هشدار وحشتناک هواشناسی

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و جاری شدن سیل در پنج استان و بارش برف و کولاک در پنج استان هشدار داد.

هشدار وحشتناک هواشناسی
کدخبر : 13139
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ سامانه‌ای با بارش‌های شدید و رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقت از چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۱۴ و ۱۵ دی) خبر داد.

حاکمسیت این شرایط جوی روز چهارشنبه در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام و پنجشنبه در خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری، اختلال در ترددهای داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این مخاطره آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها، راهداری ها، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و کولاک از چهارشنبه تا پنجشنبه( ۱۴ تا ۱۵ دی) در برخی استان‌ها خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه درچهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و پنجشنبه در کرمانشاه، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی انسداد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت، برق و گاز دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری در سفرهای بین شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو و مدیریت حامل‌های انرژی در دستورکار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه