هشدار مهم هواشناسی | ورود سامانه بارشی جدید به کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز و آغاز بارش باران در ۲۴ استان خبر و نسبت به افزایش ارتفاعات امواج در سواحل شمالی و جنوبی هشدار داد.

هشدار مهم هواشناسی | ورود سامانه بارشی جدید به کشور
کدخبر : 11652
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور برای استان‌های کردستان، کرمانشاه،‌ ایلام، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی،‌ همدان،‌ مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب، جنوب غرب، مرکزی،‌ ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و به‌تدریج سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه در مناطق جنوب غرب،‌ مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر، فارس و کرمان رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

از روز چهارشنبه تا جمعه برای اکثر مناطق کشور روند کاهشی دما پیش بینی شده است. سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر و از سه‌شنبه تا پنجشنبه شمال خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است. در شب نیز آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا قسمتی ابری بوده که از اواخر وقت رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

توصیف سامانه اول: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۰

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۱

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی.

توصیف سامانه دوم: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۰

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۰: شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۱: شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان.

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۲: نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر

اثر مخاطره: احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه