قرعه کشی خودرو | ثبت نام قرعه کشی خودرو

شوک به خریداران خودرو ثبت نامی | قرعه کشی خودرو حذف شد؟

سخنگوی وزارت صمت در مورد برنامه عرضه خودرو در بازار گفت: ۲۰ درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می یابد و ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می شود.

شوک به خریداران خودرو ثبت نامی | قرعه کشی خودرو حذف شد؟
کدخبر : 12977
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قرعه کشی خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای قرعه کشی خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.منوچهر منطقی، معاون وزارت صمت، اغلب قرعه‌کشی‌ خودرو برای عرضه خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، از بین می‌رود و ما به سمت بالا رفتن کیفیت و عقلانی شدن قیمت و نیازهای خودرویی مردم پیش خواهیم رفت.با توجه به آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره حذف قرعه‌کشی‌ خودرو و طرح‌های پیش فروش خودرو، وزارت صمت با صدور بیانیه‌ای، موضوعات پیرامون راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو را تشریح کرد.در ادامه به آخرین جزییات از قرعه کشی خودرو می پردازیم.

قرعه کشی خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: خودروسازان موظف هستند در عرضه خودرو‌های خود، طرح جوانی جمعیت و تخصیص خودرو‌های فرسوده را رعایت کنند و بقیه محصولات را به بورس عرضه کنند یعنی این شرط برای خودروسازان در نظر گرفته شده است و روی آن نیز نظارت می‌شود.

وی افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ خودروسازان باید ۱۰ درصد از سهم قرعه کشی خودرو را به خودرو فرسوده اختصاص می‌دادند، اما از آنجایی که طی ۶ ماه اول سال خودروسازان این کار را انجام ندادند بنابراین تصمیم بر این شد که تا پایان سال خودروسازان به جای ۱۰ درصد ۲۰ درصد از سهم قرعه کشی را به خودرو‌های فرسوده اختصاص دهند و اکنون نیز موظف هستند حتی در صورت عرضه در بورس این طرح را هم اجرا کنند.

سخنگوی وزارت صمت تشریح کرد: در حال حاضر برنامه عرضه خودرو اینگونه است که اگر خودروسازی قرار است هزار دستگاه خودرو عرضه کند‌, باید ابتدا ۲۰ درصد از آن را به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص دهد؛ از هزار دستگاه باقی مانده ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می‌شود بنابراین عرضه خودرو در بورس اختلالی در عرضه خودرو به دارندگان خودرو فرسوده و مادران دارای ۲ فرزند ایجاد نمی‌کند.

قرعه کشی خودرو

درزمانی که واردات خودرو به کشور ممنوع بود خودروسازان داخلی و به‌خصوص مونتاژکاران منتظر واردات نماندند و اقدام به تولید محصولات از برندهای چینی کردند.

اکثر محصولاتی که در کشور از برندهای چینی به تولید رسید عموماً در سگمنت کراس‌اوورها قرار دارد. یکی از کراس‌اوورهای محبوب بازار که تا پیش از تحریم‌ها در ایران و توسط سایپا به تولید می‌رسید چانگان cs۳۵ بود. این خودرو در بازار ایران طرفداران زیادی دارد اما به دلایل مختلف تولید آن به پایان رسید.

حال که آزادسازی واردات خودرو صورت گرفته و همه منتظر ورود مدل‌های جدید هستند زمزمه‌هایی درباره بازگشت محصولات جدید چانگان به ایران به گوش می‌رسد. آن‌طور که به نظر می‌رسد سایپا قصد دارد در مرحله اول واردات خودرو سراغ محصولی جدید از چانگان یعنی یونی تی (uni-t) و همچنین cs۳۵ پلاس برود. در مرحله دوم نیز خودروی یونی کی (uni-k) قرار دارد. البته سایپا قصد دارد غیر از چانگان سراغ خودروهای غیر چینی نیز برای بازار برود. اما با توجه به تجربه خوب ایرانی‌ها از برند چانگان به نظر می‌رسد در صورت ورود به ایران و قیمت‌گذاری منطقی نظر بسیاری از خریداران را جلب کند. روزگار خودرو قصد دارد در ادامه به معرفی دو محصول سایپا برای واردات یعنی یونی تی و یونی کی بپردازد.

یونی تی به‌عنوان اولین محصول احتمالی سایپا برای واردات به ایران از طراحی جذاب و متفاوتی نسبت به اکثر خودروهای موجود در ایران بهره می‌برد. این خودرو از چراغ‌های دی لایت کشیده در بالا و چراغ‌های اصلی در پایین سپر بهره می‌برد. طراحی جلوپنجره نیز به‌صورت مشبک و همخوان با نوع چراغ‌های جلو است. فرم سقف خودرو نیز به‌نوعی است که وقتی از کنار به آن نگاه می‌کنید حس اسپرت و جذابی به شما می‌دهد. ازجمله دیگر موارد قابل‌توجه در این خودرو طراحی دستگیره‌های در به‌صورت مخفی شونده است. رینگ‌ها نیز به‌صورت دورنگ طراحی‌شده و جلوه هیجان‌انگیزی به خودرو می‌دهد. در نمای عقب نیز چانگان یونی تی از چراغ‌های کشیده و باریک به همراه خروجی اگزوز دوبل بهره می‌برد.

یونی کی نیز به‌عنوان یکی دیگر از محصولات احتمالی سایپا برای واردات طراحی مشابهی با یونی تی دارد. این خودرو در حقیقت نسخه تولید نهایی خودروی کانسپتی است که چانگان در نمایشگاه خودروی پکن بانام ویژن وی رونمایی کرده بود. این خودرو در بسیاری از بخش‌ها به یونی تی شباهت دارد و تنها شاهد تفاوت‌هایی در نوع طراحی سپرها، چراغ عقب، گلگیر و رکاب هستیم. ضمن این‌که در این خودرو از رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی استفاده‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه