد پوراعظم به ایفای نقش پرداخت و تا 7 سال در هیچ فیلمی حضور پیدا نکرد. پس از آن دوباره با قدرت شروع کرد و خودش را از بند حمایت پدر و مادرش جدا نمود. بازی در سریال “زیر پوست شهر” در سن 18 سالگی در سال 78 استقلالی برای مهراوه بود.

مهراوه در فیلم آشپزباشی برای نخستین بار در سال 88 با ملیکا خواهر کوچکترش همبازی شد.

مهراوه علاوه بر بازیگری یک بار در  پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود.

مجموعه تلویزیونی کیمیا یکی از پرانتقادترین نقش هایش بود. در فیلم کیمیا انتقادهایی وارد شد که قسمتی از این انتقادها بازخوردش به سمت مهراوه (نقش کیمیا) بود. دو مورد چشمگیر این انتقادها ضعف در ایفای نقش کیمیا و گریم وی در کهن سالی بود.

مجموعه های تلویزیونی مهراوه شریفی نیا

1371 - قافله این عمر- مجید بهشتی

1374–1370- امام علی - داوود میرباقری

1374 - شبحی در تاریکی- محسن شاه محمدی

1378 - قصه های رودخانه سیاکیا - کمال تبریزی

1386 - ساعت شنی- بهرام بهرامیان

1387 -  روز حسرت-  سیروس مقدم

1388 - آشپزباشی - محمدرضا هنرمند

1389 - قلب یخی (فصل اول) - محمدحسین لطیفی

1390 - قلب یخی (فصل دوم) - محمدحسین لطیفی

1391 - خداحافظ بچه - منوچهر هادی

1393 - لام تا میم - مرتضی فروزان

1394 - کیمیا - جواد افشار

1394 - معمای شاه - محمدرضا ورزی

 

مهراوه شریفی نیا

فیلم هایی که مهراوه شریفی نیا در آن بازی کرده است

فیلم های سینمایی مهراوه شریفی نیا

1368دزد عروسک ها -  محمدرضا هنرمند

1378زیر پوست شهر - رخشان بنی اعتماد

1379دختری به نام تندر- حمیدرضا آشتیانی پور

1379به من نگاه کن- شهرام اسدی

1386عروس زندان (تلویزیونی)- پرند زاهدی

1387کابوس (تلویزیونی)- سیروس مقدم

1387اخراجی ها 2- مسعود ده نمکی

1387اگر باران ببارد (تلویزیونی)- روح الله حجازی

1388پشت در خبری نیست- شبنم عرفی نژاد

1389یک عاشقانه ساده- سامان مقدم

1389یک سطر واقعیت- علی وزیریان

1390قصه ها- رخشان بنی اعتماد

1391قصه عشق پدرم- محمدرضا ورزی

1395پرسه درحوالی من- غزاله سلطانی

1396درخونگاه - سیاوش اسعدی

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه