بیمه تکمیلی بازنشستگان | ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان

فرصت نهایی برای استفاده رایگان بازنشستگان از این طرح | جزییات جدید از ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان

آخرین فرصت ثبت نام و حذف بیمه تکمیلی ازنشستگان اعلام شد.

فرصت نهایی برای استفاده رایگان بازنشستگان از این طرح | جزییات جدید از ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان
کدخبر : 13021
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بسیاری از بازنشستگان از این طرح ناراضی هستند و معتقدند بیمه تکمیلی بازنشستگان از کارایی لازم  برخوردار نیست. به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان امکان بهره‌مندی از  بیمه تکمیلی بازنشستگان وجود دارد. خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی برای جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به  بازنشستگان طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرایی کرده است.در ادامه به آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان می پردازیم.

آخرین فرصت ثبت‌نام بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان بهمن ماه سال جاری است.

قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ به مدت یک‌سال از ابتدای آذرماه امسال تا آذرماه سال ۱۴۰۲ به امضاء رسید.

مبلغ بیمه تکمیلی در قرارداد جدید کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیمه آتیه‌سازان حافظ در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به ازای هر نفر ۲۰۵ هزار تومان است که در این قرارداد سقف تعهدات خدمات درمانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند تا پایان بهمن ماه سال جاری برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند.

برهمین اساس بازنشستگانی که می‌خواهند از پوشش بیمه تکمیلی خود نیز انصراف بدهند تا بهمن ماه فرصت دارند و بعد از زمان اشاره شده، ثبت‌نام و حذف از بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

 در قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ سهم هر بیمه شده ۲۰۵ هزار تومان به ازای هر نفر است که از این رقم ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان سهم سازمان تأمین اجتماعی و به همین میزان ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان سهم بیمه شده خواهد بود.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

 صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: مهلت ثبت نام «بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا» ویژه بازنشستگان کشوری تمدید شد.

ثبت نام اینترنتی این طرح با توافق شرکت طرف قرارداد، به مدت یک ماه دیگر تا ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ تمدید شده است.

بازنشستگان و وظیفه بگیران علاقه مند می توانند تا تاریخ مذکور از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

دراین گزارش تصریح شده است :متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اینترنتی به نشانی زیر مراجعه کنند:https://www.sabasrm.ir/supplementary-life-insurance

علی دهقان کیا گفت: اگر دولت در لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۲، سهم متناسب و درخور برای سازمان تامین اجتماعی در نظر بگیرد و لااقل حاضر شود بدهی جاری و سهم بیمه‌ی دولت را در ردیف‌های بودجه ببیند، سازمان تامین اجتماعی اوضاع بهتری خواهد داشت.

بازنشستگان کارگری از انعقاد مجدد قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت «آتیه‌سازان حافظ» انتقاد دارند؛ از آن مهم‌تر، هزینه‌های بالای بیمه تکمیلی‌ست که اگر سازمان تامین اجتماعی مکلف به پرداخت حداقل ۵۰ درصد این هزینه نشود، عملاً برخورداری از بیمه‌ تکمیلی برای اکثریت مستمری‌بگیران سازمان به خصوص حداقل‌بگیران تبدیل به امری صعب و ناممکن می‌شود. بازنشسته‌ای که ماهی ۶ یا ۷ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، پرداخت نفری ۲۰۰ هزار تومان بابت بیمه تکمیلی برایش میسر نیست.

از سوی دیگر، به جز بحث درمان و بیمه تکمیلی، بازنشستگان کارگری خواسته‌های کلیدی دیگری هم دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بحث بحران معیشت و لزوم تکمیل متناسب‌سازی‌ست؛ متناسب‌سازی کوچک‌ترین گامی‌ست که سازمان تامین اجتماعی می‌تواند بردارد تا معاش بازنشستگان کارگری به صورت حداقلی بهبود یابد.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در گفتگوی زیر، بر نقش راهبردی و سرنوشت‌ساز دولت تاکید می‌کند و می‌گوید: اگر دولت در لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۲، سهم متناسب و درخور برای سازمان تامین اجتماعی درنظر بگیرد و لااقل حاضر شود بدهی جاری و سهم بیمه‌ی دولت را در ردیف‌های بودجه ببیند، سازمان تامین اجتماعی اوضاع بهتری خواهد داشت والا با رویکرد فعلی، سازمان در سال ۱۴۰۴ به یک نهاد ورشکسته بدل خواهد شد.

چرا بازهم با «آتیه‌سازان حافظ» قرارداد بسته شد؛ بازنشستگان دل خوشی از این شرکت و عملکرد آن ندارند؛ در آخرین قرارداد، ماه‌ها بود که بیمارستان‌های طرف قرارداد به بیمه‌شدگان خدمات نمی‌دادند؛ مشکلات دیگری هم بود مثل تاخیر در پرداخت هزینه‌ها به بازنشستگان؛ با این توصیف، قرارداد بیمه‌گذار بازهم به روال هر ساله تمدید شد. چرا؟

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    چرا همچون بازنشستگان کشوری از بیمه عمر صبا استفاده نمی کنیم

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه