شوک رتبه بندی فرهنگیان به معلمان | کسر واریزی حقوق رتبه بندی فرهنگیان این معلمان

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در آذرماه هیچ گونه کسر از حقوقی انجام ندادیم تا به یک جمع بندی برسیم و امیدواریم این چالش حقوقی را حل کنیم.

شوک  رتبه بندی فرهنگیان به معلمان | کسر واریزی حقوق رتبه بندی فرهنگیان این معلمان
کدخبر : 13035
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

صادق ستاری‌فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت صدور احکام و رتبه بندی معلمان مهرآفرین توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: مهرآفرینان بر اساس مصوبه جدیدی که مجلس شورای اسلامی در قالب بند ۹ قانون ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری داشت، از شرکت در آزمون مستثنی شده و از اول مهرماه ۱۴۰۱ مشمول طرح رتبه‌بندی شدند.  

وی افزود: درباره زمان اجرای قانون، ما از برخی نهادهای قانونی استعلام کردیم و این پاسخ را دادند که صراحت قانونی وجود دارد و صدور احکام برای مهرآفرینان باید از اول مهر ۱۴۰۱ انجام شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به اقداماتی که پیش از مصوبه مجلس در آبان ماه برای معلمان مهرآفرین انجام شده اشاره کرد و گفت: قبل از ابلاغ قانون ترمیم حقوق، در تبصره ۴ ماده ۳ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان این عبارت «اجرای رتبه‌بندی منوط به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود» قید شده بود که توسط هیئت تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی رد شد. 

ستاری‌فرد ادامه داد: در واقع هیئت تطبیق، حذف معلمان مهرآفرین از آیین‌نامه رتبه‌ بندی معلمان را مغایر قانون تشخیص داده بود. معاونت حقوقی ریاست جمهوری رد تبصره مذکور را به معنای شمولیت معلمان مهرآفرین دانست و مکاتباتی با وزارت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه داشت مبنی بر آنکه معلمان مهرآفرین مشمول قانون خواهند بود.

رتبه بندی فرهنگیان

وی با بیان اینکه در واقع اشکالی برای رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین و حتی زمان اعمال آن از مهر ۱۴۰۰ همانند دیگر معلمان وجود نداشت و ما علی الحساب‌رتبه‌بندی از سال گذشته را برای آنها نیز واریز کردیم و آنها را همانند سایر مشمولان درنظر گرفتیم عنوان کرد: این در حالی است که در برخی استعلام ها اظهار شده قانون موخر مجلس مبنی بر شمولیت مهرآفرینان از مهر ۱۴۰۱ را اجرایی کنیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: با این حال ما در تلاش برای ایجاد اجماع و رفع اختلاف نظر میان نهادهای نظارتی هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم این چالش حقوقی را حل کنیم و ابهامی که در خصوص زمان اعمال احکام مهرآفرینان وجود دارد را با نگاه مثبت حل کنیم.

ستاری‌فرد، در پاسخ به این که با این اوصاف و با توجه به مصوبه آبان ماه مجلس، شما واریزی‌هایی که برای این گروه از معلمان بابت ماههای قبل از مهر۱۴۰۱ داشتید، مسترد کرده و از احکام‌شان کسر خواهید کرد؟ گفت: ما فعلا در آذرماه هیچ گونه کسر از حقوقی انجام ندادیم تا به یک جمع بندی برسیم و امیدواریم این چالش حقوقی را حل کنیم.  

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه