مهراوه شریفی نیا | حواشی بازیگران

عکس فوق لاکچری مهراوه شریفی نیا در ترکیه

عکسی از پشت صحنه فیلم دل با بازی مهراوه شریفی نیا در فضای مجازی منتشر شده که حواشی زیادی برای این بازیگر داشته است.

عکس فوق لاکچری مهراوه شریفی نیا در ترکیه
کدخبر : 12404
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مهراوه شریفی نیا، بازیگر مطرح سینما و تلوزیون کشور است. مهراوه شریفی نیا، فرزند محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیانی (هر دو بازیگر سینما و تلوزیون هستند) می باشد. مهراوه شریفی نیا یک خواهر کوچک تر از خود به نام ملیکا شریفی نیا دارد که او هم بازیگر تلوزیون است. مهراوه شریفی نیا در کنار بازیگری نوازنده ی پیانو نیز هست. خانواده ی مهراوه شریفی نیا همگی بازیگر های چهره و مشهور هستند.

مهراوه شریفی نیا

در برنامه دور همی با این سوال مهران مدیری مواجه شد که ازدواج کردید ؟ کسی نمیگیره شما رو ؟

مهراوه شریفی نیا در پاسخ با خنده گفت : شوهر گیر نمیاد. مدیری مجداد سوال کرد تو همین ماه ۳۵ ساله میشی چرا ازدواج نمی کنی ؟ مهراوه شریفی نیا مجددا با خنده گفت : شوهر خوب پیدا نمیشه.

مدیری در اینجا پرسید : شوهر خوب به کی می گن ؟ مهراوه شریفی نیا گفت : اینقدر درگیر کار بودم که تا حالا بهش فکر نکردم.

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی‌نیا (متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۰، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.  مادر مهراوه شریفی نیا آزیتا حاجیان یکی از برترین بازیگران سینما و تئاتر ایران می باشد و محمدرضا شریفی نیا یکی از بازیگران و بازیگردانان بنام ایران و پدر مهراوه است. مهراوه فرزند اول خانواده شریفی نیاست و خواهر کوچک تر مهراوه، ملیکا می باشد. ملیکا شریفی نیا هم بازی خود را از سنین کودکی آغاز کرده است. ملیکا 5 سال از مهراوه کوچک تر است ولی ازدواج کرده است درحالی که مهراوه شریفی نیا هنوز مجرد است.

مهراوه شریفی نیا از سن 8 سالگی یعنی از سال 1368 بازی را شروع کرد. فیلم زیبای دزد عروسک ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند (کارگردان زیر تیغ) شروع فعالیت های هنری مهراوه شریفی نیا بود.

مهراوه شریفی نیا  فارغ‌تحصیل رشتهٔ موسیقی کلاسیک در دانشگاه هنر تهران است. او یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند ولی از ادامه درس خواندن در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است.

مهراوه بعد از فیلم دزد عروسک ها در فیلم "دایان باخ" فرهاد پوراعظم در سال 1371 به ایفای نقش پرداخت و تا 7 سال در هیچ فیلمی حضور پیدا نکرد.

مهراوه شریفی نیا

پدر مهراوه شریفی نیا

محمدرضا شریفی‌نیا‌ بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است.وی در 25 خرداد ماه 1334 در خاتون آباد از روستاهای نزدیک خوراسگان در اصفهان متولد شد. شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، 1373) دیده شد. وی علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمت های دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

مهراوه شریفی نیا

مادر مهراوه شریفی نیا

آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر ایران است. او در سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد؛ وی اصالتا اهل خمینی شهر است. او دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر می‌باشد.

آغاز فعالیت هنری او از ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» بود. از دیگر نمایش‌های او می‌توان به «بهرام چوبینه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمایش بی کلام»، «دایره گچی قفقازی» و … اشاره کرد.

حاجیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با فیلم دزد عروسک‌ها ساخته محمدرضا هنرمند آغاز نمود. وی در سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شد.

مهراوه شریفی نیا

خواهر مهراوه شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا متولد 21 آبان 1365 در تهران و بازیگراست.و علاوه بر بازیگری، هنرآموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می کند. او بازی در سینما را از سال 1370 با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.مهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.

مهراوه شریفی نیا

سوابق هنری مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا در فیلم "زیر پوست شهر" رخشان بنی اعتماد، نقش دوست باران کوثری را بازی کرد.... مهراوه شریفی نیا همان دختر عاصی که به خاطر آزار برادرش از خانه فرار کرد و... شاید این اولین حضور جدی مهراوه به عنوان بازیگر حرفه ای به شمار رود... بعد از این فیلم مهراوه شریفی نیا در دو فیلم سینمایی دیگر به نام های دختری به نام تندر و به من نگاه کن (1381-شهرام اسدی) بازی کرد... اما بدون شک اوج بازی مهراوه شریفی نیا در سریال زیبای ساعت شنی است. بازی کاملا احساسی و به دور از کلیشه هایی که در بیش تر مواقع در سریال ها و فیلم های سینمایی شاهد آن هستیم.

مهراوه شریفی نیا به جز کارهای سینمایی در سریال ها و مجموعه های بسیار زیبایی هم بازی کرده است. مهراوه شریفی نیا از سن 8 سالگی یعنی از سال 1368 بازی را شروع کرد. فیلم زیبای دزد عروسک ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند (کارگردان زیر تیغ) شروع فعالیت های هنری مهراوه شریفی نیا بود... مهراوه فرزند اول خانواده شریفی نیاست و خواهر کوچک تر مهراوه، ملیکا می باشد. ملیکا شریفی نیا هم بازی خود را از سنین کودکی آغاز کرده است. ملیکا 5 سال از مهراوه کوچک تر است ولی ازدواج کرده است درحالی که مهراوه شریفی نیا هنوز مجرد است.مهراوه شریفی نیا در رشته موسیقی تحصیل کرده است. مهراوه بعد از فیلم دزد عروسک ها در فیلم "دایان باخ" فرهاد پوراعظم در سال 1371 به ایفای نقش پرداخت و تا 7 سال در هیچ فیلمی حضور پیدا نکرد..

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه