خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خرید خودرو جدید وارداتی ایران خودرو از این تاریخ | خرید خودرو پرطرفدار ایران خودرو از دم قسط

هایما P۶ در واقع بر اساس نسل دوم هایما اس ۵ توسعه پیدا کرده و به نوعی می‌توان آن را نسخه هیبرید همین نسل دانست.

خرید خودرو جدید وارداتی ایران خودرو از این تاریخ | خرید خودرو پرطرفدار ایران خودرو از دم قسط
کدخبر : 12996
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خرید خودرو از طریق بورس سازوکار جدیدی است که قیمت خودرو عرضه شده کمتر از بازار شود.خرید خودرو در بورس کالا از مرداد ماه آغاز شد و استقبال بیشماری از آن شد.  خرید خودرو با روش جدید ه این شکل است که همه خریداران با علم و آگاهی کامل نسبت به سایر قیمت‌ها، اقدام به رقابت می‌کنند.در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

​به تازگی تصاویری از شاسی بلند هایما P۶ در خیابان‌های کشور منتشر شده که نشان می‌دهد ایران خودرو آن را برای انجام تست‌های فنی به ایران آورده است. شاسی بلند جدید ایران خودرو پس از انجام تست‌های فنی وارد مرحله تولید خواهد شد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات هایما P۶ آشنا خواهیم شد.

هایما P۶ در واقع بر اساس نسل دوم هایما اس ۵ توسعه پیدا کرده و به نوعی می‌توان آن را نسخه هیبرید همین نسل دانست. این خودرو اکنون از خطوط طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری نسبت به نسل قبل بهره می‌ربرد. طراحان با استفاده از چراغ‌های کشیده در جلو و چراغ‌هایی با طرح L در عقب توانستند نمای جذابی را در هر دو نما به وجود آورند.

همچنین در نمای جلو نیز ترکیب چراغ‌های دو تکه و جلوپنجره با طرح مشبک جدید توانسته این بخش را بیش از پیش جذاب کند. گفتنی است رنگ آبی که در اطراف جلوپنجره استفاده شده از هیبریدی بودن این خودرو حکایت دارد.

هایما P۶ در نسخه فول به امکاناتی چون سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین عقب، سنسور پارک، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و تهویه اتوماتیک مجهز شده که احتمالا با همین نسخه فول وارد بازار خواهد شد.

هایما P۶ از یک موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر بهره می‌برد که به همراه موتور برقی می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد.

این خودرو به واسطه موتور برقی و سیستم هیبرید می‌تواند ظرف مدت ۷ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد که برای یک شاسی بلند جمع‌وجور شتاب مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز مصرف سوخت ۱.۴ لیتری را به همراه دارد که مصرف سوخت آن نیز بسیار مناسب است.

خرید خودرو

خودرو کیا پیکانتو در زمره خودروهای وارداتی هستند که به تازگی وارد کشور شده است؛ در همین راستا در این گزارش مشخصات فنی آن را بررسی خواهیم کرد.

کیا پیکانتو، از جمله خودروهای هاچ‌بک کره‌ای است که در سال 2004 روانه بازار شد و نسل سوم خودرو کیا پیکانتو در سال 2017 روانه بازارهای جهانی شد اما به دلیل ممنوعیت واردات خودرو امکان حضور نسل سوم این خودروها در بازار ایران فراهم نشد.

شاید جالب باشد که بدانید نسل دوم این خودروها که در 11 رنگ متنوع ساخته شده بود، جزو پرفروش‌ترین خودروهای کمپانی کیا بود.

این خودرو شهری در 100 کیلومتر حدود 9/5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این خودروی کوچک حتی برای افراد قد بلند هم مناسب است. این خودرو با وجود پنجره‌های کناری بزرگی که دارد، دید بسیار خوبی را به سرنشینان می‌دهد.

این خودرو یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر است که 84 اسب بخار قدرت دارد. ضعیف‌ترین مدل آن هم دارای یک پیشرانه سه سیلندر یک لیتری است که 66 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمامی این مدل‌ها دارای جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته یا دستی 5 سرعته هستند.

در نسل سوم این خودرو به قطر چرخ‌ها اضافه شده و همین موجب افزایش کنترل راننده در پیچ‌ها می‌شود. از سوی دیگر، صفحه نمایش با کیفیت هفت اینچی، کروز کنترل، گرم‌کن صندلی و دوربین‌های کمکی از جمله امکانات این مدل هستند.

از نظر طراحی ظاهری، مهندسان کره‌ای تغییرات زیادی در نسخه جدید نسبت به نسل پیش از فیس لیفت اعمال نکرده‌اند. بنابراین پیکانتو جدید همان چیزی است که پیش‌تر دیده بودیم. المان‌های کلی بدنه و نمای جانبی همانند گذشته بدون تغییر مانده، اما جزئیات تغییر کرده است.

در نسل سوم، ابعاد و اندازه چراغ‌ها تغییر زیادی نپذیرفته‌ اما گرافیک چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده و مدرن‌تر شده‌اند. البته نسخه فول آپشن این آفرودر شهری مجهز به یک صفحه نمایش لمسی است که در میانه یک سیستم مولتی مدیا قرار گرفته و پشت فرمان هم کلاستر آنالوگ به همراه کامپیوتر سفری دیده می‌شود.

در حال حاضر قیمت کیا پیکانتو در ایران در بازه قیمتی 550 میلیون تا 750 میلیون تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه