رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

خبر مهم وزیر درباره رتبه بندی فرهنگیان | جزییات جدید از رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان فقط برای افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی آنان قطعه‌ای سند تحول بنیادین است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.

خبر مهم وزیر درباره رتبه بندی فرهنگیان | جزییات جدید از رتبه بندی معلمان
کدخبر : 13089
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​ ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز سفر یک‌روزه‌ای به شهرستان‌های مهر و لامرد استان فارس داشت که در آن علاوه بر حضور در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح مجتمع‌های آموزشی خیرساز در جمع فرهنگیان لامرد، مهر، اشکنان، گله‌دار و علامرودشت سخنرانی کرد.

وی در این نشست نقش آموزش و پرورش را در ارتقا و پیشرفت کشور یادآور شد و افزود: برای پیشرفت کشور باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

نوری به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان فقط برای افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی آنان قطعه‌ای سند تحول بنیادین است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینش در دانشگاه فرهنگیان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا بهترین نیروها به آموزش و پرورش جذب شوند بنابراین در آینده نزدیک در شیوه گزینش دانشجو معلم تجدید نظر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه محتوای دروس دانشگاه فرهنگیان باید کاربردی و شش ساحتی مدنظر سند تحول بنیادین باشد و در پایان هم معلمان باید در ازمون پایان دوره شرکت کنند و ۶ مهارت را بدانند، گفت: دانشجو فارغ‌التحصیل باید مسائل دینی را بدانند ضمن اینکه نباید معلم به روز نباشد بلکه آینده را بلد باشد و دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کند.

نوری خواستار توجه به محتوای کتب درسی مدارس شد و معلمی را یک هنر عنوان کرد و گفت: اگر معلمی شغل باشد، شأن آن حفظ نمی‌شود اما اگر معلمی نر شود قطعا شأن معلم حفظ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود مناسبت‌های گذشته و پیش‌رو را گرامی داشت و افزود: فردا سالروز حماسه ۹ دی، روز میثاق امت با ولایت است و باید این نکته را بدانیم که پایه‌گذار دفاع از ولایت، حضرت زهرا(س) بود لذا ولایت‌مداری تداوم مسیر آن بانوی بزرگوار است.

نوری با بیان اینکه در حماسه ۹ دی ملت بصیر ایران استمرار نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند، به در پیش رو بودن سالروز شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: سردار دل‌ها از تمام مسلمانان و مظلومان جهان دفاع کرد و به همین دلیل در میان آزادی‌خواهان جهان محبوب است و همین موجب آسمانی شدن ایشان شد.

وزیر آموزش و پرورش یاد شهدا به خصوص شهدای دانش‌آموز حادثه شاهچراغ(ع) را هم گرامی داشت و بر ضرورت بزرگداشت و تداوم راه آنان تأکید کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم ما نیز آموزش و تعلیم فرزندان این سرزمین با مفاهیم و اصول دین اسلام است.

نوری در ادامه با اشاره به لزوم اجرای دقیق سند تحول بنیادین در کشور تاکید کرد: یکی از مولفه‌های اصلی اجرای سند، اجرای طرح تبه بندی معلمان بود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت است.

او با اشاره به اینکه سقف اعتباری برای اجرای طرح رتبه‌بندی مشخص شده و اجرای آن نیز آغاز شد، بیان کرد: فرهنگیان بازنشسته شهریور ماه سال ۱۴۰۰ که مطالبه مردم کنگاور نیز بود، مشمول این طرح خواهند شد.

نوری در خاتمه به بیمه همکاران فرهنگی خود در کشور اشاره کرد و افزود: بیمه دانا طرف قرارداد وزرات آموزش و پرورش است که شاهد یک رویداد بزرگ ملی در حوزه خدمات رسانی بیمه‌ای به وزارت آموزش و پرورش هستیم.

سیدامیر شوشتری افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون سه ماه بیمه این گروه از معلمان در استان واریز و سابقه بیمه آنان نیز ثبت شده است.

وی اضافه کرد:تمامی موسسان مدارس خرید خدمات آموزشی با توجه به اعتبار پرداخت شده به آنان موظف به پرداخت یک ماه حقوق معلمان خود هستند و عدم پرداخت این حقوق تخلف است و هر گونه گزارش عدم پرداخت را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیگیر تخصیص اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات استان هستیم و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

معلمان خرید خدمت تنها در ماه‌های سال تحصیلی حقوق دریافت می‌کنند و این دسته از معلمان در خراسان رضوی از ابتدای سال تحصیلی کنونی تنها حقوق مهر ماهشان را دریافت کرده اند.

هم اکنون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ معلم خرید خدمات آموزشی در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و موسسان این مدارس طبق تعهدی که به آموزش و پرورش داده‌اند باید بابت دستکم ۲ ماه حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات، موجودی داشته باشند.

براساس برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و بهره‌وری می‌تواند نسبت به خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند.

در این طرح که با عنوان "خرید خدمات آموزشی" در سال‌های اخیر اجرا می‌شود موسس این گونه مدارس با دریافت سرانه آموزشی، دانش‌آموزان را که اغلب در مناطق محروم تحصیل می‌کنند تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهد و آموزش و پرورش هزینه‌های مربوط به هر دانش‌آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می‌کند و تمام هزینه‌های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه