خرید خودرو | ثبت نام خودرو | خرید خودرو وارداتی

خبر مهم برای خریداران خودروهای وارداتی | خرید خودرو وارداتی چگونه است؟ + آموزش و لینک ثبتنام

چگونه از بورس کالا خودرو وارداتی بخریم؟

خبر مهم برای خریداران خودروهای وارداتی | خرید خودرو وارداتی چگونه است؟ + آموزش و لینک ثبتنام
کدخبر : 13022
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

برای خرید خودرو از بورس کالا باید کد معاملاتی بورس کالا داشته باشید در این ویدیو نحوه دریافت این کد و خرید خودرو را مشاهده می کنید.خرید خودرو در بورس کالا از مرداد ماه آغاز شد و استقبال بیشماری از آن شد. خرید خودرو از طریق بورس سازوکار جدیدی است که قیمت خودرو عرضه شده کمتر از بازار شود.آخرین خبر درباره خرید خودرو را در ادامه بخوانید.

​ درحالی که قرار است تا آخر هفته آینده ثبت سفارش واردات خودرو به ۴۰ هزار دستگاه برسد سخنگوی وزارت صمت گفت فروش خودرو‌های وارداتی از هفته سوم دی در بورس آغاز می‌شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر فروش سریع خودرو‌های وارداتی در روز‌های آینده، از ثبت سفارش واردات ۲۷ هزار دستگاه خودرو خبر داد.

امید قالیباف افزود: ثبت سفارش خودرو تا آخر هفته آینده به ۴۰ هزار دستگاه می‌رسد و همزمان عرضه و فروش خودرو‌ها به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی‌ماه در بورس کالا برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: روند ورود خودرو نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت و هدف گذاری واردات ۱۰۰ هزار دستگاه تا آخر سال محقق خواهد شد.

بر اساس این گزارش شنبه چهارم دی‌ماه قفل واردات خودرو بعد از ۴ سال شکسته شد و نخستین محموله خودرو‌های وارداتی وارد بندر لنگه و تخلیه شد. به گفته مسوولان، خودرو‌های دیگری از مبدا کره جنوبی، ژاپن و چین به مقصد ایران بارگیری شده‌اند.

خرید خودرو

روز گذشته اولین محموله خودروهای وارداتی از برند کیا محصول کره جنوبی وارد کشور شد که در این محموله نام خودرو کیا پیکانتو نیز مشاهده می‌شود.

خودرو کیا پیکانتو در زمره خودروهای وارداتی هستند که به تازگی وارد کشور شده است؛ در همین راستا در این گزارش مشخصات فنی آن را بررسی خواهیم کرد.

کیا پیکانتو، از جمله خودروهای هاچ‌بک کره‌ای است که در سال 2004 روانه بازار شد و نسل سوم خودرو کیا پیکانتو در سال 2017 روانه بازارهای جهانی شد اما به دلیل ممنوعیت واردات خودرو امکان حضور نسل سوم این خودروها در بازار ایران فراهم نشد.

شاید جالب باشد که بدانید نسل دوم این خودروها که در 11 رنگ متنوع ساخته شده بود، جزو پرفروش‌ترین خودروهای کمپانی کیا بود.

این خودرو شهری در 100 کیلومتر حدود 9/5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این خودروی کوچک حتی برای افراد قد بلند هم مناسب است. این خودرو با وجود پنجره‌های کناری بزرگی که دارد، دید بسیار خوبی را به سرنشینان می‌دهد.

این خودرو یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر است که 84 اسب بخار قدرت دارد. ضعیف‌ترین مدل آن هم دارای یک پیشرانه سه سیلندر یک لیتری است که 66 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمامی این مدل‌ها دارای جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته یا دستی 5 سرعته هستند.

در نسل سوم این خودرو به قطر چرخ‌ها اضافه شده و همین موجب افزایش کنترل راننده در پیچ‌ها می‌شود. از سوی دیگر، صفحه نمایش با کیفیت هفت اینچی، کروز کنترل، گرم‌کن صندلی و دوربین‌های کمکی از جمله امکانات این مدل هستند.

از نظر طراحی ظاهری، مهندسان کره‌ای تغییرات زیادی در نسخه جدید نسبت به نسل پیش از فیس لیفت اعمال نکرده‌اند. بنابراین پیکانتو جدید همان چیزی است که پیش‌تر دیده بودیم. المان‌های کلی بدنه و نمای جانبی همانند گذشته بدون تغییر مانده، اما جزئیات تغییر کرده است.

در نسل سوم، ابعاد و اندازه چراغ‌ها تغییر زیادی نپذیرفته‌ اما گرافیک چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده و مدرن‌تر شده‌اند. البته نسخه فول آپشن این آفرودر شهری مجهز به یک صفحه نمایش لمسی است که در میانه یک سیستم مولتی مدیا قرار گرفته و پشت فرمان هم کلاستر آنالوگ به همراه کامپیوتر سفری دیده می‌شود.

در حال حاضر قیمت کیا پیکانتو در ایران در بازه قیمتی 550 میلیون تا 750 میلیون تومان است.

به‌تازگی تصاویری از نخستین محموله وارداتی «کیا» به کشور منتشر شد که در آن خودرو کیا سونت به چشم می‌خورد، در همین راستا در این گزارش به مشخصات فنی خودرو کیا سونت خواهیم پرداخت.

کیا سونت یک خودرو شاسی بلند ساخت شرکت کیا است. این خودرو در سال 99 به بازار معرفی شد که در واقع کوچک‌ترین کراس اوور کیا برای بازار هند و سایر بازارهای جهانی محسوب می‌شود.

قیمت پایه این خودرو در بازارهای بین‌المللی حدود 17 هزار دلار است که با احتساب دلار 40 هزار تومانی قیمت آن 680 میلیون تومان خواهد بود. اما گفته می‌شود که این خودرو در بازار ایران با احتساب هزینه گمرک، حمل‌ونقل، سود شرکت واردکننده و … چند میلیاردی خواهد شد.

این خودرو در هند بشدت مورد اقبال قرار گرفت، طوری که در سال 2020 حدود ۳۹ هزار دستگاه آن به فروش رسید اما در سال بعد یعنی ۲۰۲۱ با رشد بیش از ۱۰۰ درصد آمار فروشی نزدیک به ۷۹ هزار دستگاه از این خودرو در بازار هند به ثبت رساند.

این خودرو با دو نوع دنده‌اتومات و دستی روانه بازار شد که حداکثر پیمایش آن بین 18.2 تا 21.4 کیلومتر متغیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه